Страница 1 от 2

Къде ми е капачката на разширителния съд?

Публикувано на: 04 Ное 2010 16:45
от ncuxonam
Здравейте колеги.. Заглавието на темата си го бива, а?
Знам, че звучи доста дебилно, а още по дебилно е, че чак сега разбрах.. Козела (Yaris Sedan, 1,5 l, 1NZ-FE, ATM) е купен през май 2010 и още тогава ми се стори странно, как ли се пълни казанчето на антифриза?.. Миналата седмица покрай дебатите във форума докъде трябвало да се налива антифриз се загледах и видях, че моя е на минимума в казанчето и отидох направо да го сменя щото нямам време да точа и замръзявам и т.н за да проверя каква розова чорба имам в системата..

Та смених го и предположих, че нивото ще се вдигне.. Сложил съм скъп, "розов" за алуминиеви части "nitrite, amine and phosphate free.." с удължен живот.. Да ама не - нивото в казанчето си е пак там на минимума...

Тогава погледнах в Repair manual-a и на toyodiy.com - http://www.toyodiy.com/parts/p_U_200607 ... _1603.html и кво да видяя... има си и гърло и капачка откъдето да се налива само дето при мен ги няма !?!.. Като се загледах, то си личи че е запоявано (на снимката се вижда)..

Сега съм в дилема какво да правя.. По принцип казанчето върви със целия "държач" на вентилатора, който струва 120 лв. при Люцкан от Варна:

1. Ако разпробия казанчето и му направя резба, на която да навия пробка дали ще е ОК? Страх ме е да не се прецака нещо, понеже предполагам, че оригиналната капачка трябва да се затваря херметически.. Някой има ли идея какво е налягането в разширителния съд? Да не избуши тази "побългарена" пробка, защото като гледам дебелината на стената ще успеят да се направят максимум 2-3 резби?

2. Ако се опитам да налея антифриз през маркуча, който влиза отдолу в казанчето предполагам ще е зор, защото сега то си е като "въздушен звънец".. Идва ми наум една "хирургическа" схема която ще пробвам съботно неделно - да пъхна шлаух в маркучето, да го изкарам над нивото на въздуха и тогава да налея антифриз с фуния за да може като се пълни да има откъде да излиза въдуха.. Но дали това е решение, какво мислите?

3. До сега съм нямал проблеми и не ми е загрявал двигателя и съответно не е светкала лампичката за ниско ниво на течноста нито веднъж.. Само, че се шашкам, че така може да се кара дълго време.. а и това че лампичката не е светвала нито веднъж каква гаранция е.. може и тя да е побългарена и изобщо да не светка, знам ли вече? Предполагам че датчика трябва да е на дъното на казанчето..

Къде в Пловдив мога да отида за такива радиаторни проблеми моля ви дайте съвет?

Публикувано на: 04 Ное 2010 17:24
от Владислав
Колега,кофти ситуация no.gif ...На твое място бих взел ново (друго)казанче.Аз не бих рискувал с капачка-самоделка.Налягането в системата особено лятото не е за подценяване.Иначе според мен би могъл да долееш антифриз по описания от теб начин.Успех,и пиши какво си направил. :thumbsup:

Публикувано на: 04 Ное 2010 18:31
от didak
Провери дали европейските яриси са със същия съд, и си потърси в автоморгите.

Публикувано на: 04 Ное 2010 18:35
от zi_zi_top
Аз лично не бих карал колата си с такова казанче.
Капачката на разширителния съд е с вграден клапан за регулиране на налягането. При тази самоделка има опасност да ти избие някое водно съединение или радиатор и да ти изтече антифриза по път. Тогава ще се сещаш с умиление за тези 120 лв.
Някой голям идиот е сътворил това на казанчето. Много ми е интересно тези които твърдят, че са ти сменили антифриза как са го направили. Нищо чудно и само да са ти взели парите без изобщо да са пипнали колата. mad.gif
Ако наистина се бяха измъчили да ти сменяват антифриза при това казанче, щяха да ти искат двойна сума за труд! laugh.gif

Публикувано на: 04 Ное 2010 19:05
от sacho7803
мойто яре пък е с две капачки rolleyes.gif странна работа.сега се замислям що има две?????

Публикувано на: 04 Ное 2010 19:15
от zi_zi_top
sacho7803 написа:мойто яре пък е с две капачки rolleyes.gif странна работа.сега се замислям що има две?????
Саше, да не си му гепил капачката на човека? laugh.gif

Публикувано на: 04 Ное 2010 19:54
от diesel_power
Казанчето ти е само с един маркуч,така че не се притеснявай там няма никакво налягане .Когато се вдигне налягането в системата ,капачката на радиатора изпуска малко антифриз в това казанче,а когато мотора истине се засмуква обратно.Всякаква обикновена капачка ще ти свърши работа ,само трябва да не се затваря херметично .

