Страница 1 от 2

Антифриз

Публикувано на: 24 Окт 2010 11:16
от bengazarasz
Здравейте колеги,
преди половин година си купих Тойота Корола 1,6 vvt-i 2003г. (внесена от Италия) и сега като започна да идва зимата реших да видя как стоят нещата с антифирза. Казанчето ми е пълно до горе ( така я купих) с розов антифриз дали знаете къде мога да замеря до колко градуса издържа преди да замръзне и колко ще ми струва услугата?
Благодаря предварително на всички!

Re: Антифриз

Публикувано на: 24 Окт 2010 11:37
от Scott
bengazarasz написа:...Казанчето ми е пълно до горе ( така я купих) с розов антифриз дали знаете къде мога да замеря до колко градуса издържа преди да замръзне...
Светло розовия издържа най-много до -20degC, ако е по-тъмен, може и до -30 biggrin.gif
Сега сериозно - във всеки авто-магазин се продават ареометри (измерватели на относителнa плътност) за антифриз, друг е въпроса до колко са точни. Освен това е важен типа антифриз - ето един за етилен-гликолов:
http://www.gefo.de/pdfdownload/5100_GB.pdf
Изображение
Най-меродавен е метода с индустриален фризер - отливаш в една пластмасова чашка и слагаш при -20-25degC, ако не се 'желира' значи е добре.

Публикувано на: 24 Окт 2010 11:59
от bengazarasz
Ами нямам такъв фризер, някой ми беше споменал, че на бензиностанциите (само на някои) могат да ти направят проверка и било безплатно, ама не мога да се сетя кой ми го каза и на кои бензиностанции.

Публикувано на: 25 Окт 2010 17:24
от autotimbg
Аз не мисля, че цвета на антифриза има отношение към градусите на замръзване. В най общия случай синият е за две г. в системата а червения е за алумин.глави и 5г.в сист.

Публикувано на: 25 Окт 2010 17:55
от Scott
autotimbg написа:Аз не мисля, че цвета на антифриза има отношение към градусите на замръзване...
Цветът няма отношение към градусите на замръзване, но е важно плътността да се мери с правилния ареометър или да се гледа правилната скала, ако ареометъра е универсален, защото различна плътност отговаря на различна тепература на замръзване при органичните и минералните антифризи.

Публикувано на: 25 Окт 2010 18:21
от FBR
Здравейте колеги, а да попитам каква марка антифриз бихте ми препоръчали.

Публикувано на: 25 Окт 2010 18:52
от mitoko
motul

Re: Антифриз

Публикувано на: 25 Окт 2010 19:00
от Kiki
bengazarasz написа: Казанчето ми е пълно до горе ( така я купих)
Казанчето не трябва да е пълно догоре, защото ще береш ядове.
Там на него има едно "MIN" и едно "MAX".
Гледай на студено течността да е в тези граници. wink.gif

Публикувано на: 25 Окт 2010 19:12
от zi_zi_top
При напълно загрял ДВГ нивото не трябва да бъде над MAX. Въздушната възглавница в компенсационния съд има значение за регулиране на налягането в охладителната система.

Публикувано на: 26 Окт 2010 08:01
от brock
zi_zi_top написа:При напълно загрял ДВГ нивото не трябва да бъде над MAX. Въздушната възглавница в компенсационния съд има значение за регулиране на налягането в охладителната система.
При студен двигател нивото трябва да е на макс, а при загрял е над максимума. При тойота има два вида разширителни съдове - в едните антифриза е с налягането на охладителната течност, а при другия вид казанчето е с атмосверното налягане - след капачката (клапана). Роля за налягането в охладителната система играе капачката на радиатора или на разширителния съд (в зависимост от модела), а не въздушната възглавница. Когато антифриза е повече от необходимото има друго клапанче (маркуче), през което излишния антифриз изтича - но това не е редно.
Просто нивото на антифриза, както и на другите течности и масла, е редно да е на максимум, при студен двигател.

Публикувано на: 26 Окт 2010 18:02
от autotimbg
FBR написа:Здравейте колеги, а да попитам каква марка антифриз бихте ми препоръчали.
Препоръчвам ти MOBIL ANTIFREEZ ADVANCED .
Концентрат на основата на производни на органични киселини, които обезпечават отлична защита на алуминиевите детайли на двигателя. Удължен интервал на смяна (до 5 години) в охладителните системи на всички съвременни автомобили. Надхвърля BS 6580-1992
Прави се в BASF по поръчка на EXXONMOBIL

Публикувано на: 26 Окт 2010 21:22
от zi_zi_top
brock написа:Просто нивото на антифриза, както и на другите течности и масла, е редно да е на максимум, при студен двигател.
Във всички технически ръководства, който съм чел досега пише, че нивото на маслото не трябва да е по-високо от максимума при напълно загрял ДВГ.

Публикувано на: 26 Окт 2010 21:31
от sashoskiora
zi_zi_top написа:
brock написа:Просто нивото на антифриза, както и на другите течности и масла, е редно да е на максимум, при студен двигател.
Във всички технически ръководства, който съм чел досега пише, че нивото на маслото не трябва да е по-високо от максимума при напълно загрял ДВГ.
wacko.gif wacko.gif wacko.gif Темата е за антифриз и охладителната система,не ми казвай,че наливаш масло там. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Публикувано на: 26 Окт 2010 21:44
от zi_zi_top
brock написа:Просто нивото на антифриза, както и на другите течности и масла, е редно да е на максимум, при студен двигател.

Публикувано на: 26 Окт 2010 21:47
от zi_zi_top
Сашко, научи се да четеш и да разбираш преди да репликираш, иначе ставаш смешен!