Проблем с автоматик Rav 4 1995

vlado_sm
Мнения: 27
Регистриран на: 13 Дек 2010 08:53
Местоположение: Смолян

Проблем с автоматик Rav 4 1995

Мнение от vlado_sm » 18 Яну 2011 13:46

Здравейте.От известно време имам проблем с Rav 4 ката-не знам как точно да го формулирам но ще се опитам да го опиша, колкото и непрофесионално да е.Понякога при движение се губи мощност-примерно при поддържане на скорост от 50-60 км/ч колата започва да "хълца" без да променям положението на газта.Звука е сякаш прекъсва работата на двигателя за секунди и се получава леко придърпване и самата кола се клатушка напред назад.Подам ли повече газ и се проблема изчезва.Друг път при потегляне или при движение скоростта започва да намалява без да отпускам газта.Трябва да подам газ почти до дупка за да увеличи оборотите, като това става много рязко.За да превключи на следваща предавка в такъв случай качва до към 4 000 оборота(нормално около 2500 някъде си сменя), и самото превключване е все едно си изпуснал съединителя на ръчни скорости.Надявам се че поне малко съм успял да обясня проблема.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 18 Яну 2011 18:31

Бензин / Дизел ?

Аватар
Akima
Мнения: 7448
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 177 пъти

Мнение от Akima » 18 Яну 2011 18:34

Залагам на бензин - днес боба ми е пресен! cool.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

vlado_sm
Мнения: 27
Регистриран на: 13 Дек 2010 08:53
Местоположение: Смолян

Мнение от vlado_sm » 18 Яну 2011 20:10

позна-бензин е,2000 кубика :) забравих да спомена, че и разхода му е доста висок поне спорд мен-макар че карам на къси разстояния-3-4 киометра е около 18-20/100.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 18 Яну 2011 21:21

vlado_sm написа:.. около 18-20/100.
Тази "гори" като служебна Волга на партиен секретар от Окръжен комитет на БКП! ohmy.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

muf
Мнения: 447
Регистриран на: 30 Окт 2009 22:59

Мнение от muf » 18 Яну 2011 22:04

Според мен проблема не ти е в автоматика, а в управлението на инжекционна.
Най-вероятно компютъра не получава верен сигнал колко газ си подал (ТПС, дебитомер, или нещо подобно)
Няма да го откриеш без свестен диагностик
Corolla 1.6 Dual VVTI 2008г
Rav 4 I 2.0 1998 г.

Аватар
Akima
Мнения: 7448
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 177 пъти

Мнение от Akima » 18 Яну 2011 22:07

TPS-a e доста чест проблем - вероятно единия потенциометър е заминал - или на педала или на дросела - разход от 20/100 трябва да те наведе на размисъл - и според мен на кутия й няма нищо - бягай на диагностика и пиши резултата и заължително кодовете на грешките,който ще излязат!
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 18 Яну 2011 23:47

Също залагам на TPS-а, ако той не отчита че си натиснал газта кутията започва да работи като моторна спирачка.

Би трябвало що годе лесно да излезе на диагностика, а този мотор е доста разпространен и части колкото искаш. За разлика от кутията обаче....
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

vlado_sm
Мнения: 27
Регистриран на: 13 Дек 2010 08:53
Местоположение: Смолян

Мнение от vlado_sm » 19 Яну 2011 09:53

Явно ще ходи на диагностика-проблема ще е само къде ще намеря такава свястна в Смолян, понеже живея тук.Не знам дали е от значение, но като ми докараха колата от Германия предишния собственик си беше пратил и един стар компютър(поне ми казаха че е това-алуминиева кутийка с размери 30/15 да речем).Наложило му се да го сменя преди да я продаде и затова не беше искал да сваля от цената.Да не би и от това да дава някакви проблеми?

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 19 Яну 2011 10:07

Може и да има нещо общо.

Тази скоростна кутия се управлява от компа който е и за двигателя. Ако разбира се модела и е например Aisin A241E. Е-то отговаря точно за това. По старите нямат отношение към ECU-то.

Ако се окъсят два пина от диагностичната букса, лампичката на O/D OFF започва да мига и според начина на мигане има си списък с определени грешки които може да изплюе ECU-то по отношение на кутията.

Ще гледам малко по-късно дали ще мога да постна описанито и начина за диагностика на тази кутия.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 19 Яну 2011 14:31

И аз не знам дали има отношение, но е имало бюлетин за ECU-така на автоматичните RAV4, модели около 2000-та година. Кофти изработка на платката и се късали разни спойки. Официалното решение е било подмяна на компа ако е в гаранция. В БГ имаше един сайт, на който редом с други специфични ремонти по авто-електроника (като дисплей на A4) предлагаха и ремонт на точно тези ЕКУ-та. Ако проблемът се окаже в него, потърси сайта, или пиши да ровя.
Сега си спомням, че имаха специфична грешка, по която се познава това - и тя май беше P0750 или подобна. Но май задължително тоя проблем е водил до check engine индикация.
Ако е сменян компа, може да има нужда от "адаптиране" или някаква друга настройка. А може и това да е сигнал че нещо е магарено.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

Аватар
Akima
Мнения: 7448
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 177 пъти

Мнение от Akima » 19 Яну 2011 15:57

Гичо,я го метни тоя сайт насам! cool.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

vlado_sm
Мнения: 27
Регистриран на: 13 Дек 2010 08:53
Местоположение: Смолян

Мнение от vlado_sm » 23 Яну 2011 14:36

Днес открих стария компютър и реших да напиша модела му, ако има значение какъв е.Engine control toyota 89661-42060, 211000-1630,12v,3S-FEAT,fudjitsu ten limited.Това пише на кутията.не знам дали ще е от полза да го знам това като тръгна на диагностика?Кажете мнение ако имате представа от това.благодаря

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 23 Яну 2011 17:24

Akima написа:Гичо,я го метни тоя сайт насам! cool.gif
Ей го на:

http://softelectronic.com/repairs/toyota

Не съм ги ползвал, така че не давам препоръки. Доколкото съм чел повредата (на RAV-ките) вътре е лоша спойка на характерно място, но ако човек го е страх от поялника, този сайт може да е алтернатива.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

vlado_sm
Мнения: 27
Регистриран на: 13 Дек 2010 08:53
Местоположение: Смолян

Мнение от vlado_sm » 12 Фев 2011 14:08

Най-накрая намерих време да отида да проверят къде е проблема.Според механика всичко си е наред в двигателя - много добре си работел, само ми коригира центровката-имало отклонение 6 %.Сега не се усеща проблем при движение-няма го това придърпване и ниската мощност при движение.Остава само да видя как ще е разхода.Освен това ми каза че няма да е зле да отида да сменя маслото в скоростната кутия-сега съм на 180 000км и уж му било време.Според вас дали да го правя защото трябва да ходя до Пловдив поне?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта