Налягане в резервоара ?
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 27 Авг 2010 09:45
Налягане в резервоара ?
благодаря
Последно промяна от dobatadobrev на 22 Сеп 2010 21:30, променено общо 1 път.
Това дето си го написал, не е вярно. Понеже бензина е силно летлив.Вакуума в резервоара се получава от системата за изгаряне на бензиновите пари. Имаш един черен цилиндър, така наречения "Charcoal canister" в който влиза маркуч от резервоара. В него се задържат газовете когато колата е в покой. Когато запалиш вакуум ги засмуква. Въпросното засмукване стига и до резервоара и съответно в резервоара става вакуум. Като отвориш капачката на резервоара той засмуква въздух отвън, от там идва и звука.gogata_vz написа:Това е нормално колега, въздуха вътре се разширява от жегата и затова като отвориш капачката се получава това свистене
- slowtraveler
- Мнения: 6188
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 369 пъти
xtreme, не си прав....
И Авенсиса и маздата сега създаваха надналягане в резервоара...
При съскането се изпускаха пари, а не засмукваше околен въздух.
И това нещо става при работещ автомобил ( в смисъл - току що изгасен, а не стоял дълго време без да работи)....
Вакуум в резервоара на всички автомобили е противопоказен и по принцип не се допуска. Затова и има клапан в капачката, който да пропуска въздух отвън навътре, но не и обратно - известно надналягане е допустимо.
Наличието на вакуум създава условия за по-бързо изпарение на горивото, и освен това силно затруднява работата на горивната помпа ниско налягане (тя трябва да работи срещу подналягане в резервоара)...
В практиката си съм имал случай с запушено клапанче на капачка на резервоар, което доведе до създаване на вакуум в резервоара (от изгореното гориво).
Резултата - автомобила започна да гасне на всеки 10-15км.
И Авенсиса и маздата сега създаваха надналягане в резервоара...
При съскането се изпускаха пари, а не засмукваше околен въздух.
И това нещо става при работещ автомобил ( в смисъл - току що изгасен, а не стоял дълго време без да работи)....
Вакуум в резервоара на всички автомобили е противопоказен и по принцип не се допуска. Затова и има клапан в капачката, който да пропуска въздух отвън навътре, но не и обратно - известно надналягане е допустимо.
Наличието на вакуум създава условия за по-бързо изпарение на горивото, и освен това силно затруднява работата на горивната помпа ниско налягане (тя трябва да работи срещу подналягане в резервоара)...
В практиката си съм имал случай с запушено клапанче на капачка на резервоар, което доведе до създаване на вакуум в резервоара (от изгореното гориво).
Резултата - автомобила започна да гасне на всеки 10-15км.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Донякъде си прав, идеята ми беше да обясня по-простичко основната идея. Иначе си прав ,че има клапан на капачката, който се активира ако налягането падне твърде много и вкарва свеж въздух в резервоара за да не се получи смачкване.Но като цяло в резервоара е вакуум. VSV-то се управлява от ECU-то и то почти постоянно , дори и на празен ход засмуква парите от резервоара.Единствено при по-старите системи, които не ползват VSV, на празен ход нямаме засмукване. Ако нямаме засмукване трябва поне да имаме отдушник като при жигулите,или при моя нисан(дето казанчето го изскубах
) за да не се пръсне резервоара.
Обогатяването на сместа се регулира от ECU-то с помощта на оксиджен сензора и затова, ако тойне работи от време на време поработва богато
ма пък и върви повече
тествано е.
Едит : Все пак всъщност може би си прав понеже налягането, което се образува при изпаряването на бензиновите пари е по-голямо от атмосверното и най-вероятно имаме леко положително налягане( зависи доколко работи клапана на капачката ) с изключение може би когато времето рязко застудее иии се образува конденз, абе много зависи от VSV-то и капачката на резеровара. На практика ако капачката отваря и при най-малкия вакуум то имаме горе долу атмосверно налягане, абе знам ли не ми се задълбава толкова, няма кой да се занимава да тества.

Обогатяването на сместа се регулира от ECU-то с помощта на оксиджен сензора и затова, ако тойне работи от време на време поработва богато


Едит : Все пак всъщност може би си прав понеже налягането, което се образува при изпаряването на бензиновите пари е по-голямо от атмосверното и най-вероятно имаме леко положително налягане( зависи доколко работи клапана на капачката ) с изключение може би когато времето рязко застудее иии се образува конденз, абе много зависи от VSV-то и капачката на резеровара. На практика ако капачката отваря и при най-малкия вакуум то имаме горе долу атмосверно налягане, абе знам ли не ми се задълбава толкова, няма кой да се занимава да тества.
Последно промяна от xtreme на 23 Сеп 2010 23:55, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Ето я обяснена по-сложно:xtreme написа:Донякъде си прав, идеята ми беше да обясня по-простичко основната идея...
http://www.autoshop101.com/forms/Hybrid13.pdf
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта