ALTEZZA написа:btw, ot niakoi biah chul che V8 dvigatelite na Toyota(UZ seriite) sa razrabotvani sled kat Toyota e vzela Chevy Small Block. no ne bih se uchudil ako tazi informacia ne e viarna.
tova mi namirisva na porednata Muscle Car Red Neck propaganda, kakto pri nas ima AUDI Selsko-Chalga-Mutra propaganda!
Edva li Toyota shte razrabotva svoy V8 na baza na Cehvy blok, kogato te ot predi 20 godini sa si razrabotili takuv dvigatel, koito zabelezhi si e bil originalno DOHC dizain!
Izobshto sled kato se zapoznae malko sus sustezatelnite dvigateli na Toyota, chovek burzo rzabira zashto zapochvat da vnedryavat masovo DOHC i multi-valve disaina v svoite mass production DVG-ta!
Eto naprimer 3K-R dvigatelya, deto sa go razrabotili za Starleta navremeto, i kakvo izliza, che edin Starlet sus tozi dvigatel (1.3, 16V, 180kc@9500rpm) pochva da bie togava Nissan Sunny, vupreki che Nissan-a e sus 100kg po-lek, i ima 4.0kc/kg a Starleta 3.9kc/kg!
Izobshto Toyota mnogo ot blizo si sledyat susteaniyata, i sa okazva che vsichki sustezatelni dvigateli sa bili R&D v samata TMC, i ot tam sa gi davali na izvestni otbori kato TOM's i dr. koito sa si gi tunvali no glavno po vunshnite parametri... inatke exhost etc.
Tova vkliucva TRD, TRD-USA, i TTE Europe.
Trudno moga da povjarvam che Toyota shte tursi know-how za DOHC dvigateli, sled kato te samite sa pionerite v masovoto razrabotvane i vnedryavane za masovo proizvodstvo na takiva dvigateli!
sushto se okazva che i 18RG i 2TG sa si napraveni v samata toyota i to v mass production unit, predi da napravyat TRD, Yamaha obiknovenno pomaga sled tova v nyakoi ot tyah za podobreniya!
Ako edno vreme Lotus sa pomognali na toyota za zadno okachvane, to samo sled 15 godini, toyota ne samo razrabotva kupetata na avtomobilite na Lotus, ami i slaga svoi dvigateli!
