Проблем с автоматик Rav 4 1995
Проблем с автоматик Rav 4 1995
Здравейте.От известно време имам проблем с Rav 4 ката-не знам как точно да го формулирам но ще се опитам да го опиша, колкото и непрофесионално да е.Понякога при движение се губи мощност-примерно при поддържане на скорост от 50-60 км/ч колата започва да "хълца" без да променям положението на газта.Звука е сякаш прекъсва работата на двигателя за секунди и се получава леко придърпване и самата кола се клатушка напред назад.Подам ли повече газ и се проблема изчезва.Друг път при потегляне или при движение скоростта започва да намалява без да отпускам газта.Трябва да подам газ почти до дупка за да увеличи оборотите, като това става много рязко.За да превключи на следваща предавка в такъв случай качва до към 4 000 оборота(нормално около 2500 някъде си сменя), и самото превключване е все едно си изпуснал съединителя на ръчни скорости.Надявам се че поне малко съм успял да обясня проблема.
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Тази "гори" като служебна Волга на партиен секретар от Окръжен комитет на БКП!vlado_sm написа:.. около 18-20/100.

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Също залагам на TPS-а, ако той не отчита че си натиснал газта кутията започва да работи като моторна спирачка.
Би трябвало що годе лесно да излезе на диагностика, а този мотор е доста разпространен и части колкото искаш. За разлика от кутията обаче....
Би трябвало що годе лесно да излезе на диагностика, а този мотор е доста разпространен и части колкото искаш. За разлика от кутията обаче....
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Явно ще ходи на диагностика-проблема ще е само къде ще намеря такава свястна в Смолян, понеже живея тук.Не знам дали е от значение, но като ми докараха колата от Германия предишния собственик си беше пратил и един стар компютър(поне ми казаха че е това-алуминиева кутийка с размери 30/15 да речем).Наложило му се да го сменя преди да я продаде и затова не беше искал да сваля от цената.Да не би и от това да дава някакви проблеми?
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Може и да има нещо общо.
Тази скоростна кутия се управлява от компа който е и за двигателя. Ако разбира се модела и е например Aisin A241E. Е-то отговаря точно за това. По старите нямат отношение към ECU-то.
Ако се окъсят два пина от диагностичната букса, лампичката на O/D OFF започва да мига и според начина на мигане има си списък с определени грешки които може да изплюе ECU-то по отношение на кутията.
Ще гледам малко по-късно дали ще мога да постна описанито и начина за диагностика на тази кутия.
Тази скоростна кутия се управлява от компа който е и за двигателя. Ако разбира се модела и е например Aisin A241E. Е-то отговаря точно за това. По старите нямат отношение към ECU-то.
Ако се окъсят два пина от диагностичната букса, лампичката на O/D OFF започва да мига и според начина на мигане има си списък с определени грешки които може да изплюе ECU-то по отношение на кутията.
Ще гледам малко по-късно дали ще мога да постна описанито и начина за диагностика на тази кутия.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
И аз не знам дали има отношение, но е имало бюлетин за ECU-така на автоматичните RAV4, модели около 2000-та година. Кофти изработка на платката и се късали разни спойки. Официалното решение е било подмяна на компа ако е в гаранция. В БГ имаше един сайт, на който редом с други специфични ремонти по авто-електроника (като дисплей на A4) предлагаха и ремонт на точно тези ЕКУ-та. Ако проблемът се окаже в него, потърси сайта, или пиши да ровя.
Сега си спомням, че имаха специфична грешка, по която се познава това - и тя май беше P0750 или подобна. Но май задължително тоя проблем е водил до check engine индикация.
Ако е сменян компа, може да има нужда от "адаптиране" или някаква друга настройка. А може и това да е сигнал че нещо е магарено.
Сега си спомням, че имаха специфична грешка, по която се познава това - и тя май беше P0750 или подобна. Но май задължително тоя проблем е водил до check engine индикация.
Ако е сменян компа, може да има нужда от "адаптиране" или някаква друга настройка. А може и това да е сигнал че нещо е магарено.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Днес открих стария компютър и реших да напиша модела му, ако има значение какъв е.Engine control toyota 89661-42060, 211000-1630,12v,3S-FEAT,fudjitsu ten limited.Това пише на кутията.не знам дали ще е от полза да го знам това като тръгна на диагностика?Кажете мнение ако имате представа от това.благодаря
Ей го на:Akima написа:Гичо,я го метни тоя сайт насам!
http://softelectronic.com/repairs/toyota
Не съм ги ползвал, така че не давам препоръки. Доколкото съм чел повредата (на RAV-ките) вътре е лоша спойка на характерно място, но ако човек го е страх от поялника, този сайт може да е алтернатива.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Най-накрая намерих време да отида да проверят къде е проблема.Според механика всичко си е наред в двигателя - много добре си работел, само ми коригира центровката-имало отклонение 6 %.Сега не се усеща проблем при движение-няма го това придърпване и ниската мощност при движение.Остава само да видя как ще е разхода.Освен това ми каза че няма да е зле да отида да сменя маслото в скоростната кутия-сега съм на 180 000км и уж му било време.Според вас дали да го правя защото трябва да ходя до Пловдив поне?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта