Страница 1 от 2

Avensis T22 - Алтернатор / Четки?

Публикувано на: 10 Дек 2010 09:09
от KbH40
Здравейте,

Имам следният проблем смених акумулатора с нов Varta 74Ah, 680A
Но отново като пусна подгревките на предното и задното стъкло, парното да духа на 4 и късите и светлините по таблото почти умират!!!
Като подам газ се оправя като пусна газта пак същата работа... ;(

Въпросът е някой сблъсквал ли се е с подобен проблем?
Това износени четки ли са или нещо алтернатора е бъгав?

Ако някой е ремонтирал досега да каже какви пари е струвало това удоволствие?

Благодаря на всички!

Re: Avensis T22 - Алтернатор / Четки?

Публикувано на: 10 Дек 2010 10:36
от Scott
KbH40 написа:... смених акумулатора с нов Varta 74Ah, 680A
Но отново като пусна подгревките на предното и задното стъкло, парното да духа на 4 и късите и светлините по таблото почти умират!!!
Като подам газ се оправя като пусна газта пак същата работа... ;(

Въпросът е някой сблъсквал ли се е с подобен проблем?
Това износени четки ли са или нещо алтернатора е бъгав?
А каква беше причината да смениш акумулатора? И правеше ли ти този проблем със стария?

Re: Avensis T22 - Алтернатор / Четки?

Публикувано на: 10 Дек 2010 11:40
от Новоколец
KbH40 написа:
Въпросът е някой сблъсквал ли се е с подобен проблем?
Това износени четки ли са или нещо алтернатора е бъгав?

Ако някой е ремонтирал досега да каже какви пари е струвало това удоволствие?

Благодаря на всички!
Колега, на български език думата е динамо. Имах точно същия проблем миналата зима. Сигурно се е наложило да смениш акумулатора заради него. При мене така се получи, но дълго време не забелязвах какво става и прецаках чисто нов Бош, затова ти препоръчвам ремонт преди да си скапал новия акумулатор.

В Тойота - Шумен ми казаха, че изгорял блок в динамото, който регулира подаването на ток при ниски обороти. Динамото било устроено така, че подавало точно толкова ток, колкото е необходимо, в зависимост от моментното натоварване. Предложиха ми ново динамо на доста екзотична цена, но им отказах и те взеха че поправиха моето - не зная точно как, но колата стоя при тях 2 дена и ме обръснаха с 300 лв. Вече почти година работи без проблеми. Може да пробваш при някой доверен майстор, но най-сигурно според мене е в сервиз на Тойота, защото изглежда доста специфично нещо. Може да пробваш 2-ра употреба, но няма гаранция, че няма да се наложи да ремонтираш и него.

Успех!

Публикувано на: 10 Дек 2010 14:25
от slowtraveler
Колега, правилната дума си е алтернатор, а динама не съм срещал от доста време, защото са по-скъпи, по-капризни и по-трудни за производство.
Алтернатора е по-прост и здрав като механично устройство, но има и изправителен блок.
Обикновено точно тези електронни блокове (изправител и стабилизатор) създават проблемите.
На твое място бих действал така:
1. Проверка на ремъка - да не би да приплъзва при много ниски обороти (при ниски обороти е необходим по-голям въртящ момент върху ролката за генериране на същата ел-енергия).
2. Проверка на оборотите - да не би да са прекалено ниски и да излизат от експлоатационния диапазон на алтернатора
3. Замерване на напрежението под товар и без товар. Проверка на съединенията (например - клемата на стартера).
4. Преглед на изправителния блок (може и с осцилоскоп) и стабилизатора на напрежение...

Пък ако ти се играе - можеш да видиш четки и т.н.

Публикувано на: 11 Дек 2010 00:41
от diesel_power
Със сигурност не са четките ,защото щеше да свети лампата.Имал съм случай с изгорял диод ,зареждаше 13,5 V и не светеше лампата,при подаване на газ достигаше 13,8 ,но без нищо включено.Това беше на 1 ЦД мотор ,самоче на по-новия авенсис.

