Страница 1 от 2
Самодиагностика на ABS - Yaris
Публикувано на: 20 Дек 2010 14:34
от virtual
Здравейте! От скоро съм се захванал с Яриса на приятелка... Ичистихме някои въпроси, но други останаха.
Колата е 2007г. d4d хеч
Свети лампата на ABS-a. Чоплих, да открия процедура за самодиагностика на ABS-a. Намерих интересни неща в следните сайтове
http://www.etimago.com/yaris/repairmanual/
както и
http://toyota-corolla.ru/rm04f1ru/repai ... k00cx.html
Втория изглежда доста добре направен, въпреки че е за друг модел. Не може да се каже, че съм с добър руски обаче
От първия линк пък видях каква е процедурата по самодиагностика с кламерче, както и кодовете с грешки. Едно основно нещо обаче не ми се изясни... как да разчитам кода на грешката след като веднъж сме разбрали, че нещо по системата не е ОК?
Ето начина по който изглеждат DTC-тата
C1271/71
Някой правил ли е такава процедура? Нищо не успях да намеря с търсачката, затова реших да пусна темичка. Благодаря ви предварително!
п.с. Друг неизчистен въпрос, който остана мистерия за мен е защо тази кола трудно ускорява когато е студена? Нормално ли е това?
п.с. 2 Поздрави от Нисан клуб България

Публикувано на: 21 Дек 2010 10:59
от SFINKS
Защо не отидеш в сервиз да ти направят диагностика ?
Това не е Голф 80 та година а Тойота 2007
Кламерчета ??? Тази кола смятате ли да я карате още дълго ???
Публикувано на: 22 Дек 2010 19:05
от virtual
SFINKS написа:Това не е Голф 80 та година а Тойота 2007
Кламерчета ??? Тази кола смятате ли да я карате още дълго ???
Ако не можеш да помогнеш, защо пишеш?
Разлисти някой Service (Repair) Manual и погледни какво е "SST CHECK WIRE"? Ако се наложи и на диагностика ще отиде, но за това не ми трябва жокер.
Публикувано на: 23 Дек 2010 06:52
от nowyaris
Вървете с Яриса на сервиз,послушай колегата.Не ти дава жокер,а най-правилния съвет.Аз карам същата .
Re: Самодиагностика на ABS - Yaris
Публикувано на: 23 Дек 2010 08:35
от Bass_Man
virtual написа:Едно основно нещо обаче не ми се изясни... как да разчитам кода на грешката след като веднъж сме разбрали, че нещо по системата не е ОК?
Ето начина по който изглеждат DTC-тата
C1271/71
Някой правил ли е такава процедура? Нищо не успях да намеря с търсачката, затова реших да пусна темичка. Благодаря ви предварително!
п.с. Друг неизчистен въпрос, който остана мистерия за мен е защо тази кола трудно ускорява когато е студена? Нормално ли е това?
п.с. 2 Поздрави от Нисан клуб България

Може ли да обясниш малко по-подробно какво точно не ти е ясно , че не можах да ти разбера идеята ?
Относно ускорението на незагрял двигател BMW M-Power серията има ограничител на оборотите до достигане на работна температура . Явно има защо да се прави ! А и самата идея да се качиш на студена кола и да започнеш да раздаваш газ не е много умна !
Публикувано на: 23 Дек 2010 16:01
от virtual
Не разбрах по какъв начин лампата показва грешката при ползването на SST wire. Обикновено грешката бива 'изплюта' под формата на двуцифрен код. Но кодовете в тази таблица са по-дълги и съдържат буква. Предположението ми е, че миганията ще покажат второто число от таблицата с кодовете.
Ако взема примера от първия си пост: C1271/
71
Относно ускорението... надявам се не си помислил сериозно, че се качвам на студена кола и раздавам газта? Става дума, че за да ускоря до 30-40км/ч ми трябва около 3 пъти повече време. Особено в ниския диапазон обороти, при това на първа предавка е най-голямата мъка. Понеже чек-а не свети, няма други проблеми свързани с двигателя, колата си е обслужена - предположих, че и тук става за нещо електронно, което е предвидено от производителя.
Относно 'жокерите'... всички знаем, че това е най-добрия вариант, но пък струва пари. Ако можем да отворим книгите, да се научим (питайки, това което не знаем), защо да не ползваме опцията която (евентуално) производителя е дал, за диагностициране на проблема или поне намиране на насока за решението му, преди да хвърляме пари за диагностика на всяко свтване на лампа по таблото? Който има възможността - нека ги даде, за негово добро е. По-лесно и правилно е. В крайна сметка и аз натам ще отида за да разбера какво му е на ABS-a, но все пак се допитах. От няколко дни чопля из чужди сайтове за този проблем. Ако намеря нещо - ще го споделя тук.

