Самодиагностика на ABS - Yaris

virtual
Мнения: 20
Регистриран на: 16 Ное 2010 09:49

Самодиагностика на ABS - Yaris

Мнение от virtual » 20 Дек 2010 14:34

Здравейте! От скоро съм се захванал с Яриса на приятелка... Ичистихме някои въпроси, но други останаха.
Колата е 2007г. d4d хеч
Свети лампата на ABS-a. Чоплих, да открия процедура за самодиагностика на ABS-a. Намерих интересни неща в следните сайтове
http://www.etimago.com/yaris/repairmanual/
както и
http://toyota-corolla.ru/rm04f1ru/repai ... k00cx.html
Втория изглежда доста добре направен, въпреки че е за друг модел. Не може да се каже, че съм с добър руски обаче unsure.gif
От първия линк пък видях каква е процедурата по самодиагностика с кламерче, както и кодовете с грешки. Едно основно нещо обаче не ми се изясни... как да разчитам кода на грешката след като веднъж сме разбрали, че нещо по системата не е ОК?
Ето начина по който изглеждат DTC-тата
C1271/71
Някой правил ли е такава процедура? Нищо не успях да намеря с търсачката, затова реших да пусна темичка. Благодаря ви предварително!

п.с. Друг неизчистен въпрос, който остана мистерия за мен е защо тази кола трудно ускорява когато е студена? Нормално ли е това?

п.с. 2 Поздрави от Нисан клуб България :thumbsup:

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Мнение от SFINKS » 21 Дек 2010 10:59

Защо не отидеш в сервиз да ти направят диагностика ?
Това не е Голф 80 та година а Тойота 2007
Кламерчета ??? Тази кола смятате ли да я карате още дълго ???
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

virtual
Мнения: 20
Регистриран на: 16 Ное 2010 09:49

Мнение от virtual » 22 Дек 2010 19:05

SFINKS написа:Това не е Голф 80 та година а Тойота 2007
Кламерчета ??? Тази кола смятате ли да я карате още дълго ???
Ако не можеш да помогнеш, защо пишеш?
Разлисти някой Service (Repair) Manual и погледни какво е "SST CHECK WIRE"? Ако се наложи и на диагностика ще отиде, но за това не ми трябва жокер.

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 23 Дек 2010 06:52

Вървете с Яриса на сервиз,послушай колегата.Не ти дава жокер,а най-правилния съвет.Аз карам същата .

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Самодиагностика на ABS - Yaris

Мнение от Bass_Man » 23 Дек 2010 08:35

virtual написа:Едно основно нещо обаче не ми се изясни... как да разчитам кода на грешката след като веднъж сме разбрали, че нещо по системата не е ОК?
Ето начина по който изглеждат DTC-тата
C1271/71
Някой правил ли е такава процедура? Нищо не успях да намеря с търсачката, затова реших да пусна темичка. Благодаря ви предварително!

п.с. Друг неизчистен въпрос, който остана мистерия за мен е защо тази кола трудно ускорява когато е студена? Нормално ли е това?

п.с. 2 Поздрави от Нисан клуб България :thumbsup:
Може ли да обясниш малко по-подробно какво точно не ти е ясно , че не можах да ти разбера идеята ?
Относно ускорението на незагрял двигател BMW M-Power серията има ограничител на оборотите до достигане на работна температура . Явно има защо да се прави ! А и самата идея да се качиш на студена кола и да започнеш да раздаваш газ не е много умна !

virtual
Мнения: 20
Регистриран на: 16 Ное 2010 09:49

Мнение от virtual » 23 Дек 2010 16:01

Не разбрах по какъв начин лампата показва грешката при ползването на SST wire. Обикновено грешката бива 'изплюта' под формата на двуцифрен код. Но кодовете в тази таблица са по-дълги и съдържат буква. Предположението ми е, че миганията ще покажат второто число от таблицата с кодовете.
Ако взема примера от първия си пост: C1271/71

Относно ускорението... надявам се не си помислил сериозно, че се качвам на студена кола и раздавам газта? Става дума, че за да ускоря до 30-40км/ч ми трябва около 3 пъти повече време. Особено в ниския диапазон обороти, при това на първа предавка е най-голямата мъка. Понеже чек-а не свети, няма други проблеми свързани с двигателя, колата си е обслужена - предположих, че и тук става за нещо електронно, което е предвидено от производителя.

Относно 'жокерите'... всички знаем, че това е най-добрия вариант, но пък струва пари. Ако можем да отворим книгите, да се научим (питайки, това което не знаем), защо да не ползваме опцията която (евентуално) производителя е дал, за диагностициране на проблема или поне намиране на насока за решението му, преди да хвърляме пари за диагностика на всяко свтване на лампа по таблото? Който има възможността - нека ги даде, за негово добро е. По-лесно и правилно е. В крайна сметка и аз натам ще отида за да разбера какво му е на ABS-a, но все пак се допитах. От няколко дни чопля из чужди сайтове за този проблем. Ако намеря нещо - ще го споделя тук. :thumbsup:

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 23 Дек 2010 19:29

Тук пише как да се разчита и как се нулират. За авенсис е, но вероятно за ярис е същото.
Прикачени файлове
New Bitmap Image (5).JPG
New Bitmap Image (5).JPG (59.63 KiB) Преглеждано 3097 пъти
New Bitmap Image (6).JPG
New Bitmap Image (6).JPG (22.95 KiB) Преглеждано 3096 пъти

Аватар
rockton
Мнения: 36
Регистриран на: 24 Ное 2010 07:49
Местоположение: С-Ф Захарна фабрика

Мнение от rockton » 24 Дек 2010 08:35

Не си 'играйте" с автомобилите в опит да "утрепите" някоя от системите за упавление и сигурност!
-Скенерът който прави всичко по Тойотите(а и не само по тях) се нарича CarmanScan Wi , на дилърско ниво е , за съжаление е за професионална работа и се подразбира че цената му е почти колкото една свястна кола на старо.
Следователно не става за "домашна употреба"! А цената на една диагностика е почти символична, не виждам мотив- за да не можете да си я позволите, при положение че има опасност да "литне" модул от електроният пакет на автомобила -при вкъсяване с кламер rolleyes.gif :whistle:
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896633459

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 24 Дек 2010 15:18

rockton написа:Не си 'играйте" с автомобилите в опит да "утрепите" някоя от системите за упавление и сигурност!
-Скенерът който прави всичко по Тойотите(а и не само по тях) се нарича CarmanScan Wi , на дилърско ниво е , за съжаление е за професионална работа и се подразбира че цената му е почти колкото една свястна кола на старо.
Следователно не става за "домашна употреба"! А цената на една диагностика е почти символична, не виждам мотив- за да не можете да си я позволите, при положение че има опасност да "литне" модул от електроният пакет на автомобила -при вкъсяване с кламер rolleyes.gif :whistle:
Колега не , че нещо ама говориш пълни глупости !!!
1. Колегата ползва вградената диагностика без да има по-голям риск от това някой да му включва по колата тотално неизвестни скенери !
2. Този скенер за , който говориш въобще не е дилърски скенер за Тойота ! Не знам кой те е излъгал за Тойота има 3 дилърски скенера в момента и нито един не е този , който си посочил ти !!! И принципно истински дилърски може да се вземе за по-малко праи от този .

virtual
Мнения: 20
Регистриран на: 16 Ное 2010 09:49

Мнение от virtual » 03 Яну 2011 13:37

Благодаря на Vesko! Мисля, че ще е от полза!
Подкрепям и Bass_Man
и ще си позволя да допълня
rockton написа:...А цената на една диагностика е почти символична, не виждам мотив- за да не можете да си я позволите...
за диагностиката в TM Ауто ни взеха 90лв
Това по никакъв начин не го приемам за 'символична' сума.

За любопитните... оказа се проблемен за Тойота куплунг, свързващ ABS датчика с ABS кабела. Както се досещаме, той се пълни с боклуци и вода, което кара модула да 'изплюе' грешка. Тойота са 'оправили' проблема, като са ревизирали дизайна на куплунга (респективно нови парт номера) и сега ни карат да купим нов датчик с нов кабел на скромната цена от 400лв + 90лв за труд. Страх ме е да си помисля, че има още 3 такива куплунга, потенциални гълтачи на по 500лв всеки. Само заради куплунга... аз останах без думи. Не толкова от ТМ ауто (те са длъжни да действат по този начин). По-скоро от политиката на Тойота. mad.gif

Аватар
Akima
Мнения: 7449
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 178 пъти

Мнение от Akima » 03 Яну 2011 13:53

Ако знаеш новия парт номер пиши на колегата Люцкан /toyota_forever му е ника/ има си тема в раздел Сервизи/Магазини!
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 03 Яну 2011 13:58

хмм това май важи и за други модели на тойота,при рав4.3 например ако се получи лошия контакт светвали повече жълти лампички по таблото като vsc,abs,engine.нищо и никаква причина а смущава тотално работата.
все пак сигурно сте доволни в сравнение ако някое ECU беше изпушило. wink.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
REX_TAXI
Мнения: 89
Регистриран на: 17 Ное 2006 20:13
Местоположение: Баня

Мнение от REX_TAXI » 03 Яну 2011 21:13

За любопитните... оказа се проблемен за Тойота куплунг, свързващ ABS датчика с ABS кабела. Както се досещаме, той се пълни с боклуци и вода, което кара модула да 'изплюе' грешка. Тойота са 'оправили' проблема, като са ревизирали дизайна на куплунга (респективно нови парт номера) и сега ни карат да купим нов датчик с нов кабел на скромната цена от 400лв + 90лв за труд. Страх ме е да си помисля, че има още 3 такива куплунга, потенциални гълтачи на по 500лв всеки. Само заради куплунга... аз останах без думи. Не толкова от ТМ ауто (те са длъжни да действат по този начин). По-скоро от политиката на Тойота. mad.gif[/quote]

Колега ако караш същия "Нисан" катона аватара ти и там нещата не са по ефтини преди 3-4год. карах подобен с "подобен" проблем които си имал с Яриса и там цените бяха от 400 до 600лв. за един датчик - та май всички японци имат еднаква политика за цените си

П.С. проблема при нисана се реши с режене на куплонга свързване, запояване и добро изолиране с качествено тиксо
TOYOTA Avensis 2.2 D4D T25
TOYOTA Avensis 2.2 D4D T27
TOYOTA Avensis 2.2 D4D T27
TOYOTA Yaris 1.4 D4D

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 04 Яну 2011 02:03

Аве почиствай хубаво и силиконирай на богато ве !!!! Ти луд ли си да даваш по 500лв за датчици и куплунзи ????

virtual
Мнения: 20
Регистриран на: 16 Ное 2010 09:49

Мнение от virtual » 04 Яну 2011 10:43

REX_TAXI, наясно съм за съжаление. Там обаче проблема е в самия датчик и е пряко свързан с амортизацията му. Не е проблем, породен от нескопосан дизайн. Точно това ме смути...
Все едно аз да ти продам телевизор с дистанционно от друг - объркал съм се. След което да те карам да ходиш да си биеш главата с цифражи за правилното дистанционно, вместо да ти го сменя за моя сметка или поне да ти помогна да решиш проблема.
Bass_Man написа:Аве почиствай хубаво и силиконирай на богато ве !!!! Ти луд ли си да даваш по 500лв за датчици и куплунзи ????
Ако искаш вярвай в съвпадението, но точно това предлагам като решение на девойката... ремонта ще струва НУЛА ЛЕВА и ще изкара повече от всеки друг куплунг. :whistle:
Аз ще успея да я убедя в този ремонт, но за всеки случай съм пратил 2-3 запитвания към дилъри в Англия и Гърция.

Новите парт номера са следните
895440D030 датчик
895160D070 кабел

Приемчика ме гледаше странно като му поисках номерата. Явно рядко им се случва това wacko.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 6 госта