Публикувано на: 11 Дек 2010 09:23
от slowtraveler
Имал съм проблем с Голф, на който прекъсна колектора (повреда, аналогична на износени четки) - нищо не светеше...
Имайки предвид еднаквата конструкция на алтернаторите-предполагам, че и на авенсиса не светва лампата при износени четки...
Иначе за диоден блок - при мен радиото бе започнало да бръжди в такт с оборотите при изгорял диод biggrin.gif

Публикувано на: 11 Дек 2010 10:13
от mitoko
когато не зарежда алтернатора да светне лампа само на Трабант съм виждал

Публикувано на: 11 Дек 2010 11:21
от diesel_power
slowtraveler написа:Имал съм проблем с Голф, на който прекъсна колектора (повреда, аналогична на износени четки) - нищо не светеше...
Имайки предвид еднаквата конструкция на алтернаторите-предполагам, че и на авенсиса не светва лампата при износени четки...
Иначе за диоден блок - при мен радиото бе започнало да бръжди в такт с оборотите при изгорял диод biggrin.gif
При тойотата алтернатора е денсо и там лампата се управлява от реле регулатора ,а не както при голфа с бош от 90-те години.Така че ако са четки със сигурност ще му светне лампата ,защото релето отчита ,че не зарежда.

Публикувано на: 11 Дек 2010 11:42
от diesel_power
Динамата денсо страдат ,когато акумулатора е скапан и се разрежда бързо.Тогава на динамото му се натоварват много диодите и направо им се откъсват краката.С падането на температурите тези случаи зачестяват.

Публикувано на: 11 Дек 2010 12:42
от KbH40
Смених акумулатора, защото беше 52Аh 480а и мислех, че е слаб за колата и затова прави мизериите...

Публикувано на: 11 Дек 2010 12:55
от slowtraveler
diesel_power написа:...При тойотата алтернатора е денсо и там лампата се управлява от реле регулатора ,а не както при голфа с бош от 90-те години.Така че ако са четки със сигурност ще му светне лампата ,защото релето отчита ,че не зарежда.
Тъкмо това гледам, че Денсо имат и доста безчеткови алтернатори...
Иначе на голфа и там лампата се управлява от регулатора, но прекъсването на колектор (или свършване на четките) водеше до този ефект- напълно изгасване на лампата (не свети дори и при подаване на контакт)...

Публикувано на: 11 Дек 2010 12:58
от KbH40
След малко ще се обидя сериозно с това нелепо сравнение на авенсис и гоУф wacko.gif
Сега сериозно мисля да отскоча при едни пичове в Младост до Фантастико, които ми ги хвалят с ремонта на алтернатори. Или да отида в "по-лачен" сервиз?

Публикувано на: 11 Дек 2010 13:12
от stfn
ако искаш професионалист, които само с това се занимава и не пипа нищо друго по колите ми пиши Л.С. да ти дам телефона му ако си в София да дойде и да ти свали алтернатора, оправи и качи после и то с гаранция!

Публикувано на: 11 Дек 2010 13:18
от slowtraveler
KbH40 написа:След малко ще се обидя сериозно с това нелепо сравнение на авенсис и гоУф wacko.gif ...
Споко колега, като разбереш, че имат и подобни бутала/сегменти съвсем ще вземеш да се обидиш laugh.gif
Наистина е добре да отидеш да ти замерят напреженията - така почти всичко ще стане ясно :thumbsup:

Публикувано на: 11 Дек 2010 13:22
от KbH40
stfn написа:ако искаш професионалист, които само с това се занимава и не пипа нищо друго по колите ми пиши Л.С. да ти дам телефона му ако си в София да дойде и да ти свали алтернатора, оправи и качи после и то с гаранция!
A кожата сваля ли ? хаха
Пиши ми на ЛС номера и да го видя...