Страница 1 от 2

ЛАМПА МАСЛО И КОРМИЛНА РЕЙКА

Публикувано на: 12 Дек 2010 09:55
от БОРИСЛАВ
здравейте искам да попитам за две неща които се случват от как застудя
1-то е е като запаля двигателя след няколко секунди ми светва жълтата лампа за маслото трябва да поработи известно време и угасва (нивото на маслото е да максимума на пръчката)
2-то че докато не поработи по дълго колата тоест да загрее като вътя волана се чува прещракване от към кормилната рейка особенно ако съм зклещен от други паркирали коли и трябва да направя няколко маневри за да изляза и въртя волана от край до край
колата е TYOTA-piknik
предварително благодаря за съветите и мненията ви

Публикувано на: 12 Дек 2010 10:28
от mitoko
1во какво е маслото на двигателя
2ро проверили си нивото на маслото на хидвавликата в казанчето

Публикувано на: 12 Дек 2010 14:04
от coolone
Колега тая жълта лампа е за налягане на маслото, а не за ниво, което веднага трябва да те подсети, че караш с неподходящо масло. Май ти трябва по-тънко масло. Вероятно си сложил минерално масло, което при ниски температури рязко си променя мазилните качества както и гъстотата, и най-важното има много малък температурен обхват! Ако можеш да изровиш от някъде тех. данни за твоя мотор, там ще видиш какво точно масло се препоръчва от производителя и то конкретно за тези географски ширини. Смисъл - същия мотор ако се кара някъде по-на-север ще има предписан съвсем друг тип масло
Не си написал за какъв точно двигател става реч, ама ми се струва, че гугъл ще знае какво масло ти трябва wink.gif
А другата възможност е маслената помпа да се е поизносила вече. На какви километри е мотора?
И в двата случая светването на лампата на таблото означава, че няма налягане => няма добро мазане => износване следствие на сухо триене, което си е кофти работа

Публикувано на: 12 Дек 2010 15:08
от БОРИСЛАВ
маслото е 10W40 полу синтетика
на хидравликата нивото на казанчето си е на максимума
ще проверя наистина със какво трябва да се кара че това го налях без да му мисля само източих старото и сипах това
двигателя ако не се лъжа е 3S-FE бензинов 2-кубика

Публикувано на: 12 Дек 2010 15:26
от Scott
coolone написа:Колега тая жълта лампа е за налягане на маслото
Това ще е първия случай в автомобилостроенето, когато са сложили жълт индикатор на критичен за двигателя параметър. Все ми се струва, че това е лампата за нивото на маслото. Най-вероятно свети докато загрее защото маслото е гъстичко и бавно се оттича от главата към картера.

Публикувано на: 12 Дек 2010 16:39
от kiril_kirilow
Когато си сменял маслото, оригинален маслен филтър ли сложи ?
Мен ме предупредиха да сложа оригинален филтър,защото иначе имало подобни проблеми със светещи лампи по таблото.

Публикувано на: 12 Дек 2010 16:56
от БОРИСЛАВ
не не беше оригинален надявам се да не е фатално mellow.gif

Публикувано на: 12 Дек 2010 18:23
от coolone
@ Scott като се замисля си прав за жълтата индикация
wink.gif би трябвало да е за ниско ниво, а не за ниско налягане. За налягането си е червена, спор да няма. Но човека казва, че на щеката показва макс.
Сега се сещам, че има клапан, който държи маслените магистрали пълни, т.е. не позволява на маслото от главата /вкл. маслените повдигачи/ да се утича в картера. Ако не се лъжа тоя клапан е в масления филтър. Вероятно евтините филтри дето ги прави бай мангал в Мангалия просто нямат такъв клапан, съответно маслото се утича на 100% в картера.
Ако е така, то при студен старт трябва да се чува тракане на повдигачите в продължение на 1-2 секунди докато се напълнят с масло. Борислав ще каже дали е така..?
dry.gif
Хмм май проблема ще се окаже само във филтъра, защото 10w40 си е нормален вискозитет за 2-литрова бензинка

Публикувано на: 12 Дек 2010 18:35
от diesel_power
coolone написа:@ Scott като се замисля си прав за жълтата индикация
wink.gif би трябвало да е за ниско ниво, а не за ниско налягане. За налягането си е червена, спор да няма. Но човека казва, че на щеката показва макс.
Сега се сещам, че има клапан, който държи маслените магистрали пълни, т.е. не позволява на маслото от главата /вкл. маслените повдигачи/ да се утича в картера. Ако не се лъжа тоя клапан е в масления филтър. Вероятно евтините филтри дето ги прави бай мангал в Мангалия просто нямат такъв клапан, съответно маслото се утича на 100% в картера.
Ако е така, то при студен старт трябва да се чува тракане на повдигачите в продължение на 1-2 секунди докато се напълнят с масло. Борислав ще каже дали е така..?
dry.gif
Хмм май проблема ще се окаже само във филтъра, защото 10w40 си е нормален вискозитет за 2-литрова бензинка

Не си мъчи мозъка и без това само объркваш човека.
В картера има датчик за нивото на маслото .Когато е студено маслото се сгъстява малко и нещо датчика не може да направи добър контакт.

