Аурис 2.0 дизел след първите 20 000 км.

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
bstavrev
Мнения: 31
Регистриран на: 18 Май 2009 13:36
Местоположение: София

Аурис 2.0 дизел след първите 20 000 км.

Мнение от bstavrev » 23 Авг 2010 17:16

Тойота Аурис 2000 cc дизел, най-високо ниво на оборудване - SOL, регистрация 2009 г.

До момента нищо не се е разтропало, нищо не се е счупило, няма консуматив за смяна (само маслото беше смененео при 1-вото влизане в сервиза).

Накратко за разхода:
Икономични режими:
80 км/ч на 5-а
110 км/ч на 6-а

Колата се кара 50/50 градско (софия) и извънградско.
Средният разход варира в рамките на 7/100.
Само градско на къси разстояния надвишава 8/100.
Извънградско рекорда ми е София - Благоевград (точно 100 км.) 4.1/100 среден разход при плавно подаване на газта и скорост от 80 км и включен климатроник, на 5-а предавка (най-икономично). Следващата икономична скорост е 110 км/ч. на 6-та.
При бързо каране на магистралата (постоянна скорост от 150 км/ч. и на места 180-190 км.): Стара Загора (Бензиностанция ЕКО) - София (Орлов Мост) за 1 ч. и 36 минути. Разходът беше 7.2/100
При нормално каране по магистралата (120-140 км/ч.) гори около 6-6.5/100. При каране заковано 120 км/ч. разход 5/100.
Софийско - градско съм си играл и е възможно да се постигне разход под 7/100 с климатроник, но иска умерено и най-вече премерено каране.

Плюсове:
1. Мощен двигател - 6 предавки (това според мен е най-големият плюс и най-важното за една кола);
2. Много пространство за возещите се;
3. Глезотийки, като автопилот, автоматични фарове/чистачки, старт/стоп бутон за палене, хроматично огледало за задно виждане;
4. Вози стегнато (на мен ми харесва по-твърдата возия, но не брутално твърдата, като за спортна кола);
5. Изключително стабилна при всякакви условия и скорости;
6. Двузонов климатроник, с много добра аерация;
7. Хубав звук от 6-те тонколони;
8. Седалките са комфортни, с добра опора, 2 степени на наклон на задните седалки;
9. Бутон за бързо обдухване при запотяване на предното стълко;

Колата е изключително стабилна при всякакви скорости. Много добре седи в завои, реакцията на волана е превъзходна (за неспортен автомобил). Максималната скорост по километраж на равно, която съм постигал е 200 км/ч. Километражът дава 2-3 км. отклонение според GPS-а. По надолнище съм вдигал 210 км/ч. по километраж. Скоростта не се усеща изобщо, на 6-та моторът спи при 3000-4000 оборота.
Въртящият момент е изключително предимство. На 6-та със 120 настъпваш педала и колата тръгва. От 0-100 ускорението е относително мудно (около 10 сек.), но повече от приемливо за автомобил без спортни претенции. 3-та скорост копае асфалта, просто така се развърта двигателят, че имаш чувството че е повече от 126 кончета и в града върши чудеса.
По пътя от Бургас към Сливен съм я тествал с наточени Мерцедеси и Аудита, в изпреварвания от диапазона на 80 км/ч - 160 км/ч. Ако знаеш как да я караш, не изостава и не те предава - много еластичност и голяма стабилност + добри спирачки.
Двигателят е превъзходен...изключително динамичен, с приличен разход и доволно тих.
Гумите Continental, с които дойде колата също са страхотни. Зимни гуми сложихме Semperit - много доволен съм от избора.
По принцип карам малко идиотската от време на време, но VSC-то почти не ми се е включвало, нито ABS (хубави гуми). Което означава, че конструктивно колата е доста добре направена, а и настройките на програмата за стабилност не са "досадни".
Отвътре - изключително просторен автомобил. Липсата на праг посредата отваря доста пространство и отзад. За височина - бол, все пак хечбекът леко напомня ван (по височина).


Малко негативи:
- Кофти пластмаси по таблото, които дразнят (засега не тракат);
- Сребристото покритие по дръжките на вратите лесно се драска;
- Липсата (в това ниво на оборудване) на лайсни по вратите допринася за лесното им драскане и огъване :(
- Багажникът не е от най-големите, което съм готов да преглътна, предвид, че все пак говорим за хечбек;
- Окачването се държи лошо при къси и напречни дупки/бабуни. Магистралта в отсечката след Ихтиман до Пазарджик не и понася (особено в посока към София);
- Гумите 16 цола не са за нашите географски ширини (но пък и седят толкова красиво);
- Твърде е ниска, което е добре за стабилността, но не и за ежедневието, намирането на паркомясто, особено зимата е мъчение;
- Дизайна на таблото е готин и скоростите са се получили много хармонично, но няма как да се сложи подлакътник, а има кутия за предмети, което малко дразни, защото почти не става за подпиране;
- В най-високото ниво на оборудване в БГ. не се включват ксенон и прибиращи се странични огледала;
- Автоматичното затваряне/отваряне на шофьорското стъкло е нещо леко бъгъв и реагира странно;

Като цяло тези негативи са половинчати и за мен нито един от тях не е достатъчен, за да ме накара да не харесвам, или да се дразня от този автомобил.

