Вибрация на предницата при спиране.
- djobonano
- Мнения: 228
- Регистриран на: 05 Авг 2009 10:07
- Местоположение: София - TOYOTA AVENSIS 1 - T22 - 2000 г. - 2.0TD - 90 ps.
Вибрация на предницата при спиране.
Здравейте колеги.
Историята е следната:
Когато си купих колата /докараха ми я от Италия/
нямах никакви проблеми със спирането,никакажи вибрации.
След повече от половин година започна леко да вибрира докато
се усили вибрацията. Откарах я на майстор каза че са криви дисковете
и ги свалиха да ги минат на струг, пилнаха ги 1 милиметър и спряха вибрациите, след езвестно време каране пак започна да прави същото
от леко вибриране и т.н.
Купих нови дискове и нови накладки, накрая всичко спря и си казах
- край с този проблем но уви.
Не след дълго горе долу изминах 12-15 хил. км. и пак се почна същото.
Кво да направия за да приключа с това.
Историята е следната:
Когато си купих колата /докараха ми я от Италия/
нямах никакви проблеми със спирането,никакажи вибрации.
След повече от половин година започна леко да вибрира докато
се усили вибрацията. Откарах я на майстор каза че са криви дисковете
и ги свалиха да ги минат на струг, пилнаха ги 1 милиметър и спряха вибрациите, след езвестно време каране пак започна да прави същото
от леко вибриране и т.н.
Купих нови дискове и нови накладки, накрая всичко спря и си казах
- край с този проблем но уви.
Не след дълго горе долу изминах 12-15 хил. км. и пак се почна същото.
Кво да направия за да приключа с това.
Re: Вибрация на предницата при спиране.
Няма оправия !djobonano написа: Кво да направия за да приключа с това.

По тези наши пътища това си е нормално явление
И все пак избягвай да влизаш в дупки с натисната спирачка, по принцип дискове се кривят точно заради това
Пачо Кардана - Президент !!!
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Re: Вибрация на предницата при спиране.
Изшлайфай си новите дискове, но не на струг, има специални машини за тази работа, раздвижи си хубаво водачите на спирачния апарат и цилиндърчетата и си промени навиците на каране ...djobonano написа: Купих нови дискове и нови накладки, накрая всичко спря и си казах
- край с този проблем но уви.
Не след дълго горе долу изминах 12-15 хил. км. и пак се почна същото.
Кво да направия за да приключа с това.

След многократна употреба на спирачки (на градско наример, или след екстремни спирания) после като спреш никога не дръж педала натиснат ..
Накладките охлаждат много бързо само този участък от диска на който лягат и го закаляват и измятането после ти е в кърпа вързано ..
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
И при мен го има това тресене . Преди да ги пусна дисковете на струг тресеше и при всякаква скорост . След това започна тресенето да се усеща при движение само с голяма скорост и натискане на спирачкта- примерно от 100 нагоре като натисна педала и волана почва да тресе яко..... При по ниска скорост - примерно 90, 80 и надолу няма нищо , никакви вибрации. Сменени са и накладките . Бях пуснал тема преди ,но не видях категоричен отговор - Дискове само или има и нещо друго.....
Тези дни преглеждам оферти за дискове и съм уговорил с майстор да я вдигнем на подемник - аз вътре в колата да настъпя педала до 100 , 120 и да натисна спирачката за да видим за кво става въпрос....
И сега ще спомена нещо с което е вероятно да си налека "гнева" на някой потребители от форума....
,
но на стария Голф 3 , за 4 години каране от 160к до 215 к. предимно градско съм кривил джанти десетки пъти по дупките. Дори претърпях лош удар отпред странично точно в лявата гума - едно BMW петица , не от джиповете, седан , ме въртя на пътя като пумпал. И как не се изкривиха тея дискове там ....... за толкова време ..... и при не особено "спокойно" каране...
това е към колегата с мнението за
Тези дни преглеждам оферти за дискове и съм уговорил с майстор да я вдигнем на подемник - аз вътре в колата да настъпя педала до 100 , 120 и да натисна спирачката за да видим за кво става въпрос....
И сега ще спомена нещо с което е вероятно да си налека "гнева" на някой потребители от форума....

