Страница 1 от 2
лагер за алтернатор
Публикувано на: 26 Яну 2011 18:23
от Margarita69
Здравейте съфоромници, имам леко присвирване на лагер на алтернатор. С ръка като се пипа ролката - не се усеща луфт. Някой случайно да е купувал скоро лагерчета и да знае номерата за да ги купя преди да го сваля и дали са капсоловани лагерите или обикновенни. Колата е тойота корола Е11, 1998 г., бензин.
Благодаря предварително.
Публикувано на: 26 Яну 2011 20:48
от Akima
Кой от двата лагера те интересува?

Публикувано на: 26 Яну 2011 21:19
от Margarita69
По принцип мисля да сменя и двата. Да разбирам ли, че това са номерата за предния - 2731 В и 27330А за задния и трябва ли да разпоявам диодната платка за да сменя задния лагер?
Публикувано на: 26 Яну 2011 21:40
от Akima
Номерата са долните - 10 цифри,разделени със - посредата:
90099-10178
90099-10140
Публикувано на: 27 Яну 2011 20:00
от diesel_power
Това са тойотски номера,а поръчани като такива единствено ще са двойно или тройно по-скъпи и в никакъв случай три пъти по-хубави.
Акима ,как разбра ,че това е точното динамо?
Бобец ли хвърли? biggrin.gif
Публикувано на: 27 Яну 2011 23:12
от Akima
Бензиновите Е11 Luna и Terra са с еднакви алтернатори.
Иначе Е11 има три различни вида - за дизела,за бензин-а с 12 клапана и за бензина с 16-клапана.
Интересното е,че за бензина май са взаимозаменяеми - един приятел си сложи по-нов алтернатор след като му падна дърво на капака на колата и му отнесе стария.
Иначе
Margarita69 може по ВИН-а да си провери сама кой е нейния на -
http://www.toyodiy.com или да напише обем на двигателя и ниво на обурудване.
Публикувано на: 30 Яну 2011 17:46
от Margarita69
[Благодаря на всички, които ми помогнаха, но да разкажа как стои точно положенето в България: навсякъде ми искаха да занеса лагерите, отворихме алтернатора, свалихме лагерите за да им видят номерата, но нашите търговски навсякъде мерят с шублера и навсякъде ти казват, че лагери Koyo не може да се намерят. То и други не се намират, защото размерът се оказа, може би, по японски стандарт. SKF и FAK въобще не се произвеждат. Едвам намерих френски с един милиметър по-широк, но става. Размерите на лагерите са следните: голям вътрешен диаметър 15 mm ; външне - диаметър - 52 mm, широчина - 16 mm. Малък лагер - вътрешен диаметър 15 mm; външен - 35 mm; широчина - 13 mm. Това са размери за алтернатор DENSO за корола 1.4, 99 г. Ако някой търси, да ги търси по този размер. Алтернаторът вече работи. :thumbsup:
Та това е в БГ. unsure.gif
Re: лагер за алтернатор
Публикувано на: 31 Дек 2013 17:44
от donko
Здравейте колеги,
и аз имам проблем с алтернатора. Като изгася колата и се чува шум от алтернатора. Майстор ми каза, че било някакъв лагер-денфер (нещо такова)?
Колата е Corolla E12 D4D 2.0
Ще съм благодарен ако споделите мнението си!
Весело посрещане на новата година!

Re: лагер за алтернатор
Публикувано на: 01 Яну 2014 23:53
от мехаННика
Такъв машинен елемент няма -лагер-денфер. Друго че демпфер е правилното изписване. Ремъчната шайба на алтернатора е с едно нещо дето на английски се казва one way clutch и позволява след изгасяне на двигателя ротора да продължи да се върти докато не спре сам. Ако чуваш нещо докато двигателя работи е нормално да търсиш някакъв проблем, но след като изгасиш е нормално алтернатора да се върти още известно време и сигурно това е което чуваш.
Re: лагер за алтернатор
Публикувано на: 03 Яну 2014 15:26
от donko
Здравейте,
Извинявам се за грешното изписване на "демпфер". Проблема е там, че преди този звук го нямаше при гасене. Преди няколко дена бях на преглед и чух подобен звук при подаването на газ от служителят.
Re: лагер за алтернатор
Публикувано на: 04 Яну 2014 09:39
от мехаННика
Исках да кажа че е нормално алтернатора да се върти за кратко след изгасяне на мотора. Шума не е нещо нормално, разбира се, особено при работещ двигател.
Re: лагер за алтернатор
Публикувано на: 13 Яну 2014 15:06
от peichodj
И аз имам същия проблем с това динамо.Шумът е доста силен след изгасване на двигателя.Майсторът в сервиза каза че от демферната шайба на динамото,каза че струва доста скъпо.Въпросът ми е дали може да се кара така?
Re: лагер за алтернатор
Публикувано на: 19 Яну 2014 10:29
от donko
Струва около 150/ 200 лв. Аз съм решил да го сменям, защото лично мен ме притеснява.
Re: лагер за алтернатор
Публикувано на: 21 Яну 2014 13:11
от peichodj
аз го смених преди два дни производител INA цена 120лв,но трябва да знаеш че се смъква и полуоската няма вадене иначе това динамо-за Toyota Avensis Verso пиша.

Re: лагер за алтернатор
Публикувано на: 21 Фев 2014 15:39
от Deyan_V
donko написа:Здравейте колеги,
и аз имам проблем с алтернатора. Като изгася колата и се чува шум от алтернатора. Майстор ми каза, че било някакъв лагер-денфер (нещо такова)?
Колата е Corolla E12 D4D 2.0
Ще съм благодарен ако споделите мнението си!
Весело посрещане на новата година!

Здравей надявам се в момента в който четеш това колега вече колата ти да е ок. В случаи че не е ще ти споделя за моята която е същия модел като твоята. В началото имаше само този странен шум като я изгася и проятели (неразбиращи) развиваха странни теории нопосле се появи и друг шум когато например набирам и в момента в който искам да превключа от по ниска на по вискока като натисна съединителя пак странен шум. После отидох при мои познат който има сервиз и магазин за оригинални части и след преглед излезе че е "фрайлайф шайба" ( моля да ме извините ако не е написано правилно пиша го както го чух" смяната й отние около 3 часа и цената на шайбата е 120 лв и 20 лв за труд. След смяната нямам проблем изобщо все едно карам друга кола много по безшумна аве направо все едно не е моята сладуранка.
Надявам се да съм помогнал .
