Avensis T22 - Алтернатор / Четки?
Avensis T22 - Алтернатор / Четки?
Здравейте,
Имам следният проблем смених акумулатора с нов Varta 74Ah, 680A
Но отново като пусна подгревките на предното и задното стъкло, парното да духа на 4 и късите и светлините по таблото почти умират!!!
Като подам газ се оправя като пусна газта пак същата работа... ;(
Въпросът е някой сблъсквал ли се е с подобен проблем?
Това износени четки ли са или нещо алтернатора е бъгав?
Ако някой е ремонтирал досега да каже какви пари е струвало това удоволствие?
Благодаря на всички!
Имам следният проблем смених акумулатора с нов Varta 74Ah, 680A
Но отново като пусна подгревките на предното и задното стъкло, парното да духа на 4 и късите и светлините по таблото почти умират!!!
Като подам газ се оправя като пусна газта пак същата работа... ;(
Въпросът е някой сблъсквал ли се е с подобен проблем?
Това износени четки ли са или нещо алтернатора е бъгав?
Ако някой е ремонтирал досега да каже какви пари е струвало това удоволствие?
Благодаря на всички!
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Avensis T22 - Алтернатор / Четки?
А каква беше причината да смениш акумулатора? И правеше ли ти този проблем със стария?KbH40 написа:... смених акумулатора с нов Varta 74Ah, 680A
Но отново като пусна подгревките на предното и задното стъкло, парното да духа на 4 и късите и светлините по таблото почти умират!!!
Като подам газ се оправя като пусна газта пак същата работа... ;(
Въпросът е някой сблъсквал ли се е с подобен проблем?
Това износени четки ли са или нещо алтернатора е бъгав?
Re: Avensis T22 - Алтернатор / Четки?
Колега, на български език думата е динамо. Имах точно същия проблем миналата зима. Сигурно се е наложило да смениш акумулатора заради него. При мене така се получи, но дълго време не забелязвах какво става и прецаках чисто нов Бош, затова ти препоръчвам ремонт преди да си скапал новия акумулатор.KbH40 написа:
Въпросът е някой сблъсквал ли се е с подобен проблем?
Това износени четки ли са или нещо алтернатора е бъгав?
Ако някой е ремонтирал досега да каже какви пари е струвало това удоволствие?
Благодаря на всички!
В Тойота - Шумен ми казаха, че изгорял блок в динамото, който регулира подаването на ток при ниски обороти. Динамото било устроено така, че подавало точно толкова ток, колкото е необходимо, в зависимост от моментното натоварване. Предложиха ми ново динамо на доста екзотична цена, но им отказах и те взеха че поправиха моето - не зная точно как, но колата стоя при тях 2 дена и ме обръснаха с 300 лв. Вече почти година работи без проблеми. Може да пробваш при някой доверен майстор, но най-сигурно според мене е в сервиз на Тойота, защото изглежда доста специфично нещо. Може да пробваш 2-ра употреба, но няма гаранция, че няма да се наложи да ремонтираш и него.
Успех!
Toyota Avensis D4D 2001
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Колега, правилната дума си е алтернатор, а динама не съм срещал от доста време, защото са по-скъпи, по-капризни и по-трудни за производство.
Алтернатора е по-прост и здрав като механично устройство, но има и изправителен блок.
Обикновено точно тези електронни блокове (изправител и стабилизатор) създават проблемите.
На твое място бих действал така:
1. Проверка на ремъка - да не би да приплъзва при много ниски обороти (при ниски обороти е необходим по-голям въртящ момент върху ролката за генериране на същата ел-енергия).
2. Проверка на оборотите - да не би да са прекалено ниски и да излизат от експлоатационния диапазон на алтернатора
3. Замерване на напрежението под товар и без товар. Проверка на съединенията (например - клемата на стартера).
4. Преглед на изправителния блок (може и с осцилоскоп) и стабилизатора на напрежение...
Пък ако ти се играе - можеш да видиш четки и т.н.
Алтернатора е по-прост и здрав като механично устройство, но има и изправителен блок.
Обикновено точно тези електронни блокове (изправител и стабилизатор) създават проблемите.
На твое място бих действал така:
1. Проверка на ремъка - да не би да приплъзва при много ниски обороти (при ниски обороти е необходим по-голям въртящ момент върху ролката за генериране на същата ел-енергия).
2. Проверка на оборотите - да не би да са прекалено ниски и да излизат от експлоатационния диапазон на алтернатора
3. Замерване на напрежението под товар и без товар. Проверка на съединенията (например - клемата на стартера).
4. Преглед на изправителния блок (може и с осцилоскоп) и стабилизатора на напрежение...
Пък ако ти се играе - можеш да видиш четки и т.н.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Имал съм проблем с Голф, на който прекъсна колектора (повреда, аналогична на износени четки) - нищо не светеше...
Имайки предвид еднаквата конструкция на алтернаторите-предполагам, че и на авенсиса не светва лампата при износени четки...
Иначе за диоден блок - при мен радиото бе започнало да бръжди в такт с оборотите при изгорял диод biggrin.gif
Имайки предвид еднаквата конструкция на алтернаторите-предполагам, че и на авенсиса не светва лампата при износени четки...
Иначе за диоден блок - при мен радиото бе започнало да бръжди в такт с оборотите при изгорял диод biggrin.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
При тойотата алтернатора е денсо и там лампата се управлява от реле регулатора ,а не както при голфа с бош от 90-те години.Така че ако са четки със сигурност ще му светне лампата ,защото релето отчита ,че не зарежда.slowtraveler написа:Имал съм проблем с Голф, на който прекъсна колектора (повреда, аналогична на износени четки) - нищо не светеше...
Имайки предвид еднаквата конструкция на алтернаторите-предполагам, че и на авенсиса не светва лампата при износени четки...
Иначе за диоден блок - при мен радиото бе започнало да бръжди в такт с оборотите при изгорял диод biggrin.gif
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Тъкмо това гледам, че Денсо имат и доста безчеткови алтернатори...diesel_power написа:...При тойотата алтернатора е денсо и там лампата се управлява от реле регулатора ,а не както при голфа с бош от 90-те години.Така че ако са четки със сигурност ще му светне лампата ,защото релето отчита ,че не зарежда.
Иначе на голфа и там лампата се управлява от регулатора, но прекъсването на колектор (или свършване на четките) водеше до този ефект- напълно изгасване на лампата (не свети дори и при подаване на контакт)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Споко колега, като разбереш, че имат и подобни бутала/сегменти съвсем ще вземеш да се обидиш laugh.gifKbH40 написа:След малко ще се обидя сериозно с това нелепо сравнение на авенсис и гоУф...
Наистина е добре да отидеш да ти замерят напреженията - така почти всичко ще стане ясно

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост