Страница 1 от 2
Какъв DRL мисля да сложа на "високотехнологичната"
Публикувано на: 31 Яну 2011 18:47
от Vesko
Въпреки че много други марки имат тази екстра да си включват светлините автоматично след като работи мотора от Лексус са сметнали че за нашият пазар няма да се предлага. Това може да не е голям проблем, но лично на мен ми омръзна да се разправям с органите на реда... че дори са и прави да ме спират...
Не знам как ще реагират електронните релета в колата, ако външен модул подаде напрежение след тях, а и не искам да си преправям излишно инсталациятя на автомобила. За това след извесно мислене реших да си направя сам модул. И за да не се намествам много в инсталацията да го закача на OBD2 буксата. За сега съм си направил платка. Остава ми да си напиша и софтуер за нея biggrin.gif И естествено да проверя дали ще работи наистина. Направил съм си програмка на лаптоп-а и като го свържа към колата си пали фаровете.... само че опитите ми са само в покой и на много ниска скорост. Надявам се да работи и при по-висока скорост

Публикувано на: 31 Яну 2011 19:05
от slowtraveler
Ти си луд Веско...
Ще вземе да хване някой вирус 'високотехнологичния', и ще се чудиш как да тръгне...
Пък и доста бензинец ще хвръкне докато изчистваш от бъгове програмата laugh.gif laugh.gif
Какви команди хваща през ОБД-то?
Нещо като АТ командите ли е организацията?
Публикувано на: 31 Яну 2011 19:26
от Vesko
slowtraveler написа:Ти си луд Веско...
Ще вземе да хване някой вирус 'високотехнологичния', и ще се чудиш как да тръгне...
Пък и доста бензинец ще хвръкне докато изчистваш от бъгове програмата laugh.gif laugh.gif
Какви команди хваща през ОБД-то?
Нещо като АТ командите ли е организацията?
Някъде в нет-а имаше статия че през датчиците за налягане на гумите можеш да хакнеш съвременна кола

Сигурно за това в европа лексъс не ги слага масово biggrin.gif
А ако си свързан към интерфейса през ELM327 или някой негов емулатор то интерфейса е АТ подобен
Публикувано на: 31 Яну 2011 21:40
от gicho
Интересно чудо!
Защо очакваш проблеми с микроконтролерчето, след като с лаптопа ги палиш? Това някаква сервизна команда за тест на светлините ли е (с която ги включваш), или нещо друго?
И как през ОБД-то подаваш ток "след релетата", не мога да си обясня, мисля че просто пускаш оригиналното управление на светлините?
Сега се сетих за тоя сайт, може би ти е известен, но все пак:
http://www.softservice.com.pl/corolla/avc/obd2v3.php
Там пише:
auto light switch
Не знам какво е, и дали става (май се говори за OBD корола).
Edit: прегледах му сорса на това нещо, те управляват някакво си тяхно реле на платката си, а какво и къде са вързали него, не разбрах.
Публикувано на: 31 Яну 2011 23:52
от Dizzle
slowtraveler написа:
Какви команди хваща през ОБД-то?
Нещо като АТ командите ли е организацията?
Slow вземи да организираш един курс за лаици! Аз ще съм първия записан.
Публикувано на: 01 Фев 2011 01:05
от mitoko
курса е всяка неделя часът и мястото са известни .... последния път слоу беше гост лектор

Публикувано на: 01 Фев 2011 02:02
от Akima
Веско докато се усетиш какво стана и накрая ще се окажеш н лаптопа,опитвайки се да портнеш Касперски Антивирус за Лексъс!
Обикновените ДРЛ модули ти дават грешки нали?
Публикувано на: 01 Фев 2011 06:09
от Vesko
Akima написа:Веско докато се усетиш какво стана и накрая ще се окажеш н лаптопа,опитвайки се да портнеш Касперски Антивирус за Лексъс!
Обикновените ДРЛ модули ти дават грешки нали?
Не знам. Не съм пробвал с обикновен ДРЛ. По едно време мислих с едно реле да включвам светлините от жичките на врътката от волана, ама така и не се наканих да си разглобя кормилната колонка

Публикувано на: 01 Фев 2011 10:26
от slowtraveler
Dizzle написа:slowtraveler написа:
Какви команди хваща през ОБД-то?
Нещо като АТ командите ли е организацията?
Slow вземи да организираш един курс за лаици! Аз ще съм първия записан.
Аааа, доста далеч съм от тая сфера. Просто си помислих, че организацията не може да е по-различна от типа комуникация през модем... Та затова сигурно се прави някакво драйверче за обмяна и транслиране на отговора към по-ясна за хората информация...
Затова и питах - явно Веско се е занима повече в момента

Re: Какъв DRL мисля да сложа на "високотехнологичната&q
Публикувано на: 01 Фев 2011 10:28
от Scott
Vesko написа:... И за да не се намествам много в инсталацията да го закача на OBD2 буксата...
Както се бе изразил нЕкой руски академик - забиваш пирони с микроскоп.

Публикувано на: 01 Фев 2011 18:18
от nowyaris
А не е ли по лесно просто да си пали човек фаровете като тръгне на някъде?
Публикувано на: 01 Фев 2011 20:29
от Vesko
nowyaris написа:А не е ли по лесно просто да си пали човек фаровете като тръгне на някъде?
Естествено че е по-лесно. Проблема идва като забрави и го хванат

А екстрите са за да му е по-удобно на човек нали?
Публикувано на: 01 Фев 2011 20:32
от Akima
Веско - предполагам,че щом имаш възможност да си купиш Лекс ще имаш парички и за оргиналния ДРЛ модул за твоя модел - трябва да е около 250 долара.
Ако този вариант не те устройва - примерно искаш сам да си направиш ДРЛ-а ти предлагам да търсим оргинална диаграма на модела и да видим кой напрежения и жици ти трябват.
И в двата случая ти желая успех с начинанието и с радост ще помагам.

Публикувано на: 01 Фев 2011 20:35
от gicho
Щом ги пали успешно с лаптопа, за какво са му схемите? Това си е чистият и елегантен вариант, стига да работи - през DLC конектора, софтуерно.
Публикувано на: 01 Фев 2011 20:45
от Vesko
Akima написа:Веско - предполагам,че щом имаш възможност да си купиш Лекс ще имаш парички и за оргиналния ДРЛ модул за твоя модел - трябва да е около 250 долара.
Ако този вариант не те устройва - примерно искаш сам да си направиш ДРЛ-а ти предлагам да търсим оргинална диаграма на модела и да видим кой напрежения и жици ти трябват.
И в двата случая ти желая успех с начинанието и с радост ще помагам.

Имам DVD-то с оригиналната схема. Такъв модул липсва в нея. Може би в тойота са прави че разликата е в BODY ECU-то. В американската версия също няма отделен модул, но там има допълнителна жица от BODY ECU до релетата по която се управляват дългите на редуцирана мощност.
В един друг форум канадците се оплакваха че за да регистрират RX450h купен от щатите в канада трябва да премахнат опцията DRL-а да се изключва която я има в УСА моделите. И за тази "услуга" наистина от лексус канада им искат 250долара
ПП: Нямам нищо против срещу 225долара и аз да мога да помогна на братският канадски народ biggrin.gif