Публикувано на: 23 Дек 2010 19:29
от Vesko
Тук пише как да се разчита и как се нулират. За авенсис е, но вероятно за ярис е същото.
Публикувано на: 24 Дек 2010 08:35
от rockton
Не си 'играйте" с автомобилите в опит да "утрепите" някоя от системите за упавление и сигурност!
-Скенерът който прави всичко по Тойотите(а и не само по тях) се нарича CarmanScan Wi , на дилърско ниво е , за съжаление е за професионална работа и се подразбира че цената му е почти колкото една свястна кола на старо.
Следователно не става за "домашна употреба"! А цената на една диагностика е почти символична, не виждам мотив- за да не можете да си я позволите, при положение че има опасност да "литне" модул от електроният пакет на автомобила -при вкъсяване с кламер

Публикувано на: 24 Дек 2010 15:18
от Bass_Man
rockton написа:Не си 'играйте" с автомобилите в опит да "утрепите" някоя от системите за упавление и сигурност!
-Скенерът който прави всичко по Тойотите(а и не само по тях) се нарича CarmanScan Wi , на дилърско ниво е , за съжаление е за професионална работа и се подразбира че цената му е почти колкото една свястна кола на старо.
Следователно не става за "домашна употреба"! А цената на една диагностика е почти символична, не виждам мотив- за да не можете да си я позволите, при положение че има опасност да "литне" модул от електроният пакет на автомобила -при вкъсяване с кламер

Колега не , че нещо ама говориш пълни глупости !!!
1. Колегата ползва вградената диагностика без да има по-голям риск от това някой да му включва по колата тотално неизвестни скенери !
2. Този скенер за , който говориш въобще не е дилърски скенер за Тойота ! Не знам кой те е излъгал за Тойота има 3 дилърски скенера в момента и нито един не е този , който си посочил ти !!! И принципно истински дилърски може да се вземе за по-малко праи от този .
Публикувано на: 03 Яну 2011 13:37
от virtual
Благодаря на Vesko! Мисля, че ще е от полза!
Подкрепям и Bass_Man
и ще си позволя да допълня
rockton написа:...А цената на една диагностика е почти символична, не виждам мотив- за да не можете да си я позволите...
за диагностиката в TM Ауто ни взеха 90лв
Това по никакъв начин не го приемам за 'символична' сума.
За любопитните... оказа се проблемен за Тойота куплунг, свързващ ABS датчика с ABS кабела. Както се досещаме, той се пълни с боклуци и вода, което кара модула да 'изплюе' грешка. Тойота са 'оправили' проблема, като са ревизирали дизайна на куплунга (респективно нови парт номера) и сега ни карат да купим нов датчик с нов кабел на скромната цена от 400лв + 90лв за труд. Страх ме е да си помисля, че има още 3 такива куплунга, потенциални гълтачи на по 500лв всеки. Само заради куплунга... аз останах без думи. Не толкова от ТМ ауто (те са длъжни да действат по този начин). По-скоро от политиката на Тойота.

Публикувано на: 03 Яну 2011 13:53
от Akima
Ако знаеш новия парт номер пиши на колегата Люцкан /toyota_forever му е ника/ има си тема в раздел Сервизи/Магазини!
Публикувано на: 03 Яну 2011 13:58
от jim_beam
хмм това май важи и за други модели на тойота,при рав4.3 например ако се получи лошия контакт светвали повече жълти лампички по таблото като vsc,abs,engine.нищо и никаква причина а смущава тотално работата.
все пак сигурно сте доволни в сравнение ако някое ECU беше изпушило.

Публикувано на: 03 Яну 2011 21:13
от REX_TAXI
За любопитните... оказа се проблемен за Тойота куплунг, свързващ ABS датчика с ABS кабела. Както се досещаме, той се пълни с боклуци и вода, което кара модула да 'изплюе' грешка. Тойота са 'оправили' проблема, като са ревизирали дизайна на куплунга (респективно нови парт номера) и сега ни карат да купим нов датчик с нов кабел на скромната цена от 400лв + 90лв за труд. Страх ме е да си помисля, че има още 3 такива куплунга, потенциални гълтачи на по 500лв всеки. Само заради куплунга... аз останах без думи. Не толкова от ТМ ауто (те са длъжни да действат по този начин). По-скоро от политиката на Тойота.
[/quote]
Колега ако караш същия "Нисан" катона аватара ти и там нещата не са по ефтини преди 3-4год. карах подобен с "подобен" проблем които си имал с Яриса и там цените бяха от 400 до 600лв. за един датчик - та май всички японци имат еднаква политика за цените си
П.С. проблема при нисана се реши с режене на куплонга свързване, запояване и добро изолиране с качествено тиксо
Публикувано на: 04 Яну 2011 02:03
от Bass_Man
Аве почиствай хубаво и силиконирай на богато ве !!!! Ти луд ли си да даваш по 500лв за датчици и куплунзи ????
Публикувано на: 04 Яну 2011 10:43
от virtual
REX_TAXI, наясно съм за съжаление. Там обаче проблема е в самия датчик и е пряко свързан с амортизацията му. Не е проблем, породен от нескопосан дизайн. Точно това ме смути...
Все едно аз да ти продам телевизор с дистанционно от друг - объркал съм се. След което да те карам да ходиш да си биеш главата с цифражи за правилното дистанционно, вместо да ти го сменя за моя сметка или поне да ти помогна да решиш проблема.
Bass_Man написа:Аве почиствай хубаво и силиконирай на богато ве !!!! Ти луд ли си да даваш по 500лв за датчици и куплунзи ????
Ако искаш вярвай в съвпадението, но точно това предлагам като решение на девойката... ремонта ще струва НУЛА ЛЕВА и ще изкара повече от всеки друг куплунг.
Аз ще успея да я убедя в този ремонт, но за всеки случай съм пратил 2-3 запитвания към дилъри в Англия и Гърция.
Новите парт номера са следните
895440D030 датчик
895160D070 кабел
Приемчика ме гледаше странно като му поисках номерата. Явно рядко им се случва това
