Дизел vs Бензин

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
sashoskiora
Мнения: 275
Регистриран на: 26 Окт 2007 00:55
Местоположение: Sofia

Дизел vs Бензин

Мнение от sashoskiora » 24 Окт 2010 21:51

http://www.mazda.bg/storage/info/New_Mazda6.pdf

Разгледах го от любопитство.Интересно,че разликата в цената на бензин и дизел е минимална за такъв клас автомобил.
Кажи ми сега защо предпочиташ бензиновата версия,като дизела е по екологичен,по икономичен,върви повече,а разликата от 2000лв при каране като твоето,писал си че минаваш доста километри,ще се възвърне за по малко от година.Максималната мощност е само на 3500об/мин. въртящия момент е почти два пъти по голям при дизела. unsure.gif

темата е разделена заради офтопик
/slowtraveler

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 24 Окт 2010 23:53

Ами предпочитам бензинката, защото не искам да се съобразявам дали в момента съм налял 'правилното' гориво, дали температурата не е под -20С, дали съм карал прекалено дълго градско, и трябва да чистя DPF...
Затова и преглътнах възможната икономия от дизела (за пореден път) и се радвам на безпроблемна експлоатация на поредната бензинка.
А въртящия момент въобще не ме интересува - за мен е важна мощността...
За вървенето - сигурно си прав в усещането си, че дизела върви повече.
Ама в таблиците се вижда, че по-маломощната бензинка е по-бърза и на старт, и на максимална скорост...
Защо ли?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

sashoskiora
Мнения: 275
Регистриран на: 26 Окт 2007 00:55
Местоположение: Sofia

Мнение от sashoskiora » 25 Окт 2010 00:09

Очаквах да кажеш:Защото ми допада повече.
Според мен щеше да е най логично :thumbsup:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 25 Окт 2010 07:46

Явно логиката ни се различава сериозно biggrin.gif
Първата ми лично моя кола бе Голф дизел и явно от там ми е тази неприязън към дизела biggrin.gif
Освен това съм карал доста служебни бусове, като част от тях ме е оставяла на пътя заради замръзнало гориво (в 3-4ч сутринта при -10С извън населено място).
Затова и почти цялата фирма решихме да преминем на бензинки за личните автомобили.
Факт е, че откакто преминах на бензин не ме интересува чак толкова каква е температурата навън (безпроблемно съм палил Авенсиса при -27С и тръгнах на дълъг път).
Не съм капризен към това 'къде, какво гориво да сложа, и каква присадка да му добавя' особено зимата. Да - предпочитам конкретни бензиностанции, но това ми е останало от преди 10 ноември biggrin.gif
Сутрин докато почистя стъклата и в колата вече е топло, и двигателя е влязъл в нормален режим и може да се понастъпва...
Обслужването ми е около 200лв, а не над 400лв, и без притеснения си връткам по 15х.км междусервизен интервал.
А и стила ми на шофиране е доста рязък понякога, и често - на къси градски разстояния.
При такъв режим дизелака бих го смлял много бързо...

Така-че това ми е логиката при избора...
П.С. за 'голямото предимство' от въртящия момент - виж каква е взаимовръзката между въртящ момент и мощност
:whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
didak
Мнения: 1230
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от didak » 25 Окт 2010 08:45

За мен основния недостатък на дизела е оборотомера.
Като стигне 4000 и започвам да се навеждам напред, да и помогна да продължи да ускорява sad.gif
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

Аватар
Georgimitrovich
Мнения: 1375
Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
Местоположение: Пловдив

Мнение от Georgimitrovich » 25 Окт 2010 09:40

Блондинки или брюнетки? biggrin.gif Винаги ще има фенове и на двата лагера. Аз лично съм за бензинките.
1992 Celica 2,0 GTI cabriolet
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 25 Окт 2010 09:48

Georgimitrovich написа:Блондинки или брюнетки? biggrin.gif Винаги ще има фенове и на двата лагера. Аз лично съм за бензинките.
Много си прав...
Доста се чудих се дали да преместя темата тук или в offtopic...
Всеки тип двигател си има предимства и недостатъци.
Въпроса е какви са приоритетите на конкретния ползвател, и затова не мога да се съглася, че 'трябвало да избера дизел' защото е по-добър - за мен това е по-неудобния и по-несигурен двигател
:thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

sashoskiora
Мнения: 275
Регистриран на: 26 Окт 2007 00:55
Местоположение: Sofia

Мнение от sashoskiora » 25 Окт 2010 10:31

Точно затова посещавам форума,възможност за нормално комуникиране,не на всяка цена някой да се налага и да твърди,че е прав.
Според мен е хубаво темата да остане.Аз никой не съм се опитвал да убеждавам,че е сгрешил при избора си на автомобил.Просто понякога се дразня,на изказвания,че дизеловите двигатели са едва ли не някакви допотопни,дето като падне температурата и няма палене и създават купища проблеми.Трябва да се бае едва ли не на турбото да не гръмне и да се ходи всяка седмица до Пловдив за да се изчисти DPF филтъра.
Бензиновите имат доста повече части,които магат да дефектират и да създадат проблем-свещи,бобини,кабели,ламда сонди,дросели,бензинови помпи,температурни датчици,датчици на коляновия и на разпределителния вал,дебитомер и т.н.
Много по пожароопасни са.Дюзите на бензиновите са също толкова капризни колкото дюзите на дизеловите,от гледна точка горива.
Пишейки това не отричам,че не бих си взел бензинов автомобил.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 25 Окт 2010 10:52

sashoskiora написа:....да се ходи всяка седмица до Пловдив за да се изчисти DPF филтъра.
Бензиновите имат доста повече части,които магат да дефектират и да създадат проблем-свещи,бобини,кабели,ламда сонди,дросели,бензинови помпи,температурни датчици,датчици на коляновия и на разпределителния вал,дебитомер и т.н.
Много по пожароопасни са.Дюзите на бензиновите са също толкова капризни колкото дюзите на дизеловите,от гледна точка горива.
Пишейки това не отричам,че не бих си взел бензинов автомобил.
Ами на доста народ със съвременни дизели се включва 'рециклирането' на DPF 500-1000км...
Разхода тогава скача много (целта е да се хвърли неизгоряло гориво в DPF за да изгори там и да покачи много температурата).

За повечето части на бензинките и създаване на проблем също не съм съгласен.
Практически почти всичко при бензинките и дизелите е еднакво, с изключение на електрическото запалване при бензинките, и 'задължителния' турбокомпресор при дизеларките, за да могат да достигнат съпоставима с атмосферен бензинов двигател литрова мощност.
Свещи има и при дизела и бензина, и при мен се сменят на 100х.км, като сигурно струват около 100-150лв. Консуматив са...
Я сподели дизеларката как е с подгревните свещи и колко струват, ако се наложи да ги сменяш (на Голфетката се наложи да сменям 3) :whistle:
Бобини - да... До сега на нито един автомобил не са ми отказвали. Високоволтови кабели нямам от около десеттина години (нито Астричката, нито Авенсиса, нито Маздата - на всичките бобините са директно набити на свещите).
Датчици, сонди, и дори дебитомери имат почти всички съвременни дизели. За помпата да не говорим - при бензинката е обикновена подкачваща ниско налягане (3 атм), каквато имат и част от дизелите, но дизелите имат допълнително и капризна към горивото помпа високо налягане.
За дюзите - също да не говорим - при дизела впръскват в цилиндъра и то под много високо налягане (2х.атм), докато при голяма част от бензинките са значително по-защитени в смукателния колектор и работят на 2.5-3.5 атмосфери...
Цените - коренно различни точно заради по-сложната изработка на дизеловите дюзи.

Термичното натоварване на дизела е много по-голямо (повишени температури, повишени налягания и т.н.)...

За финал: ако ти се наложи да вземеш стар автомобил, какво би избрал: убит от каране дизел, или убит от каране бензинов двигател...
Бензинката - ще трака, пуши, но ще върви, докато дизеларката при спаднала компресия ще запалиш друг път laugh.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
miLen4o
Мнения: 1033
Регистриран на: 21 Юли 2007 18:42
Местоположение: Плевен
Обратна връзка:

Мнение от miLen4o » 25 Окт 2010 11:15

Въпрос на вкус казало кучето и си облизало д*дучето. biggrin.gif
Много може да се изпише по тая тема.Аз лично се убедих за бензинките ,че са много здрави по на един приятел Омегата 2,5 V6.На 680к. км. семни съединител,от време на време стъпковото моторче му прави проблеми и това е ,а 3-ката му БМВ 2.0 дизел на 360к км. куп неща(и двете коли са закупувани на по 80-90к км. реални).Все пак трябва да се има в предвид и каква марка е колата,че нещо много ишлемета се правят на последък.
A car without TURBO is like a man without BALLS!

