Страница 1 от 1

Toyota Celica T23 (7th gen)

Публикувано на: 18 Дек 2010 16:28
от r1der
Изображение

Здравейте!
Моля някой, който има или е запознат с този модел да даде информация за него, че гугъл е много беден на информация точно за този модел или поне на БГ... По конкретно питам за моделите до 03 година, че другите нагоре идват малко скъпички...
Всякакъв вид информация ще ми е от полза. По конкретно за мотора 1.8 VVT-i 143hp. Добър ли е като цяло, какъв разход дава, държи ли на тормоз (не че ще тръгна да я тровя, но знам ли този преди мен..), бях чел някъде че всички модели от 00 до 03 година са със слаби сегменти и бързо се издухвали, или пък че клапаните правели проблеми... Вярно ли е? (ПС- Наистина във youtube като съм гледал клипове където отварят капака на двигателя се чува едно тракане... наживо не съм чувал).
Що е VVT-i ? Някъде чета за разлика при отварянето и затварянето на клапаните другаде друго... ако може някой по компетентен да обясни. Също добре ли е че мотора е с верига а не с ремък?
От друга страна окачването как е, става ли за нашите пътища, скоростната кутия... масово са със 6 степенна - добра ли е? Интериора? Има ли хлоп-троп като минеш през дупка, има ли място отзад (за 3-4 човек).
Също така, по какво мога да различа европейския вариант от американския ако е с обръщана кормилна уредба? Някои модели имат шибедах, други не.. определящо ли е за нещо?
Какво трябва да гледам ако купувам такава?
Не на последно място частите и поддръжката, скъпи ли са и лесно ли се намират. Колко доло-горе струва едно обслужване на колата (масло, филтри...)?
Благодарен ще съм на всеки който изрази мнение по темата, за каквато и да е било информация за този модел, всичко би ми било в полза!
Мерси предварително!

Re: Toyota Celica T23 (7th gen)

Публикувано на: 18 Дек 2010 19:39
от Scott
r1der написа:...мотора 1.8 VVT-i 143hp...
http://kit-car.org/Files/Engine/1zzfe.pdf

Публикувано на: 18 Дек 2010 21:00
от furnace
Този автомобил и мен ме влечеше доста и най-накрая месец октомври си закупих такъв.
Като за начало- доста от тези мотори горят бая масло. Мотор, който да не гори масло няма, но тук разходът на масло е голям. От Тойота казват, че е нормално да гори на 1000 мили около 500+ мл.. Аз лично попаднах на изряден мотор, който за 5000км не е изгорил грам масло. За момента няма нищо проблемно по автомобила. Моят екземпляр е внос от Италия- пазена кола се оказа. За ВВТ-и технологията можеш да прочетеш тук: http://en.wikipedia.org/wiki/VVT-i
Аналогична на нея е В-Тек на Хонда.
Относно разхода на гориво. На мен ми дава около 6,2- 7 извънградко и около 9-11,5 в града.
Окачването е доста здраво, нормално за марката. Относно веригата- противоречиви мнения има. Всеки случай няма как да прескочи като ремък, а в един момент просто ще се разхлаби, ще затрака и ще разбереш, че е за смяна. Имам познат с такъв автомобил- 250к км кара и не е пипано по веригата.
Относно обслужването- ами смяна на масло и маслен филтър предполагам си запознат колко горе долу би струвало. Зависи от маслото, разбира се. После ремък на климатика, както и филтър- нищо фрапантно не е като цена, но точно не мога да ти кажа, тъй като моята я купих напълно обслужена.
Относно вървежа на автомобила. Ами, не съм доволен, откровено казано, на мен ми е бавна. Според доста хора не е, но си зависи кой какво разбира под бавно и бързо. Моят съвет е да търсиш мотора с лифт- VVTL-i. Много по-удачен вариант, но и цената там е малко по-височка.
Като цяло, надеждността на модела е доста висока. Някакви детски болести не са известни, често срещани проблеми няма, освен това за маслото и това, че амортисьорите на багажника след време се скапват и изпускат.

Публикувано на: 18 Дек 2010 21:04
от Akima
Относно веригата - ще я сменят внуците!На автоматичен обтегач е - като стигне максимума ще си изщрака и тогава ще му мислите - изкарват по ~300-400 000 км.Аз не съм чул за мой познат да сменя верига на японка.
VVTL-i двигателя е друга бира-1.8 варианта на Корола Т-Спорт е 192 коня,но там има и други особености.

здравей

Публикувано на: 18 Дек 2010 21:33
от mar29
Гледай да не е с прегрят двигател най-вече

Публикувано на: 18 Дек 2010 21:56
от gh0s7r1d3r
Доколкото знам аз, ВВТи моторите харчат масло предимно на извънградско каране при по-дълго поддържане на високи обороти. А иначе веригата според мен е плюс, защото много трудно може да стане изненада - в смисъл, ремъка може да се скъса без нищо да предвещава това, докато при веригата 99% ще разбереш, че и е дошло времето доста преди да се скъса или прескочи. Единствения минус е, че е по трудна за работа, тоест не всеки гаражен майстор може да пипа там и може би от там идват негативните мнения.

zdravei

Публикувано на: 21 Дек 2010 00:32
от mar29
KAKVO STAVA PRIYATEL-VZE LI SI NYAKAKVA KOLA V KRAJNA SMETKA

zdr

Публикувано на: 22 Дек 2010 00:40
от mar29
kolata si e ekzotika

Публикувано на: 16 Апр 2011 14:37
от daido86
ако не държиш много на бързината колата си е супер.но за да избегнеш проблема с маслото трябва да си купиш след 2003 та .за окачването е много здрава,аз лично съм я пробвал на всякакъв терен.единствения проблем е че не е толкова бърза колкото изглежда

Публикувано на: 16 Апр 2011 15:48
от Raya
daido86 написа:но за да избегнеш проблема с маслото трябва да си купиш след 2003 та
Стига глупости. Има Селики до 03г. без проблеми. Всички казват след 03г колите са ОК, ама някой да познава собственик на такава Селика......това ще рече последните Селики 04-05гг, които са мноооого скъпи и си продължават да държат цени.