
Ремонт на водна помпа/теч
Ремонт на водна помпа/теч
Направо към въпроса - има ли такова животно? Сега се връщам от обслужване (35к) и в Питстоп ми казаха,че тече от водната помпа и ми показаха с едно огледалце къде е тръгнала(не че нещо видях). Странното е,че антифриза си е ок (м/у минимума и пълно) и след като я покарах после не видях никъде да е текло или капало. Вижда се само малко засъхнал антифриз на едно място. Според Питстоп е за смяна и няма вариант за ремонт. Казаха също,че може да се е скапала заради самия антифриз (червен),който бил много "агресивен" и не може да се замени с друг. За нова помпа ми искат 100лв + 125 за работа
Малко тъпо ми прозвуча обяснението за "агресивния" biggrin.gif антифриз и странно за кола на 35к.(казаха,че не съм първия с такъв проблем),а и ако наистина има нещо общо с него излиза,че на всеки 35к ще трябва да сменям помпа...Моля за съвети и препоръки. Иначе в Питстоп са ок ТО тип Б ми излезе 240лв - наполовина на цената в ТМ Ауто (491лв)

- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Да си беше купил Опел. Не мога да повярвам, че това се случва на толкова нова Тойота.
За всеки случай поискай и второ мнение! Ако това е истина повече никога не си купувай нова Тойота.
За всеки случай поискай и второ мнение! Ако това е истина повече никога не си купувай нова Тойота.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Наблюдавай си нивото на антифриза известно време преди да се бръкнеш.
Ако нивото му не спада и под капачката на радиатора винаги има антифриз, то не бързай да сменяш помпата.
Ако само е просълзяло то не значи че има теч.
Аз под теч разбирам да капе.
И моята кола като сипя повече масло над средата на щеката и омаслява на места по гарнитурата на картера и главата, ама не значи че имам теч на масло. Не е болка за умиране. На 10 000 км доливам 300-400гр масло което е нормално да изгаря за толкова дърт автомобил. Ма спад на маслото заради теч вече 20 000км не съм забелязал да имам.
А като рекат - тоа и тоа антифриз са агресивни...
Щом производителят е предписал, начи с него се кара. Сигурно сервизаджиите са направили PH и химичен анализ на антифриза, дрън дрън.
Карай и си свиркай. Пипай с пръст въпросното място и ако няма сълзене или капане, няма смисъл да разчовъркваш колата, че може новата помпа да е по-зле.
Питай го тоя от сервиза как разбра че е точно от помпата?
Челото на отливката на корпуса ли е криво и как го измери на око? Да ти обясни точно на какво се дължи проблема на помпата.
И още нещо - между топъл и студен двигател на мен в разширителния съд нивото на антифриза ми се колебае около 2-3 сантиметра.
Дори между сутрин и вечер на студен двигател има разлика, което се дължи на свиването и разширението на детайлите по охладителната система.
Ако нивото му не спада и под капачката на радиатора винаги има антифриз, то не бързай да сменяш помпата.
Ако само е просълзяло то не значи че има теч.
Аз под теч разбирам да капе.
И моята кола като сипя повече масло над средата на щеката и омаслява на места по гарнитурата на картера и главата, ама не значи че имам теч на масло. Не е болка за умиране. На 10 000 км доливам 300-400гр масло което е нормално да изгаря за толкова дърт автомобил. Ма спад на маслото заради теч вече 20 000км не съм забелязал да имам.
А като рекат - тоа и тоа антифриз са агресивни...
Щом производителят е предписал, начи с него се кара. Сигурно сервизаджиите са направили PH и химичен анализ на антифриза, дрън дрън.
Карай и си свиркай. Пипай с пръст въпросното място и ако няма сълзене или капане, няма смисъл да разчовъркваш колата, че може новата помпа да е по-зле.
Питай го тоя от сервиза как разбра че е точно от помпата?
Челото на отливката на корпуса ли е криво и как го измери на око? Да ти обясни точно на какво се дължи проблема на помпата.
И още нещо - между топъл и студен двигател на мен в разширителния съд нивото на антифриза ми се колебае около 2-3 сантиметра.
Дори между сутрин и вечер на студен двигател има разлика, което се дължи на свиването и разширението на детайлите по охладителната система.
Гледа го там с някакво огледалце и каза,че е "тръгнала". Това ме притеснява и трябва някой дето разбира да погледне,защото казаха,че не се знае кога може да потече/изтече. Според мен (като изключим това което е дупка според тях)може и течност за чистачки да е например - сипвал съм кви ли не цветове и се е случвало да позаливам наоколо biggrin.gif Та освен нова помпа ми казаха и антифриза да сменя с нея (3л) т.е. + още 50лв. Някой знае ли къде мога да отида за второ мнение събота или неделя? И все пак по въпроса - щом може да се види някаква "дупка" не може ли да се залепи/запуши по някакъв начин?CuMo написа: Питай го тоя от сервиза как разбра че е точно от помпата?
Челото на отливката на корпуса ли е криво и как го измери на око? Да ти обясни точно на какво се дължи проблема на помпата.
кажи им на тия разбиратели да го духат.глупаци.G12 бил агресивен антифриз biggrin.gif обясни им че G11 е за по стари мотори с чугунени детайли а G12 е за мотори с преобладаващи алуминиеви детайли.на кола предназначена да върви с G11 спокойййнооо можеш да и налееш G12--ще й дойде като еликсир biggrin.gif но ако на двигател предназначен да върви с G12/червен розов/налееш G11/има го във всякви цветове но не и червен/тогава вече е проблем.ай сега познай кой антифриз е по "агресивен"и им тегли една майна на масторите.карай си колата.ако протече то ще видиш --ще усетиш ще разбереш някак си.стига с тез мастори че... 

Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г
въпроса е да не разбера,като вече е късно и нещо друго да замине покрай това..sacho7803 написа:кажи им на тия разбиратели да го духат.глупаци.G12 бил агресивен антифриз biggrin.gif обясни им че G11 е за по стари мотори с чугунени детайли а G12 е за мотори с преобладаващи алуминиеви детайли.на кола предназначена да върви с G11 спокойййнооо можеш да и налееш G12--ще й дойде като еликсир biggrin.gif но ако на двигател предназначен да върви с G12/червен розов/налееш G11/има го във всякви цветове но не и червен/тогава вече е проблем.ай сега познай кой антифриз е по "агресивен"и им тегли една майна на масторите.карай си колата.ако протече то ще видиш --ще усетиш ще разбереш някак си.стига с тез мастори че...


-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Я не се занимавай с глупости-нещо дето си работи не се поправя-карай,хвърляй по едно око на нивото и ако пада-тогава. може и да не е за помпа.Аз Всъщност за толкова години "Тръгнала помпа" не съм виждал-направо си протича и антифриза си изтича.Ако турбинката е износена-почва да грее-все нещо ще си покаже.Колегите са прави-карай си,но проверявай нивото на антифриза.Всъщност защо ми е останало в паметта,че ти сменяха изравнителното казанче-може нещо да е останало от тогава.
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Дупката е дренажна и е направена с умисъл..Като изпусне фибъра, да изтече от там, а не да преминава през лагера на помпата..Dizzle написа: щом може да се види някаква "дупка" не може ли да се залепи/запуши по някакъв начин?
Като запушиш дупката, за 0 време ще ти промие греста на лагера и си до там с помпата..
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Много се дразня от такива глупави теми.Това розовото дето Брадата ти го е показал е следа от теч на водна помпа.Да,може да кара много а може и да изтече в най голямото задръстване с което да станеш роднина с половин София.Да,ти си решаваш кога да излезеш от джобовете с тия там 230лв,но също и ти си носиш отговорността.Какво неясно има? И онзи, инженер-химика ,дето нарича хората тъпаци,когато изтече антифриза дали му знаеш хим. формула или не си пак толкова безпомощен колкото всички .