Публикувано на: 04 Ное 2010 20:55
от sacho7803
zi_zi_top написа:
sacho7803 написа:мойто яре пък е с две капачки rolleyes.gif странна работа.сега се замислям що има две?????
Саше, да не си му гепил капачката на човека? laugh.gif
biggrin.gif съвсем сериозно.едната капачка е на разширителния съд другата на тръбата-горе дето влиза в радиатора.сещам се за соц колите biggrin.gif и те имаха две капачки--едната на радиатора а другата на разш.съд но при тях приливника беше по-високо от радиатора а при мен е обратно dry.gif сериозно....не съм имал коли с две капачки sad.gif //като изключим жигулитата//

Публикувано на: 04 Ное 2010 21:27
от Kiki
Аз се чудя какво толкова се притеснявате за казанчето на човека.
На него пише "Denso". wink.gif
Ще се пукне, няма да се пукне. :munky2:

Публикувано на: 04 Ное 2010 21:43
от sacho7803
Kiki написа:Аз се чудя какво толкова се притеснявате за казанчето на човека.
На него пише "Denso". wink.gif
Ще се пукне, няма да се пукне. :munky2:
и аз това се чудя.то се вижда че фабрично си е без капачка---кви разпробивания кви работи обсъждате.....капандурата тряяяяя я търсиш другаде колега---огледай се пак.а че е лепен разширителя---според мен лепеното е по-здраво от останалото biggrin.gif т.е.ако ша се пука пак ще е на друго място но не и на лепеното wink.gif питай копилетата дето са ти сменяли антифриза отде са го наляли??да не би американците да правят затворена система--т.е. антифриза да не се бута през цеееелия жизнен живот на автомобила smile.gif

Публикувано на: 05 Ное 2010 06:51
от ncuxonam
Благодаря за бързата реакция колеги.. И най-важното, че ме разубедихте да продължавам по стъпките на "минджиличе" дето ми гепиха капачката smile.gif Поръчвам "ориджиналдъ" и туй-то :thumbsup:

Първо за антифриза.. При момчетата дето си сменям гумите го смених и съм 100% сигурен, че като съм платил 3 л. са ми наляли 3 л. от това което съм платил.. Пичовете са точни и няма да ме метнат гаранция.. Даже те ми помогнаха и снощи да налеем казанчето без да ми взимат кинти за труд..

Зи-Зи клапана мисля, че е на другата капачка, откъдето се налива антифриза в системата..

Дидак, силно ме съмнява да става от европейски, а и да става то е залепено/ запоено за рамката на перката на радиатора..

Сега да ви кажа как успяхме да напълним разширителния съд.. На снимката, която прикачам стрелка 1. показва откъде са ми сменили антифриза, а 2. сочи към малката тръбичка откъдето направихме "интервенцията".. За целта закупих от аптеката една торбичка от катетър, която общо взето е торба събираща около литър, със шлаух завършващ със конусовиден накрайник и още едно малко шлаухче със тапа откъдето по принцип се празни торбата.. Напълнихме торбата с около 300 милилитра антифриз с една спринцовка през късия шлаух.. навряхме конусовидния накраиник на дългия шлаух във маркучето (стрелка 2.) и използвахме торбата като голяма спринцовка.. и стана.. полеееека полеееека нивото се качи до два пръста под максимума на разширителния съд..

Мисля, че така мога да карам докато поръчам цялата рамка на вентилатора на Тoyota forever и дойде от Варна.. Само къде да си сменя рамката като пристигне? Препоръчайте ми сервиз във/около Пловдив?

Публикувано на: 05 Ное 2010 08:46
от TATI
Тц, тц, тц. И какъв е резултата от тази безумна и напълно излишна операция, която сте правили? На мин седи като ти е студен мотора, после като загрее се повишава малко и това е. Има няма след няколко дена пак ще ти е на мин.

Публикувано на: 05 Ное 2010 09:06
от sacho7803
а за какво е тая жълтата капачка?оттам неможе ли да се налее антифриза unsure.gif

Публикувано на: 05 Ное 2010 18:57
от diesel_power
Щом имаш пари за глупости ,купи си ново.Иначе просто ти трябва една дупка отгоре .Ако казанчето е затворено херметично ,системата няма да работи правилно.

Публикувано на: 05 Ное 2010 19:53
от mitoko
глупости са цигарите и алкохола :censored: