sashoskiora написа:....да се ходи всяка седмица до Пловдив за да се изчисти DPF филтъра.
Бензиновите имат доста повече части,които магат да дефектират и да създадат проблем-свещи,бобини,кабели,ламда сонди,дросели,бензинови помпи,температурни датчици,датчици на коляновия и на разпределителния вал,дебитомер и т.н.
Много по пожароопасни са.Дюзите на бензиновите са също толкова капризни колкото дюзите на дизеловите,от гледна точка горива.
Пишейки това не отричам,че не бих си взел бензинов автомобил.
Ами на доста народ със съвременни дизели се включва 'рециклирането' на DPF 500-1000км...
Разхода тогава скача много (целта е да се хвърли неизгоряло гориво в DPF за да изгори там и да покачи много температурата).
За повечето части на бензинките и създаване на проблем също не съм съгласен.
Практически почти всичко при бензинките и дизелите е еднакво, с изключение на електрическото запалване при бензинките, и 'задължителния' турбокомпресор при дизеларките, за да могат да достигнат съпоставима с атмосферен бензинов двигател литрова мощност.
Свещи има и при дизела и бензина, и при мен се сменят на 100х.км, като сигурно струват около 100-150лв. Консуматив са...
Я сподели дизеларката как е с подгревните свещи и колко струват, ако се наложи да ги сменяш (на Голфетката се наложи да сменям 3)
Бобини - да... До сега на нито един автомобил не са ми отказвали. Високоволтови кабели нямам от около десеттина години (нито Астричката, нито Авенсиса, нито Маздата - на всичките бобините са директно набити на свещите).
Датчици, сонди, и дори дебитомери имат почти всички съвременни дизели. За помпата да не говорим - при бензинката е обикновена подкачваща ниско налягане (3 атм), каквато имат и част от дизелите, но дизелите имат допълнително и капризна към горивото помпа високо налягане.
За дюзите - също да не говорим - при дизела впръскват в цилиндъра и то под много високо налягане (2х.атм), докато при голяма част от бензинките са значително по-защитени в смукателния колектор и работят на 2.5-3.5 атмосфери...
Цените - коренно различни точно заради по-сложната изработка на дизеловите дюзи.
Термичното натоварване на дизела е много по-голямо (повишени температури, повишени налягания и т.н.)...
За финал: ако ти се наложи да вземеш стар автомобил, какво би избрал: убит от каране дизел, или убит от каране бензинов двигател...
Бензинката - ще трака, пуши, но ще върви, докато дизеларката при спаднала компресия ще запалиш друг път laugh.gif