Когато ми остане повечко време ще допълня темата :)

Аватар
savov63
Мнения: 98
Регистриран на: 30 Ное 2009 16:08
Местоположение: Приморско

Мнение от savov63 » 29 Авг 2010 08:55

1+ :thumbsup:
TOYOTA AURIS D4D

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 29 Авг 2010 19:47

9 плюса срещу 10 минуса,макар и полвинчати,и въпреки това си доволен?

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 29 Авг 2010 23:21

Да де само ,че тежестта на едните май е малко по-голяма от на другите ???

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 29 Авг 2010 23:24

Bass_Man написа:Да де само ,че тежестта на едните май е малко по-голяма от на другите ???
Пепи, на това малко ли му викаш? wink.gif
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 29 Авг 2010 23:26

Kiki написа: Пепи, на това малко ли му викаш? wink.gif
Да е малко да е малко колко да е малко biggrin.gif ?

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 29 Авг 2010 23:28

Както казваше един познат - жена ми е страхотна, ама малко й миришат краката....

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 29 Авг 2010 23:49

Fido Dido написа:Както казваше един познат - жена ми е страхотна, ама малко й миришат краката....


laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif

Аватар
savov63
Мнения: 98
Регистриран на: 30 Ное 2009 16:08
Местоположение: Приморско

Мнение от savov63 » 02 Сеп 2010 20:01

Нещо много задълбавате човека си е харесва колата а мойта не е същата. rolleyes.gif
TOYOTA AURIS D4D

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 03 Сеп 2010 06:56

Fido Dido написа:Както казваше един познат - жена ми е страхотна, ама малко й миришат краката....
Малко миришат,та чак се насълзяват очите.И не краката,а по-нагоре.Според мен нещо първите Ауриси нещо ги объркаха.Кат зимах Ярето на Коледа 2007 имах кинтите и посегнахме с мойта на единАурис 1,6Б,обаче дилъра така ме плясна по ръката,че веднага седнахме в Яриса.

Аватар
savov63
Мнения: 98
Регистриран на: 30 Ное 2009 16:08
Местоположение: Приморско

Мнение от savov63 » 05 Сеп 2010 10:14

Незнам какво имаш предвит аз нямам проблем с колата досега.
TOYOTA AURIS D4D

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 05 Сеп 2010 14:28

Не бързай,всичко с времето си.наистина са дреболии,ама дразнят.и ТЮВ нещо не ги харесват,а пък са наследници на Корола.

Аватар
savov63
Мнения: 98
Регистриран на: 30 Ное 2009 16:08
Местоположение: Приморско

Мнение от savov63 » 07 Сеп 2010 20:49

biggrin.gif
TOYOTA AURIS D4D

bstavrev
Мнения: 31
Регистриран на: 18 Май 2009 13:36
Местоположение: София

Re: Аурис 2.0 дизел след първите 20 000 км.

Мнение от bstavrev » 19 Сеп 2010 11:00

Ами опитал съм се да съм обективен, а не да хваля само защото имам, както правят повечето хора.
Голяма част от негативите са валидни за всички коли в този клас и този ценови диапазон. В интерес на истината по-добър вариант от Аурисът ми се виждат само новата Мазда 3, БМВ 1-ва серия и VW Golf VI. И като казвам това, осъзнавам, че говоря на буквички и брошури...може би ако се карам по 10-ина хил. км. тези автомобили ще мога да направя сравнение дали наистиина е така.

Проблемът с ксенона може да се реши елементарно след изтичане на гаранцията;
Проблемът с багажника се решава, като не си купуваш хечбег, или пък с багажник на покрива;
Новият Аурис е с подлакътник, наместо кутия за предмети - явно са фикснали този проблем, както и при него огледалата се прибират автоматично ;)
За пластмасите, както споменах, щом не тракат е ОК, но все пак можеше да се постараят 1 идея повече;
Що се отнася до окачването - не ме разбирайте погрешно - на мен ми харесва, но ако се търси комфорт варианта с 15 инчови джанти е по-добро решение.

И все пак най-важното за един автомобил е двигателят, а този агрегат със 126 конски сили е превъзходен ;)

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 19 Сеп 2010 22:25

nowyaris написа:Не бързай,всичко с времето си.наистина са дреболии,ама дразнят.и ТЮВ нещо не ги харесват,а пък са наследници на Корола.
Ол, това не е вярно!
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта