лагер за алтернатор
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 01 Яну 2007 18:33
лагер за алтернатор
Здравейте съфоромници, имам леко присвирване на лагер на алтернатор. С ръка като се пипа ролката - не се усеща луфт. Някой случайно да е купувал скоро лагерчета и да знае номерата за да ги купя преди да го сваля и дали са капсоловани лагерите или обикновенни. Колата е тойота корола Е11, 1998 г., бензин.
Благодаря предварително.
Благодаря предварително.
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 01 Яну 2007 18:33
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- Akima
- Мнения: 7451
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 100 пъти
- Получена благодарност: 179 пъти
Бензиновите Е11 Luna и Terra са с еднакви алтернатори.
Иначе Е11 има три различни вида - за дизела,за бензин-а с 12 клапана и за бензина с 16-клапана.
Интересното е,че за бензина май са взаимозаменяеми - един приятел си сложи по-нов алтернатор след като му падна дърво на капака на колата и му отнесе стария.
Иначе Margarita69 може по ВИН-а да си провери сама кой е нейния на - http://www.toyodiy.com или да напише обем на двигателя и ниво на обурудване.
Иначе Е11 има три различни вида - за дизела,за бензин-а с 12 клапана и за бензина с 16-клапана.
Интересното е,че за бензина май са взаимозаменяеми - един приятел си сложи по-нов алтернатор след като му падна дърво на капака на колата и му отнесе стария.
Иначе Margarita69 може по ВИН-а да си провери сама кой е нейния на - http://www.toyodiy.com или да напише обем на двигателя и ниво на обурудване.
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 01 Яну 2007 18:33
[Благодаря на всички, които ми помогнаха, но да разкажа как стои точно положенето в България: навсякъде ми искаха да занеса лагерите, отворихме алтернатора, свалихме лагерите за да им видят номерата, но нашите търговски навсякъде мерят с шублера и навсякъде ти казват, че лагери Koyo не може да се намерят. То и други не се намират, защото размерът се оказа, може би, по японски стандарт. SKF и FAK въобще не се произвеждат. Едвам намерих френски с един милиметър по-широк, но става. Размерите на лагерите са следните: голям вътрешен диаметър 15 mm ; външне - диаметър - 52 mm, широчина - 16 mm. Малък лагер - вътрешен диаметър 15 mm; външен - 35 mm; широчина - 13 mm. Това са размери за алтернатор DENSO за корола 1.4, 99 г. Ако някой търси, да ги търси по този размер. Алтернаторът вече работи. :thumbsup:
Та това е в БГ. unsure.gif
Та това е в БГ. unsure.gif
- donko
- Мнения: 71
- Регистриран на: 12 Яну 2013 18:19
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis t27 1.8 vvti 2012
Re: лагер за алтернатор
Здравейте колеги,
и аз имам проблем с алтернатора. Като изгася колата и се чува шум от алтернатора. Майстор ми каза, че било някакъв лагер-денфер (нещо такова)?
Колата е Corolla E12 D4D 2.0
Ще съм благодарен ако споделите мнението си!
Весело посрещане на новата година!
и аз имам проблем с алтернатора. Като изгася колата и се чува шум от алтернатора. Майстор ми каза, че било някакъв лагер-денфер (нещо такова)?
Колата е Corolla E12 D4D 2.0
Ще съм благодарен ако споделите мнението си!

Весело посрещане на новата година!

-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Re: лагер за алтернатор
Такъв машинен елемент няма -лагер-денфер. Друго че демпфер е правилното изписване. Ремъчната шайба на алтернатора е с едно нещо дето на английски се казва one way clutch и позволява след изгасяне на двигателя ротора да продължи да се върти докато не спре сам. Ако чуваш нещо докато двигателя работи е нормално да търсиш някакъв проблем, но след като изгасиш е нормално алтернатора да се върти още известно време и сигурно това е което чуваш.
- donko
- Мнения: 71
- Регистриран на: 12 Яну 2013 18:19
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis t27 1.8 vvti 2012
Re: лагер за алтернатор
Здравейте,
Извинявам се за грешното изписване на "демпфер". Проблема е там, че преди този звук го нямаше при гасене. Преди няколко дена бях на преглед и чух подобен звук при подаването на газ от служителят.
Извинявам се за грешното изписване на "демпфер". Проблема е там, че преди този звук го нямаше при гасене. Преди няколко дена бях на преглед и чух подобен звук при подаването на газ от служителят.
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Re: лагер за алтернатор
Исках да кажа че е нормално алтернатора да се върти за кратко след изгасяне на мотора. Шума не е нещо нормално, разбира се, особено при работещ двигател.
Re: лагер за алтернатор
И аз имам същия проблем с това динамо.Шумът е доста силен след изгасване на двигателя.Майсторът в сервиза каза че от демферната шайба на динамото,каза че струва доста скъпо.Въпросът ми е дали може да се кара така?
- donko
- Мнения: 71
- Регистриран на: 12 Яну 2013 18:19
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis t27 1.8 vvti 2012
Re: лагер за алтернатор
Струва около 150/ 200 лв. Аз съм решил да го сменям, защото лично мен ме притеснява.
Re: лагер за алтернатор
аз го смених преди два дни производител INA цена 120лв,но трябва да знаеш че се смъква и полуоската няма вадене иначе това динамо-за Toyota Avensis Verso пиша. 

Re: лагер за алтернатор
donko написа:Здравейте колеги,
и аз имам проблем с алтернатора. Като изгася колата и се чува шум от алтернатора. Майстор ми каза, че било някакъв лагер-денфер (нещо такова)?
Колата е Corolla E12 D4D 2.0
Ще съм благодарен ако споделите мнението си!![]()
Весело посрещане на новата година!
Здравей надявам се в момента в който четеш това колега вече колата ти да е ок. В случаи че не е ще ти споделя за моята която е същия модел като твоята. В началото имаше само този странен шум като я изгася и проятели (неразбиращи) развиваха странни теории нопосле се появи и друг шум когато например набирам и в момента в който искам да превключа от по ниска на по вискока като натисна съединителя пак странен шум. После отидох при мои познат който има сервиз и магазин за оригинални части и след преглед излезе че е "фрайлайф шайба" ( моля да ме извините ако не е написано правилно пиша го както го чух" смяната й отние около 3 часа и цената на шайбата е 120 лв и 20 лв за труд. След смяната нямам проблем изобщо все едно карам друга кола много по безшумна аве направо все едно не е моята сладуранка.
Надявам се да съм помогнал .

Toyota Corolla 2.0 d4d 2004
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта