Страница 1 от 3

Проблем с автоматик Rav 4 1995

Публикувано на: 18 Яну 2011 13:46
от vlado_sm
Здравейте.От известно време имам проблем с Rav 4 ката-не знам как точно да го формулирам но ще се опитам да го опиша, колкото и непрофесионално да е.Понякога при движение се губи мощност-примерно при поддържане на скорост от 50-60 км/ч колата започва да "хълца" без да променям положението на газта.Звука е сякаш прекъсва работата на двигателя за секунди и се получава леко придърпване и самата кола се клатушка напред назад.Подам ли повече газ и се проблема изчезва.Друг път при потегляне или при движение скоростта започва да намалява без да отпускам газта.Трябва да подам газ почти до дупка за да увеличи оборотите, като това става много рязко.За да превключи на следваща предавка в такъв случай качва до към 4 000 оборота(нормално около 2500 някъде си сменя), и самото превключване е все едно си изпуснал съединителя на ръчни скорости.Надявам се че поне малко съм успял да обясня проблема.

Публикувано на: 18 Яну 2011 18:31
от Bass_Man
Бензин / Дизел ?

Публикувано на: 18 Яну 2011 18:34
от Akima
Залагам на бензин - днес боба ми е пресен! cool.gif

Публикувано на: 18 Яну 2011 20:10
от vlado_sm
позна-бензин е,2000 кубика :) забравих да спомена, че и разхода му е доста висок поне спорд мен-макар че карам на къси разстояния-3-4 киометра е около 18-20/100.

Публикувано на: 18 Яну 2011 21:21
от zi_zi_top
vlado_sm написа:.. около 18-20/100.
Тази "гори" като служебна Волга на партиен секретар от Окръжен комитет на БКП! ohmy.gif

Публикувано на: 18 Яну 2011 22:04
от muf
Според мен проблема не ти е в автоматика, а в управлението на инжекционна.
Най-вероятно компютъра не получава верен сигнал колко газ си подал (ТПС, дебитомер, или нещо подобно)
Няма да го откриеш без свестен диагностик

Публикувано на: 18 Яну 2011 22:07
от Akima
TPS-a e доста чест проблем - вероятно единия потенциометър е заминал - или на педала или на дросела - разход от 20/100 трябва да те наведе на размисъл - и според мен на кутия й няма нищо - бягай на диагностика и пиши резултата и заължително кодовете на грешките,който ще излязат!

Публикувано на: 18 Яну 2011 23:47
от PESHO OT MARS
Също залагам на TPS-а, ако той не отчита че си натиснал газта кутията започва да работи като моторна спирачка.

Би трябвало що годе лесно да излезе на диагностика, а този мотор е доста разпространен и части колкото искаш. За разлика от кутията обаче....

Публикувано на: 19 Яну 2011 09:53
от vlado_sm
Явно ще ходи на диагностика-проблема ще е само къде ще намеря такава свястна в Смолян, понеже живея тук.Не знам дали е от значение, но като ми докараха колата от Германия предишния собственик си беше пратил и един стар компютър(поне ми казаха че е това-алуминиева кутийка с размери 30/15 да речем).Наложило му се да го сменя преди да я продаде и затова не беше искал да сваля от цената.Да не би и от това да дава някакви проблеми?

Публикувано на: 19 Яну 2011 10:07
от PESHO OT MARS
Може и да има нещо общо.

Тази скоростна кутия се управлява от компа който е и за двигателя. Ако разбира се модела и е например Aisin A241E. Е-то отговаря точно за това. По старите нямат отношение към ECU-то.

Ако се окъсят два пина от диагностичната букса, лампичката на O/D OFF започва да мига и според начина на мигане има си списък с определени грешки които може да изплюе ECU-то по отношение на кутията.

Ще гледам малко по-късно дали ще мога да постна описанито и начина за диагностика на тази кутия.

Публикувано на: 19 Яну 2011 14:31
от gicho
И аз не знам дали има отношение, но е имало бюлетин за ECU-така на автоматичните RAV4, модели около 2000-та година. Кофти изработка на платката и се късали разни спойки. Официалното решение е било подмяна на компа ако е в гаранция. В БГ имаше един сайт, на който редом с други специфични ремонти по авто-електроника (като дисплей на A4) предлагаха и ремонт на точно тези ЕКУ-та. Ако проблемът се окаже в него, потърси сайта, или пиши да ровя.
Сега си спомням, че имаха специфична грешка, по която се познава това - и тя май беше P0750 или подобна. Но май задължително тоя проблем е водил до check engine индикация.
Ако е сменян компа, може да има нужда от "адаптиране" или някаква друга настройка. А може и това да е сигнал че нещо е магарено.

Публикувано на: 19 Яну 2011 15:57
от Akima
Гичо,я го метни тоя сайт насам! cool.gif

Публикувано на: 23 Яну 2011 14:36
от vlado_sm
Днес открих стария компютър и реших да напиша модела му, ако има значение какъв е.Engine control toyota 89661-42060, 211000-1630,12v,3S-FEAT,fudjitsu ten limited.Това пише на кутията.не знам дали ще е от полза да го знам това като тръгна на диагностика?Кажете мнение ако имате представа от това.благодаря

Публикувано на: 23 Яну 2011 17:24
от gicho
Akima написа:Гичо,я го метни тоя сайт насам! cool.gif
Ей го на:

http://softelectronic.com/repairs/toyota

Не съм ги ползвал, така че не давам препоръки. Доколкото съм чел повредата (на RAV-ките) вътре е лоша спойка на характерно място, но ако човек го е страх от поялника, този сайт може да е алтернатива.

Публикувано на: 12 Фев 2011 14:08
от vlado_sm
Най-накрая намерих време да отида да проверят къде е проблема.Според механика всичко си е наред в двигателя - много добре си работел, само ми коригира центровката-имало отклонение 6 %.Сега не се усеща проблем при движение-няма го това придърпване и ниската мощност при движение.Остава само да видя как ще е разхода.Освен това ми каза че няма да е зле да отида да сменя маслото в скоростната кутия-сега съм на 180 000км и уж му било време.Според вас дали да го правя защото трябва да ходя до Пловдив поне?