Страница 1 от 2

Аурис 2.0 дизел след първите 20 000 км.

Публикувано на: 23 Авг 2010 17:16
от bstavrev
Тойота Аурис 2000 cc дизел, най-високо ниво на оборудване - SOL, регистрация 2009 г.

До момента нищо не се е разтропало, нищо не се е счупило, няма консуматив за смяна (само маслото беше смененео при 1-вото влизане в сервиза).

Накратко за разхода:
Икономични режими:
80 км/ч на 5-а
110 км/ч на 6-а

Колата се кара 50/50 градско (софия) и извънградско.
Средният разход варира в рамките на 7/100.
Само градско на къси разстояния надвишава 8/100.
Извънградско рекорда ми е София - Благоевград (точно 100 км.) 4.1/100 среден разход при плавно подаване на газта и скорост от 80 км и включен климатроник, на 5-а предавка (най-икономично). Следващата икономична скорост е 110 км/ч. на 6-та.
При бързо каране на магистралата (постоянна скорост от 150 км/ч. и на места 180-190 км.): Стара Загора (Бензиностанция ЕКО) - София (Орлов Мост) за 1 ч. и 36 минути. Разходът беше 7.2/100
При нормално каране по магистралата (120-140 км/ч.) гори около 6-6.5/100. При каране заковано 120 км/ч. разход 5/100.
Софийско - градско съм си играл и е възможно да се постигне разход под 7/100 с климатроник, но иска умерено и най-вече премерено каране.

Плюсове:
1. Мощен двигател - 6 предавки (това според мен е най-големият плюс и най-важното за една кола);
2. Много пространство за возещите се;
3. Глезотийки, като автопилот, автоматични фарове/чистачки, старт/стоп бутон за палене, хроматично огледало за задно виждане;
4. Вози стегнато (на мен ми харесва по-твърдата возия, но не брутално твърдата, като за спортна кола);
5. Изключително стабилна при всякакви условия и скорости;
6. Двузонов климатроник, с много добра аерация;
7. Хубав звук от 6-те тонколони;
8. Седалките са комфортни, с добра опора, 2 степени на наклон на задните седалки;
9. Бутон за бързо обдухване при запотяване на предното стълко;

Колата е изключително стабилна при всякакви скорости. Много добре седи в завои, реакцията на волана е превъзходна (за неспортен автомобил). Максималната скорост по километраж на равно, която съм постигал е 200 км/ч. Километражът дава 2-3 км. отклонение според GPS-а. По надолнище съм вдигал 210 км/ч. по километраж. Скоростта не се усеща изобщо, на 6-та моторът спи при 3000-4000 оборота.
Въртящият момент е изключително предимство. На 6-та със 120 настъпваш педала и колата тръгва. От 0-100 ускорението е относително мудно (около 10 сек.), но повече от приемливо за автомобил без спортни претенции. 3-та скорост копае асфалта, просто така се развърта двигателят, че имаш чувството че е повече от 126 кончета и в града върши чудеса.
По пътя от Бургас към Сливен съм я тествал с наточени Мерцедеси и Аудита, в изпреварвания от диапазона на 80 км/ч - 160 км/ч. Ако знаеш как да я караш, не изостава и не те предава - много еластичност и голяма стабилност + добри спирачки.
Двигателят е превъзходен...изключително динамичен, с приличен разход и доволно тих.
Гумите Continental, с които дойде колата също са страхотни. Зимни гуми сложихме Semperit - много доволен съм от избора.
По принцип карам малко идиотската от време на време, но VSC-то почти не ми се е включвало, нито ABS (хубави гуми). Което означава, че конструктивно колата е доста добре направена, а и настройките на програмата за стабилност не са "досадни".
Отвътре - изключително просторен автомобил. Липсата на праг посредата отваря доста пространство и отзад. За височина - бол, все пак хечбекът леко напомня ван (по височина).


Малко негативи:
- Кофти пластмаси по таблото, които дразнят (засега не тракат);
- Сребристото покритие по дръжките на вратите лесно се драска;
- Липсата (в това ниво на оборудване) на лайсни по вратите допринася за лесното им драскане и огъване :(
- Багажникът не е от най-големите, което съм готов да преглътна, предвид, че все пак говорим за хечбек;
- Окачването се държи лошо при къси и напречни дупки/бабуни. Магистралта в отсечката след Ихтиман до Пазарджик не и понася (особено в посока към София);
- Гумите 16 цола не са за нашите географски ширини (но пък и седят толкова красиво);
- Твърде е ниска, което е добре за стабилността, но не и за ежедневието, намирането на паркомясто, особено зимата е мъчение;
- Дизайна на таблото е готин и скоростите са се получили много хармонично, но няма как да се сложи подлакътник, а има кутия за предмети, което малко дразни, защото почти не става за подпиране;
- В най-високото ниво на оборудване в БГ. не се включват ксенон и прибиращи се странични огледала;
- Автоматичното затваряне/отваряне на шофьорското стъкло е нещо леко бъгъв и реагира странно;

Като цяло тези негативи са половинчати и за мен нито един от тях не е достатъчен, за да ме накара да не харесвам, или да се дразня от този автомобил.

Когато ми остане повечко време ще допълня темата :)

Публикувано на: 29 Авг 2010 08:55
от savov63
1+ :thumbsup:

Публикувано на: 29 Авг 2010 19:47
от nowyaris
9 плюса срещу 10 минуса,макар и полвинчати,и въпреки това си доволен?

Публикувано на: 29 Авг 2010 23:21
от Bass_Man
Да де само ,че тежестта на едните май е малко по-голяма от на другите ???

Публикувано на: 29 Авг 2010 23:24
от Kiki
Bass_Man написа:Да де само ,че тежестта на едните май е малко по-голяма от на другите ???
Пепи, на това малко ли му викаш? wink.gif

Публикувано на: 29 Авг 2010 23:26
от Bass_Man
Kiki написа: Пепи, на това малко ли му викаш? wink.gif
Да е малко да е малко колко да е малко biggrin.gif ?

Публикувано на: 29 Авг 2010 23:28
от Uncle Dido
Както казваше един познат - жена ми е страхотна, ама малко й миришат краката....

Публикувано на: 29 Авг 2010 23:49
от Me4oKyX
Fido Dido написа:Както казваше един познат - жена ми е страхотна, ама малко й миришат краката....


laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif

Публикувано на: 02 Сеп 2010 20:01
от savov63
Нещо много задълбавате човека си е харесва колата а мойта не е същата. rolleyes.gif

Публикувано на: 03 Сеп 2010 06:56
от nowyaris
Fido Dido написа:Както казваше един познат - жена ми е страхотна, ама малко й миришат краката....
Малко миришат,та чак се насълзяват очите.И не краката,а по-нагоре.Според мен нещо първите Ауриси нещо ги объркаха.Кат зимах Ярето на Коледа 2007 имах кинтите и посегнахме с мойта на единАурис 1,6Б,обаче дилъра така ме плясна по ръката,че веднага седнахме в Яриса.

Публикувано на: 05 Сеп 2010 10:14
от savov63
Незнам какво имаш предвит аз нямам проблем с колата досега.

Публикувано на: 05 Сеп 2010 14:28
от nowyaris
Не бързай,всичко с времето си.наистина са дреболии,ама дразнят.и ТЮВ нещо не ги харесват,а пък са наследници на Корола.

Публикувано на: 07 Сеп 2010 20:49
от savov63
biggrin.gif

Re: Аурис 2.0 дизел след първите 20 000 км.

Публикувано на: 19 Сеп 2010 11:00
от bstavrev
Ами опитал съм се да съм обективен, а не да хваля само защото имам, както правят повечето хора.
Голяма част от негативите са валидни за всички коли в този клас и този ценови диапазон. В интерес на истината по-добър вариант от Аурисът ми се виждат само новата Мазда 3, БМВ 1-ва серия и VW Golf VI. И като казвам това, осъзнавам, че говоря на буквички и брошури...може би ако се карам по 10-ина хил. км. тези автомобили ще мога да направя сравнение дали наистиина е така.

Проблемът с ксенона може да се реши елементарно след изтичане на гаранцията;
Проблемът с багажника се решава, като не си купуваш хечбег, или пък с багажник на покрива;
Новият Аурис е с подлакътник, наместо кутия за предмети - явно са фикснали този проблем, както и при него огледалата се прибират автоматично ;)
За пластмасите, както споменах, щом не тракат е ОК, но все пак можеше да се постараят 1 идея повече;
Що се отнася до окачването - не ме разбирайте погрешно - на мен ми харесва, но ако се търси комфорт варианта с 15 инчови джанти е по-добро решение.

И все пак най-важното за един автомобил е двигателят, а този агрегат със 126 конски сили е превъзходен ;)

Публикувано на: 19 Сеп 2010 22:25
от LEXUS
nowyaris написа:Не бързай,всичко с времето си.наистина са дреболии,ама дразнят.и ТЮВ нещо не ги харесват,а пък са наследници на Корола.
Ол, това не е вярно!