Антифриз
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 20 Сеп 2008 19:16
Антифриз
Здравейте колеги,
преди половин година си купих Тойота Корола 1,6 vvt-i 2003г. (внесена от Италия) и сега като започна да идва зимата реших да видя как стоят нещата с антифирза. Казанчето ми е пълно до горе ( така я купих) с розов антифриз дали знаете къде мога да замеря до колко градуса издържа преди да замръзне и колко ще ми струва услугата?
Благодаря предварително на всички!
преди половин година си купих Тойота Корола 1,6 vvt-i 2003г. (внесена от Италия) и сега като започна да идва зимата реших да видя как стоят нещата с антифирза. Казанчето ми е пълно до горе ( така я купих) с розов антифриз дали знаете къде мога да замеря до колко градуса издържа преди да замръзне и колко ще ми струва услугата?
Благодаря предварително на всички!
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Антифриз
Светло розовия издържа най-много до -20degC, ако е по-тъмен, може и до -30 biggrin.gifbengazarasz написа:...Казанчето ми е пълно до горе ( така я купих) с розов антифриз дали знаете къде мога да замеря до колко градуса издържа преди да замръзне...
Сега сериозно - във всеки авто-магазин се продават ареометри (измерватели на относителнa плътност) за антифриз, друг е въпроса до колко са точни. Освен това е важен типа антифриз - ето един за етилен-гликолов:
http://www.gefo.de/pdfdownload/5100_GB.pdf

Най-меродавен е метода с индустриален фризер - отливаш в една пластмасова чашка и слагаш при -20-25degC, ако не се 'желира' значи е добре.
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 20 Сеп 2008 19:16
Аз не мисля, че цвета на антифриза има отношение към градусите на замръзване. В най общия случай синият е за две г. в системата а червения е за алумин.глави и 5г.в сист.
М-н AUTOTIM Пловдив. Автомобилни масла, филтри, добавки, акумулатори, аксесоари.
www.autotim.hit.bg
www.autotim.hit.bg
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Цветът няма отношение към градусите на замръзване, но е важно плътността да се мери с правилния ареометър или да се гледа правилната скала, ако ареометъра е универсален, защото различна плътност отговаря на различна тепература на замръзване при органичните и минералните антифризи.autotimbg написа:Аз не мисля, че цвета на антифриза има отношение към градусите на замръзване...
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Re: Антифриз
Казанчето не трябва да е пълно догоре, защото ще береш ядове.bengazarasz написа: Казанчето ми е пълно до горе ( така я купих)
Там на него има едно "MIN" и едно "MAX".
Гледай на студено течността да е в тези граници.

За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
При напълно загрял ДВГ нивото не трябва да бъде над MAX. Въздушната възглавница в компенсационния съд има значение за регулиране на налягането в охладителната система.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
При студен двигател нивото трябва да е на макс, а при загрял е над максимума. При тойота има два вида разширителни съдове - в едните антифриза е с налягането на охладителната течност, а при другия вид казанчето е с атмосверното налягане - след капачката (клапана). Роля за налягането в охладителната система играе капачката на радиатора или на разширителния съд (в зависимост от модела), а не въздушната възглавница. Когато антифриза е повече от необходимото има друго клапанче (маркуче), през което излишния антифриз изтича - но това не е редно.zi_zi_top написа:При напълно загрял ДВГ нивото не трябва да бъде над MAX. Въздушната възглавница в компенсационния съд има значение за регулиране на налягането в охладителната система.
Просто нивото на антифриза, както и на другите течности и масла, е редно да е на максимум, при студен двигател.
Автосервиз, специализиран в ремонта на Лексус, Тойота, Пежо и Ситроен
http://www.PitStopBG.com http://www.Toyota-Sofia.eu http://www.Lexus-Sofia.eu
Гугъл КАРТА
http://www.PitStopBG.com http://www.Toyota-Sofia.eu http://www.Lexus-Sofia.eu
Гугъл КАРТА
Препоръчвам ти MOBIL ANTIFREEZ ADVANCED .FBR написа:Здравейте колеги, а да попитам каква марка антифриз бихте ми препоръчали.
Концентрат на основата на производни на органични киселини, които обезпечават отлична защита на алуминиевите детайли на двигателя. Удължен интервал на смяна (до 5 години) в охладителните системи на всички съвременни автомобили. Надхвърля BS 6580-1992
Прави се в BASF по поръчка на EXXONMOBIL
М-н AUTOTIM Пловдив. Автомобилни масла, филтри, добавки, акумулатори, аксесоари.
www.autotim.hit.bg
www.autotim.hit.bg
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Във всички технически ръководства, който съм чел досега пише, че нивото на маслото не трябва да е по-високо от максимума при напълно загрял ДВГ.brock написа:Просто нивото на антифриза, както и на другите течности и масла, е редно да е на максимум, при студен двигател.
- Прикачени файлове
-
- 342.gif (200.1 KiB) Преглеждано 3658 пъти
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
- Мнения: 275
- Регистриран на: 26 Окт 2007 00:55
- Местоположение: Sofia
zi_zi_top написа:Във всички технически ръководства, който съм чел досега пише, че нивото на маслото не трябва да е по-високо от максимума при напълно загрял ДВГ.brock написа:Просто нивото на антифриза, както и на другите течности и масла, е редно да е на максимум, при студен двигател.



- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
brock написа:Просто нивото на антифриза, както и на другите течности и масла, е редно да е на максимум, при студен двигател.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Сашко, научи се да четеш и да разбираш преди да репликираш, иначе ставаш смешен!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта