Въпрос за поставяне на ASR(TCS) на Picnic

TaTeTo
Мнения: 8
Регистриран на: 24 Юли 2008 14:09
Местоположение: София

Въпрос за поставяне на ASR(TCS) на Picnic

Мнение от TaTeTo » 08 Ное 2010 13:32

Задравейте! Интересува ме дали е възможно да се постави тракшън контрол или анти-слайс система на Тойота Пикник с ABS.
Последно промяна от TaTeTo на 08 Ное 2010 15:03, променено общо 1 път.
Make Love Not War!!!

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 08 Ное 2010 13:59

Аз съм гледал за авензиса - компа за абс е различен, този с VSC струва 4-5 пъти по-скъпо. Отделно май има и други датчици - акселерометри, под седалката.
И не се знае какво още - сигурно с подходящия софтуер за диагностика/програмиране ще има как да се заучи новия комп, ама в домашни условия едва ли.
Не съм попадал (за авензис) на вариант с АБС и тракшън, но без VSC (ESP). Мисля си, че не е имало такава опция - или само АБС(с ЕБД), или пълна ЕСП програма (де му викат VSC).

Но темата ми е крайно интересна, така че ще ровя още и ще следя ...
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

TaTeTo
Мнения: 8
Регистриран на: 24 Юли 2008 14:09
Местоположение: София

Мнение от TaTeTo » 08 Ное 2010 14:21

Благодаря! Знам, че по-простия вариянт се връзва за датчиците на ABS-а. Просто някой път забуксувам я в пясък я в кал 9да не говорим за сняг и лед) и си е.... мамата с тоя джуган. В този момент ми трябва едно копченце -ВКЛ./ИСКЛ. Бих пробвал... wink.gif

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0% ... 0%BB%D0%B0
Последно промяна от TaTeTo на 08 Ное 2010 18:02, променено общо 1 път.
Make Love Not War!!!

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 08 Ное 2010 17:18

Съмнявам се да стане - дори само за тракшън ти трябва да се командва двигателя да "отнеме" газта, и да се активират спирачките (при АБС ти трябва само да се деактивират, незнам дали самата помпа с клапаните не трябва да е различна за да е възможно това)? Не знам, може и да е елементарно сменяне на компа, може и да не стане с подмяна на половината кола.
На Пикник-а има ли фабрична версия с тракшън? Защо не погледнеш на toyodiy какво дават като модули по версията с тракшън - какъв е номера на АБС контролния модул, на помпата на АБС, изобщо трябва да намериш всички разлики спрямо варианта "без". И пак не е сигурно дали ще стане ...
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

TaTeTo
Мнения: 8
Регистриран на: 24 Юли 2008 14:09
Местоположение: София

Мнение от TaTeTo » 08 Ное 2010 20:02

Ето и една реализация:
http://homepage.ntlworld.com/simon.stir ... ction.html

Хареса ми и идеята да отрязва климатика над определени обороти, ако ти се налага да изреварваш и не ти стига мощ!
Make Love Not War!!!

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 08 Ное 2010 22:30

Туй съвсем аматьорско изпълнение - а и единствено "отнема" газта. Истинският ефект от тракшъна идва от задействането на спирачката на буксуващото колело, за да се излъже диференциала и да се предаде момента към другото колело (предполагаемо с по-добро сцепление).
Иначе връщането на газта можеш лесно да го направиш и с крак :-) - евентуално може да се направи нещо да открива чрез сензорите на абс-а кога има буксуване и да ти светва една лампичка - ама то това всеки шофьор го усеща лесно.

Моята идея беше да се намери от някоя баталясана кошница компа за абс-а и останалите необходими датчици, и да се сложи така че да се получи фабричния вариант. Поне при авензис АБС е с ЕБД и може да контролира индивидуално всяко колело - така че може би от електро-хидравлична гледна точка всичко си е вече там.

Моят съвет - инвестирай в 4 отлични гуми - ще ти излезе 500лв примерно, прегледай си спирачната система, сложи качествени дискове и накладки, и сигурно ще получиш по-сериозен ефект от модифициране до тракшън или ЕСП.

И аз съм на твоя хал - авензиса ми е автоматик и още незнам как ще е без съединител зимата ...

А и друго има - няма смисъл да изключва климатика КАТО СЕ ВДИГНАТ оборотите - тогава вече мотора има мощност, по-хитрото е да го изключи КОГАТО натиснеш да ускоряваш и още не си набрал обороти.

Edit: гледам че Megasquirt-a (това е много гъвкав програмируем комп за подмяна на оригиналните ЕКУ-та, например за тунинг ) поддържа някакви тракшън ала-бала - предвид че Пикник-а е популярен модел, може би ще намериш достатъчно инфо как да го инсталираш. Тогава вече можеш да правиш много гъзарии .... Само че пак няма да може да управлява спирачките.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], nicksun79 и 9 госта