но на стария Голф 3 , за 4 години каране от 160к до 215 к. предимно градско съм кривил джанти десетки пъти по дупките. Дори претърпях лош удар отпред странично точно в лявата гума - едно BMW петица , не от джиповете, седан , ме въртя на пътя като пумпал. И как не се изкривиха тея дискове там ....... за толкова време ..... и при не особено "спокойно" каране...
това е към колегата с мнението за
Няма оправия !
По тези наши пътища това си е нормално явление
И все пак избягвай да влизаш в дупки с натисната спирачка, по принцип дискове се кривят точно заради това
Както по рано някои беше писал този модел авенсис имат заводски проблем с дисковете тъй като са твърде малки по диаметър затова купе и затова при по продържително спиране се кривят дисковете .
При моя спирам такаче дане си задържам дълго крака на спирачката а я натискам по на често .По този начин вече трета година нямам проблем с дисковете един път са стъргани бяха криви заради предишния собственик на колата
При моя спирам такаче дане си задържам дълго крака на спирачката а я натискам по на често .По този начин вече трета година нямам проблем с дисковете един път са стъргани бяха криви заради предишния собственик на колата
[/quote]moloko написа:на стария Голф 3 , за 4 години каране от 160к до 215 к. предимно градско съм кривил джанти десетки пъти по дупките.....
ГолфУ ще се окаже по-здрав от японките в това отношение. Абсолютно съм съгласен с тебе. Имам същите наблюдения - мой приятел караше такъв голф 3, душманско каране, гореше масло и бенц като за олимпиада, обаче тая кола никога не беше влизала за ремонт на ходова част.
А самото изкривяване на дисковете мисля, че е по-скоро в следствие на термично натоварване от колкото механично (или комбинация от двете), но при силен механичен удар чугуна направо се чупи на парчета
Пачо Кардана - Президент !!!
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Аууууу 3-ките не правят окачване и не кривят дискове !!! Имаме си новина !!!!
Само забравихте да споменете , че и не спират ........
Също така имат заводски дефект при , който раждясват апаратите и водачите и све живо и така запичат , че при повечето майсторчета си има специална цена за ремонт на спирачки на Голф 3 .
А това за окачването не го казвайте на никой .
BTW и двете ми Тойоти са на над 150 000км и над 20 години , и са с оригиналните окачвания . Е вярно тук таме вече потропва по нещо но сигурно Голф 3 е доста по-здрав !
Само забравихте да споменете , че и не спират ........
Също така имат заводски дефект при , който раждясват апаратите и водачите и све живо и така запичат , че при повечето майсторчета си има специална цена за ремонт на спирачки на Голф 3 .
А това за окачването не го казвайте на никой .
BTW и двете ми Тойоти са на над 150 000км и над 20 години , и са с оригиналните окачвания . Е вярно тук таме вече потропва по нещо но сигурно Голф 3 е доста по-здрав !
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Предизвикай я , като отидеш до първия сервиз и провериш това , което ти казвам . Голфовете преди 4 са с гола вода спирачки , като при 3 положението е просто жалко . Няма лошо да говорите за други "марки" ама се информирайте преди това . Ти само , като отвориш капака на всеки един Голф преди 4 и , като видиш ръждата на всякъде трябва да ти стане ясно за какво говорим . От 4 нагоре явно аЛуди са им наляли малко акъл в главите и нещата са доста по-добре от към спиране но пък се отиде на алуминиеви носачи ...........
Та ако обичаш фали си ги тия талиги някъде другаде .
Та ако обичаш фали си ги тия талиги някъде другаде .
дискове най-лесно се деформират ако сте с голяма скорост, и да речем пред голяма локва по-яко набиете спирачки ..... а в локвата дисковете са готови охладени и нагърчени като грамофонни плочи biggrin.gif
Преди време имах пасат 91г.. Еми дървенце си беше, две години съм му сърбал супата на Ханс, и ми се е случвало на предно дясно каре да ми се чупи съчма точно на две все едно като ябълка която си срязал с нож
Преди време имах пасат 91г.. Еми дървенце си беше, две години съм му сърбал супата на Ханс, и ми се е случвало на предно дясно каре да ми се чупи съчма точно на две все едно като ябълка която си срязал с нож

laugh.gif
ще затягаме дисциплината ей ! кви са тия прехвалени голфове в тойотски форум ?! май забравихме, че тойотите не се чупят, ама никога! а ако случйно някоя се развали то това е някакво брутално изключение
laugh.gif
разбира се, че и голфовете кривят дискове, всяка кола криви дискове, но при определени условия. Простата причина е, че са изработени от чугун. Изключвам керамичните и карбоновите изпълнения на AMG или Brabus. Чугуна си се криви когато е натоварен температурно, по-точно при резки промени в температурата. Точно заради това чугунени глави не се произвеждат вече, всички минаха на алуминий или по-точно алуминиеви сплави. Но тъй като чугунът си остава материала с най-голяма износоустойчивост се вгражда в спирачните уредби. Ключовият момент е вентилацията/охлаждането на спирачките, например при лята джанта охлаждането е пъти по-добро от колкото обикновена джанта затворена с тас. Не че всички с метални джанти трябва да са с изкривени дискове... Тъпото е че при интензивно градско каране нямат време да се охладят
Моите дискове са двуслойни с нещо като ''лопатки'' за вентилация м/у двата слоя и въпреки това почват да се обаждат и ще ходят на стругар скоро. Но така или иначе дисковете са си консуматив, няма кво да им се мисли толкова
ще затягаме дисциплината ей ! кви са тия прехвалени голфове в тойотски форум ?! май забравихме, че тойотите не се чупят, ама никога! а ако случйно някоя се развали то това е някакво брутално изключение

разбира се, че и голфовете кривят дискове, всяка кола криви дискове, но при определени условия. Простата причина е, че са изработени от чугун. Изключвам керамичните и карбоновите изпълнения на AMG или Brabus. Чугуна си се криви когато е натоварен температурно, по-точно при резки промени в температурата. Точно заради това чугунени глави не се произвеждат вече, всички минаха на алуминий или по-точно алуминиеви сплави. Но тъй като чугунът си остава материала с най-голяма износоустойчивост се вгражда в спирачните уредби. Ключовият момент е вентилацията/охлаждането на спирачките, например при лята джанта охлаждането е пъти по-добро от колкото обикновена джанта затворена с тас. Не че всички с метални джанти трябва да са с изкривени дискове... Тъпото е че при интензивно градско каране нямат време да се охладят
Моите дискове са двуслойни с нещо като ''лопатки'' за вентилация м/у двата слоя и въпреки това почват да се обаждат и ще ходят на стругар скоро. Но така или иначе дисковете са си консуматив, няма кво да им се мисли толкова
Пачо Кардана - Президент !!!
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Двойките са по-добре от 3-ките ! И са и по-бързи , и по-леки само дето са и по-големи кошници biggrin.gif .
А и си мисля , че 1, 2 и 3 са преди 4 .......
moloko - на хората трябва да им се избиват глупавите мисли от главата още в зародиш , че после на по 50-60 години вече стават с чугунено чело и тогава спасение няма ..................
А и си мисля , че 1, 2 и 3 са преди 4 .......
moloko - на хората трябва да им се избиват глупавите мисли от главата още в зародиш , че после на по 50-60 години вече стават с чугунено чело и тогава спасение няма ..................
Проблема е решен със смяна на дисковете...... и джантите минаха на баланс , но при тях нещата бяха доста незначителни.... НИКАКВИ ВИБРАЦИИ НЯМА ВЕЧЕ......
Много ясно си личеше от въртешната страна на диска спиралообразна следа от накладките....... и неравности които се усещаха с пръсти.....
Явно онзи "майстор" които ги "стругна" веднъж окончателно ги пре...ба.
Халал да са му 20 лева .....
Препоръка:
ако имате подобен проблем - СМЕНЕТЕ ДИСКОВЕТЕ....... Колата е достатъчно мощна и тежичка за да си играете с нейните спирачки.......а и с вашето здраве и с това на околните........
Много ясно си личеше от въртешната страна на диска спиралообразна следа от накладките....... и неравности които се усещаха с пръсти.....
Явно онзи "майстор" които ги "стругна" веднъж окончателно ги пре...ба.
Халал да са му 20 лева .....
Препоръка:
ако имате подобен проблем - СМЕНЕТЕ ДИСКОВЕТЕ....... Колата е достатъчно мощна и тежичка за да си играете с нейните спирачки.......а и с вашето здраве и с това на околните........
Последно промяна от moloko на 17 Яну 2011 07:53, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] и 5 госта