Страница 1 от 1

Въпрос за поставяне на ASR(TCS) на Picnic

Публикувано на: 08 Ное 2010 13:32
от TaTeTo
Задравейте! Интересува ме дали е възможно да се постави тракшън контрол или анти-слайс система на Тойота Пикник с ABS.

Публикувано на: 08 Ное 2010 13:59
от gicho
Аз съм гледал за авензиса - компа за абс е различен, този с VSC струва 4-5 пъти по-скъпо. Отделно май има и други датчици - акселерометри, под седалката.
И не се знае какво още - сигурно с подходящия софтуер за диагностика/програмиране ще има как да се заучи новия комп, ама в домашни условия едва ли.
Не съм попадал (за авензис) на вариант с АБС и тракшън, но без VSC (ESP). Мисля си, че не е имало такава опция - или само АБС(с ЕБД), или пълна ЕСП програма (де му викат VSC).

Но темата ми е крайно интересна, така че ще ровя още и ще следя ...

Публикувано на: 08 Ное 2010 14:21
от TaTeTo
Благодаря! Знам, че по-простия вариянт се връзва за датчиците на ABS-а. Просто някой път забуксувам я в пясък я в кал 9да не говорим за сняг и лед) и си е.... мамата с тоя джуган. В този момент ми трябва едно копченце -ВКЛ./ИСКЛ. Бих пробвал... wink.gif

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0% ... 0%BB%D0%B0

Публикувано на: 08 Ное 2010 17:18
от gicho
Съмнявам се да стане - дори само за тракшън ти трябва да се командва двигателя да "отнеме" газта, и да се активират спирачките (при АБС ти трябва само да се деактивират, незнам дали самата помпа с клапаните не трябва да е различна за да е възможно това)? Не знам, може и да е елементарно сменяне на компа, може и да не стане с подмяна на половината кола.
На Пикник-а има ли фабрична версия с тракшън? Защо не погледнеш на toyodiy какво дават като модули по версията с тракшън - какъв е номера на АБС контролния модул, на помпата на АБС, изобщо трябва да намериш всички разлики спрямо варианта "без". И пак не е сигурно дали ще стане ...

Публикувано на: 08 Ное 2010 20:02
от TaTeTo
Ето и една реализация:
http://homepage.ntlworld.com/simon.stir ... ction.html

Хареса ми и идеята да отрязва климатика над определени обороти, ако ти се налага да изреварваш и не ти стига мощ!

Публикувано на: 08 Ное 2010 22:30
от gicho
Туй съвсем аматьорско изпълнение - а и единствено "отнема" газта. Истинският ефект от тракшъна идва от задействането на спирачката на буксуващото колело, за да се излъже диференциала и да се предаде момента към другото колело (предполагаемо с по-добро сцепление).
Иначе връщането на газта можеш лесно да го направиш и с крак :-) - евентуално може да се направи нещо да открива чрез сензорите на абс-а кога има буксуване и да ти светва една лампичка - ама то това всеки шофьор го усеща лесно.

Моята идея беше да се намери от някоя баталясана кошница компа за абс-а и останалите необходими датчици, и да се сложи така че да се получи фабричния вариант. Поне при авензис АБС е с ЕБД и може да контролира индивидуално всяко колело - така че може би от електро-хидравлична гледна точка всичко си е вече там.

Моят съвет - инвестирай в 4 отлични гуми - ще ти излезе 500лв примерно, прегледай си спирачната система, сложи качествени дискове и накладки, и сигурно ще получиш по-сериозен ефект от модифициране до тракшън или ЕСП.

И аз съм на твоя хал - авензиса ми е автоматик и още незнам как ще е без съединител зимата ...

А и друго има - няма смисъл да изключва климатика КАТО СЕ ВДИГНАТ оборотите - тогава вече мотора има мощност, по-хитрото е да го изключи КОГАТО натиснеш да ускоряваш и още не си набрал обороти.

Edit: гледам че Megasquirt-a (това е много гъвкав програмируем комп за подмяна на оригиналните ЕКУ-та, например за тунинг ) поддържа някакви тракшън ала-бала - предвид че Пикник-а е популярен модел, може би ще намериш достатъчно инфо как да го инсталираш. Тогава вече можеш да правиш много гъзарии .... Само че пак няма да може да управлява спирачките.