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 25 Окт 2010 12:17

slowtraveler написа:
sashoskiora написа:....да се ходи всяка седмица до Пловдив за да се изчисти DPF филтъра.
..........................
Ами на доста народ със съвременни дизели се включва 'рециклирането' на DPF 500-1000км...
Разхода тогава скача много (целта е да се хвърли неизгоряло гориво в DPF за да изгори там и да покачи много температурата).
................................
Саше баце Слоу те приби в тази тема tongue.gif .
+1 за Слоу !

sashoskiora
Мнения: 275
Регистриран на: 26 Окт 2007 00:55
Местоположение: Sofia

Мнение от sashoskiora » 25 Окт 2010 12:49

Саше баце Слоу те приби в тази тема tongue.gif .
+1 за Слоу ![/quote]


biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

sashoskiora
Мнения: 275
Регистриран на: 26 Окт 2007 00:55
Местоположение: Sofia

Мнение от sashoskiora » 25 Окт 2010 13:17

Това с DPF филтъра и повишения разход на гориво не е вярно,камо ли пък на 1000км пробег.Ако няма дюза за самопочистване е необходимо веднъж месечно да се изкарва на дълъг път,а аз не съм чул някой да си е купил дизел само за градска кола. biggrin.gif
http://www.dakar.com/
http://www.fiawtcc.com/
http://www.lemans.org/en/

Три примера,където дизеловите двигатели са се доказали и доминират.
Електрическото запалване при бензиновите хич,не е "изключение".
Повишен разход на гориво,загуба на мощност неравномерна работа на двигателя,проблем с паленето,все болежки на бензиновите двигатели.
Това,че няма кабели за високо напрежение,а бобина-свещ,не е кой знае какво предимство,те по често дефектират.
Двигателите имат свойство да се износват от триенето-на какви обороти работят двата двигателя?
За дюзите си прав,по сложни са за изработка,по скъпи,но все пак не са консуматив. biggrin.gif
Загубата на компресия е приоритет на бензиновите двигатели-справка оторизираните сервизи. sad.gif
Предимство бензиновите имат при достигане на работна температура,което при дизелите вече е решено. :thumbsup:
Оставам с впечатление,че се самоубеждаваш,че си направил правилния избор.
А за отделяне на CO2 в атмосферата?
Разход на гориво?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 25 Окт 2010 14:07

sashoskiora написа:Това с DPF филтъра и повишения разход на гориво не е вярно,камо ли пък на 1000км пробег.Ако няма дюза за самопочистване е необходимо веднъж месечно да се изкарва на дълъг път,а аз не съм чул някой да си е купил дизел само за градска кола. biggrin.gif
Според теб как става 'самопочистването'????
И навярно дюзата за самопочистването хвърля планински въздух в изпускателния колектор, а не гориво, та затова не скача разхода?!?!
А и за твоя информация, голяма част от новите дизели нямат допълнителна дюза, а компа, командващ помпата започва да дава команда за добавяне на допълнителна порция нафта в заключителния импулс на дюзата, като резултата е пак същия - порция нафта, която не гори в цилиндъра, а се продухва към DPF за да изгори там (сигурно за увеличение на КПД ще използват реактивната струя?)...

Прочети форумите, за да видиш дали нямат проблеми колегите с така екологичния DPF.... И на колко километра им се включва 'регенерирането', което трае около 15 минути...

А варианта да излизам извънградско само и само за да направя кефа на DPF нещо не ми се нрави (въпреки, че точно това е предложено от официалния сервиз на един немец - собственик на Мазда6 с DPF )...
Колата си я вземам за да ми служи, а не да се съобразявам през колко километра трябва да отида на магистралата за да 'изпържа' DPF, и след това колко километра ще мога да карам в града преди да бракувам DPF...

За примера с Дакар, Льоман и т.н. - навярно знаеш какви са ограниченията за бензинките и дизелите, и че имат различни лимити.....
wacko.gif wacko.gif wacko.gif
Можем да почнем да изкарваме за сравнение и F1....
Когато атмосферка дизел се изравни с атмосферка бензин, или турбо дизел се доближи поне малко като параметри до аналогичен турбо бензин - ще си взема дизел... biggrin.gif
А се оказва, че трябва да надуеш турбото за да може дизела да достигне същата литрова мощност като атмосферна (и значително по-малко натоварена) бензинка... Кое ли е по-здраво?

Ако бях прекалено спокоен водач, държащ на икономията, и работата на който не зависи от абсолютно безотказна работа на автомобила (като често ми се налага да излизам и карам в екстремни условия), бих се замислил за дизел...

П.С. айде малко информация от конкретна книжка на автомобил с DPF (не е Мазда):
Филтърът DPF е направен от силиконов карбид (SiC) и е покрит с благороден метал. Той е проектиран да намалява въглеводородите (НС) и въглеродния окис (СО) в емисиите и да задържа твърдите частици на изгорелия газ с цел намаляване изпускането на сажди в атмосферата. Саждите се събират в каналите на дизеловия филтър с покритие
и биват изгаряни през определен интервал (процесът се нарича „регенерация”), с което филтърът се предпазва от запушване. За повече информация виж „ИНДИКАТОР ЗА ДИЗЕЛОВ ФИЛТЪР ЗА ТВЪРДИ ЧАСТИЦИ (DPF)” в раздел 2. Прекаленото натрупване на сажди във филтъра може да предизвика намаляване на мощността на двигателя и спукване на филтъра по време на регенерацията. Индикаторната лампа за неизправност (MIL) светва, за да покаже,
че има неизправност във филтъра за твърди частици. В такъв случай трябва незабавно да се обърнете към сервиз за отстраняване на проблема. Препоръчваме Ви Вашия оторизиран сервиз на ........ По време на регенерацията чрез многократно допълнително впръскване се подава допълнително гориво, за да се увеличи температурата на изгорелите газове. През този период температурата на филтъра (DPF) нараства до около 600 °C и отложените сажди се окисляват или изгарят до въглероден двуокис (СО2). Чрез тръбите за предаване на налягането свързани със сензора за разлика в налягането се измерва нивото на отлагане на сажди във филтъра за твърди частици и когато то стане критично, се стартира процесът на регенерация, който предпазва двигателя. Предварителният катализатор (Precat) и главният оксидиращ катализатор са покрити с благороден метал и имат функцията да намаляват емисиите на въглеводороди (НС) и въглероден окис (СО). Също така, по време на регенерацията тези компоненти спомагат за повишаване на температурата на изгорелите газове чрез изгаряне на допълнително впръсканото гориво. Това допълнително впръскване осигурява регенериране на филтъра при всякакво натоварване на двигателя и всякаква външна температура и налягане.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 25 Окт 2010 14:36

slowtraveler написа:...Мазда6 с DPF ... или турбо дизел се доближи поне малко като параметри до аналогичен турбо бензин - ще си взема дизел...
Слоу, тук се изказваш като предубеден хейтър, явно много ядове ти е създавал този Голф tongue.gif
Първо, за DPF-а на Мазда - те имат конструктивен проблем при 2-литровия двигател и наистина разхода се вдига доста, но не поради 'изгарянето' на допълнителното гориво, а поради 'НЕизгарянето' му и отлагане в картера. Има немалко случаи на повишаване на нивото на маслото до такава степен, че двигателя преминава в автономен режим на горене.
Второ, не можеш да сравняваш два двигателя по параметри, ако те имат различно предназначение. Аз като собственик на два турбо автомобила, бензин и дизел, ще ти кажа, че ако сега трябва да направя избор, пак бих взел турбо-дизел за по-тежкия семеен SUV, но не съм много сигурен за бензин(турбо) за семейния седан, главно защото на ден минавам повече от 100км с него. Преди година, когато избирах с какво да заменя Селиката, карах няколко дизелови автомобила, които имаха доста добри динамични качества и ако не бяха над бюджета ми, сигурно щях да взема един от тях. biggrin.gif
П.П. Вярно че говоря за друга държава, където условията (климатични, финансови и екологични) са различни, но все пак всеки тип двигател си има своите предимства и недостатъци, т.е. не е еднозначно ЗА или ПРОТИВ. :thumbsup:

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта