Страница 1 от 1

Налягане в резервоара ?

Публикувано на: 22 Сеп 2010 01:42
от dobatadobrev
благодаря

Публикувано на: 22 Сеп 2010 11:22
от gogata_vz
Това е нормално колега, въздуха вътре се разширява от жегата и затова като отвориш капачката се получава това свистене smile.gif

Публикувано на: 23 Сеп 2010 15:01
от xtreme
gogata_vz написа:Това е нормално колега, въздуха вътре се разширява от жегата и затова като отвориш капачката се получава това свистене smile.gif
Това дето си го написал, не е вярно. Понеже бензина е силно летлив.Вакуума в резервоара се получава от системата за изгаряне на бензиновите пари. Имаш един черен цилиндър, така наречения "Charcoal canister" в който влиза маркуч от резервоара. В него се задържат газовете когато колата е в покой. Когато запалиш вакуум ги засмуква. Въпросното засмукване стига и до резервоара и съответно в резервоара става вакуум. Като отвориш капачката на резервоара той засмуква въздух отвън, от там идва и звука.

Публикувано на: 23 Сеп 2010 22:33
от slowtraveler
xtreme, не си прав....
И Авенсиса и маздата сега създаваха надналягане в резервоара...
При съскането се изпускаха пари, а не засмукваше околен въздух.
И това нещо става при работещ автомобил ( в смисъл - току що изгасен, а не стоял дълго време без да работи)....
Вакуум в резервоара на всички автомобили е противопоказен и по принцип не се допуска. Затова и има клапан в капачката, който да пропуска въздух отвън навътре, но не и обратно - известно надналягане е допустимо.
Наличието на вакуум създава условия за по-бързо изпарение на горивото, и освен това силно затруднява работата на горивната помпа ниско налягане (тя трябва да работи срещу подналягане в резервоара)...
В практиката си съм имал случай с запушено клапанче на капачка на резервоар, което доведе до създаване на вакуум в резервоара (от изгореното гориво).
Резултата - автомобила започна да гасне на всеки 10-15км.

Публикувано на: 23 Сеп 2010 23:33
от xtreme
Донякъде си прав, идеята ми беше да обясня по-простичко основната идея. Иначе си прав ,че има клапан на капачката, който се активира ако налягането падне твърде много и вкарва свеж въздух в резервоара за да не се получи смачкване.Но като цяло в резервоара е вакуум. VSV-то се управлява от ECU-то и то почти постоянно , дори и на празен ход засмуква парите от резервоара.Единствено при по-старите системи, които не ползват VSV, на празен ход нямаме засмукване. Ако нямаме засмукване трябва поне да имаме отдушник като при жигулите,или при моя нисан(дето казанчето го изскубах :)) за да не се пръсне резервоара.
Обогатяването на сместа се регулира от ECU-то с помощта на оксиджен сензора и затова, ако тойне работи от време на време поработва богато :) ма пък и върви повече :) тествано е.

Едит : Все пак всъщност може би си прав понеже налягането, което се образува при изпаряването на бензиновите пари е по-голямо от атмосверното и най-вероятно имаме леко положително налягане( зависи доколко работи клапана на капачката ) с изключение може би когато времето рязко застудее иии се образува конденз, абе много зависи от VSV-то и капачката на резеровара. На практика ако капачката отваря и при най-малкия вакуум то имаме горе долу атмосверно налягане, абе знам ли не ми се задълбава толкова, няма кой да се занимава да тества.

Публикувано на: 23 Сеп 2010 23:51
от Scott
xtreme написа:Донякъде си прав, идеята ми беше да обясня по-простичко основната идея...
Ето я обяснена по-сложно:
http://www.autoshop101.com/forms/Hybrid13.pdf

Публикувано на: 29 Сеп 2010 22:33
от beri1
Значи, ако е дефектирала тази част разхода скача?