Публикувано на: 12 Дек 2010 18:56
от coolone
diesel_power написа:

Не си мъчи мозъка и без това само объркваш човека.
В картера има датчик за нивото на маслото .Когато е студено маслото се сгъстява малко и нещо датчика не може да направи добър контакт.
хехе защо да го обърквам ? напротив, мога да сложа бас че е от филтъра или клапана wink.gif

И в резервоара има датчик за нивото, и кво..? като стане студено и нафтата се сгъсти, тогава трябва да светва лампата за горивото ли ??? rolleyes.gif и цяла зима ще си караме със жълти лампи по таблото

Публикувано на: 12 Дек 2010 20:20
от Bass_Man
И да държиш бас и да не държиш още с първото предложение за по-тънко масло го бъркаш човека . Не знам в историята случай , като нямаш налягане на маслото да слагаш по-тъно . И какво , като не работи този клапан във филтъра как това ще е свързано с по-ниско ниво при палене ???
Клега БОРИСЛАВ само 10W40 за масло не означава почти нищо . Маслото има още доста параметри . Ако все пак си уважаваш колата в сервизи/магазини има напълно синтетични масла на много добри цени , както и хора , които могат да ти доставят оригинален филтър . От там нататък ти си знаеш . Но явно си сипал някакъв доста голям боклук .

Публикувано на: 12 Дек 2010 21:55
от coolone
Bass не че нещо искам да те нахраня, ама все пак според тебе защо лампата изгасва ?? и как така щеката показва макс. а лампата свети, и след известно време даже и изгасва?
в картера на 2-литров мотор има поне 4 литра масло, а магистралите + филтъра поемат 0.5 - 0.6 литра
и като се има предвид, че щеката е най-спартанския, но най-достоверен начин за измерване на ниво, тогава къде е проблема ?
Май накрая ще се окаже че това е лампа за сервизно обслужване
А тая теория за пълна синтетика не е много читава щото по времето когато се е изчислявала и конструирала тая тойота пикник (1994) не е имало въобще масло пълна синтетика wink.gif съответно няма как производителя да укаже, че тоя мотор трябва да се кара с пълна синтетика
Към днешна дата вече има на пазара силиконови масла
това не означва, че трябва да наливаме такива в 15 годишни двигатели с предполагаем пробег минимум 300 000км

Публикувано на: 12 Дек 2010 23:09
от kiril_kirilow
При въпроса каква е разликата м/у оригинален и "заместител" ми отговориха ,че оригиналният имал клапи който задържали маслото и то не се "отичало".Това помагало при първият старт на колата по бързо да качи масло.Разликата в цената беше нещо от рода - 28 лв по "качествен заместител" - 36 лв оригинален (закупен от Toyota Хасково ).Предпочетох оригиналният и нищо не ми свети на таблото.
Маслото ми е Fush TITAN SYN 10w40.Когато купих колата беше с такова масло сменено преди 3 000 км.До 10 000 км не мръдна изобщо и двиателя мъркаше ( апропо за първи път в живота си чувам толкова тих дизел ).Предпочетох да сложа пак същото въпреки противоречивите мнения който прочетох за него.Явно колата го "харесва",а това е най-важното за мен.В момента също няма никакви проблеми.

Публикувано на: 12 Дек 2010 23:24
от foho
Определено маслото с което караш в момента не е наред. Смени го заедно с масления филтър и всичко ще си дойде на мястото. Bass ти обясни за какво иде реч. @cool пълна синтетика масла е имало доста преди ти да знаеш какво е масло.... Недей се изтърваи. biggrin.gif

Публикувано на: 12 Дек 2010 23:32
от Bass_Man
coolone написа:Bass не че нещо искам да те нахраня, .......................
Ти вместо мен да нахраниш продължаваш сам да се храниш !
Айде ти ми кажи защо когато маслото е с повече в картера с 500мл ако предположим , че няма клапан на филтъра ще му свети лампата след , като запали двигателя и после ще угасва ? Аз не виждам логика ако ти виждаш кажи каква е . Маслото в картера ще е повече , а лампата ще свети , че е по-малко wacko.gif .
Но е много възможно маслото да не е читаво и докато е студено да е станало на грес или да се е пресекло нещо . Един бог знае какво може да става но със сигурност не е замесен клапана на филтъра .
А това за пълната синтетика не го казвай друг път въобще ! Синтетични масла има много преди някой въобще да си мисли да я прави тази кола . Явно въобще не си запознат с начина по , който работи маслото и с неговите качества за това задължително прочети тази тема :
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=14926
Към днешна дата има и въздушни лагери , които не ползват масло въобще и още много други неща има но това няма никаква връзка с темата . Просто се запознай добре с историята и характеристиките на маслата . Ето ти малко тук за синтетичните масла :
http://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_oil

Иначе ако ползвахте раздела за търговия по предназначение нямаше да си купувате маслени филтри по 30лв. или полусинтетика на цената на пълна синтетика .