незнам кое и е глупавото на темата. не разбирам и затова питам. не се съмнявам в мнението на техника,но доколкото знам не е нормално на 35к помпата да е заминала -обикновено след 100к се налага. Също не е нормално антифриза да е причината,защото както излиза до 100 к трябва да сменя още 2..парите в случая не са проблема,особено след като ще ми спестят доста по-сериозни разходи. Zi_Zi_Top незнам дали се шегуваш,но доста по-калпави марки нямат подобни проблеми на толкова малко км. Вторник оставям колата да сменят помпата и се чудя дали новата ще има някаква гаранция (за време или километри)? Ето и снимка (лошо качество,но само с телефона има достъп до там)мехаННика написа:Много се дразня от такива глупави теми.Това розовото дето Брадата ти го е показал е следа от теч на водна помпа.Да,може да кара много а може и да изтече в най голямото задръстване с което да станеш роднина с половин София.Да,ти си решаваш кога да излезеш от джобовете с тия там 230лв,но също и ти си носиш отговорността.Какво неясно има? И онзи, инженер-химика ,дето нарича хората тъпаци,когато изтече антифриза дали му знаеш хим. формула или не си пак толкова безпомощен колкото всички .
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Според мен - послушай майсторите....
Там където е протекло - пак ще тече....
Но на 35х.км?!?! Заводски дефект...
Няма как при тея километри да ти протече помпата(дори и на Тойота laugh.gif ) ако не е имала някакъв дефект...
Нивото ще го хванеш, ако изтекат 100-200мл, а засега ти е текло доста по-малко. Трудно ще усетиш теча, защото антифриза се изпарява много бързо (на това място температурата може и да е над 100С, и при атмосферно налягане директно би станал пара)..
За дренажната дупчица - колегите са те посъветвали съвсем точно: не прави опит да я запушваш - само ще влошиш положението....
Там където е протекло - пак ще тече....
Но на 35х.км?!?! Заводски дефект...
Няма как при тея километри да ти протече помпата(дори и на Тойота laugh.gif ) ако не е имала някакъв дефект...
Нивото ще го хванеш, ако изтекат 100-200мл, а засега ти е текло доста по-малко. Трудно ще усетиш теча, защото антифриза се изпарява много бързо (на това място температурата може и да е над 100С, и при атмосферно налягане директно би станал пара)..
За дренажната дупчица - колегите са те посъветвали съвсем точно: не прави опит да я запушваш - само ще влошиш положението....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Доста розов прах се е насъбрал -цяла купчинка,та дори се е втвърдил. Няма кво да му мисля вторник съм за смяна и се надявам да не ми сложат същата..slowtraveler написа:Според мен - послушай майсторите....
Там където е протекло - пак ще тече....
Но на 35х.км?!?! Заводски дефект...
Няма как при тея километри да ти протече помпата(дори и на Тойота laugh.gif ) ако не е имала някакъв дефект...
Нивото ще го хванеш, ако изтекат 100-200мл, а засега ти е текло доста по-малко. Трудно ще усетиш теча, защото антифриза се изпарява много бързо (на това място температурата може и да е над 100С, и при атмосферно налягане директно би станал пара)..
За дренажната дупчица - колегите са те посъветвали съвсем точно: не прави опит да я запушваш - само ще влошиш положението....

колега при мен като купих колата и я закарах да я обслужат, като е почнал да сменя ангр. ремък и ролките, майстора ми звънна да ми каже, че водната помпа е текла, тоест сега не течала но имало следи че е текла - точно както при теб. и ме посъветва да я сменим защото така и така е разглобено там. съгласих се, защото помпата струваше близо 100 лв (95 или 98 ли нещо такова) а така за смяната не платих нищо понеже платих за смяната само на ролките и ремъка.
Toyota Corolla D-4D 2000cm3 90hp 2004
- stereo_man
- Мнения: 221
- Регистриран на: 22 Юни 2010 18:54
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla E210
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта