Страница 1 от 1
"Прекъсване" при ускорение на Avensis 1.8 7A-FE
Публикувано на: 28 Юни 2010 21:56
от KingSteve
Здравейте колеги. От известно време имам дребен проблем с Awensis-a. При ускорение основно от 2000 до 3000 оборота се забелязва прекъсване в работата на двигателя. Колата приритва леко. Кабели и свещи са сменени с нови. Последните са оригиналлни Denso Iridium, точно такива каквито се вграждат оригинално за този двигател. За момента заподозрените са - частично запушени инжектори или бобина. Преди около 2500км смених горивен филтър и сложих веднага STP горивна добавка, за която производителите се бият в гърдите, че има осезаема разлика само след 1 резервоар пробег. Е, резервоара свърши, проблемът остана

. Не се промени ни най-малко. Относно бобините: като купих колата кабела на 2ри цилиндър беше около 1MOhm. Доколкото знам бобините от този тип са капризни и оставени без товар дефектират (не че е оставала без никакъв товар де). В момента имам разлика около 400 OHm на вторичната намотка на 1та и на другата бобина. М/у електродите за 1 и 4ти цилиндър е 14,7 кOhm а на другата бобина за 2 и 3ти е 15,1 кOhm. Някой има ли идея това нормална разлика ли е или е възможно да имам намотки накъсо на 1та бобина (както се беше случило на FIAT BRAVATA, която бях карал преди това и смяната на бобината реши проблема)? И възможно ли е от този дефектен кабел на 2ри цилиндър да се е окотила бобината. Ако някой има идея как да наклоня везните - инжектори или бобина, моля да сподели.

Публикувано на: 05 Юли 2010 17:03
от mirott
Имам същия проблем със същата кола,но на бензин не се усеща почти.На газ е така,както казваш при теб.Виж на тъмно,когато подадеш газ дали прехвърля ток от бобините.При мен прехвърля.И мисля,че и двамата сме за бобини...
Публикувано на: 07 Юли 2010 23:07
от nikolov22
аз ще ти отговоря с въпрос как тази добавка разбра ко е резеорвар,тръби филтър реика клапан и дюзи щото обикновено закарвт всичко при дюзите и после се идва при мене на почистване се напълва едно бурканче с течност много подобна на катраните от цигарата
Публикувано на: 07 Юли 2010 23:13
от nikolov22
mirott написа:Имам същия проблем със същата кола,но на бензин не се усеща почти.На газ е така,както казваш при теб.Виж на тъмно,когато подадеш газ дали прехвърля ток от бобините.При мен прехвърля.И мисля,че и двамата сме за бобини...
колега ти как я видя тази бобина като тя е в делкото вътре под дистрибуторната капачка
те и капачките се сменят от време на време
Публикувано на: 08 Юли 2010 09:20
от mirott
]колега ти как я видя тази бобина като тя е в делкото вътре под дистрибуторната капачка
те и капачките се сменят от време на време[/quote]
Ко речи?!Авенсиса ми няма дистрибуторна капачка,а има 2 бобини.Явно ти е нужно да ти се обяснява повечко.Ай чети преди да чатиш на хората из темите...
Публикувано на: 08 Юли 2010 13:51
от Миланов
Колега,и аз мисля,че проблема ти е свъзан с токовете.Това прекъсване между 2000 и 3000 об.говори за това.Особено ясно изразено е ако имаш АГУ на колата.Ако колата се закачи на мотортестер, на осцилоскопа ясно ще се види къде точно е проблема.Успех.

Публикувано на: 09 Юли 2010 22:45
от KingSteve
Здравейте отново пичове. Направих следния опит. Намерих бобини назаем от 4Е-FE мотор. Различават се само по буксите за високоволтовите кабели. Сложих на Тотка бобините от 4E-FE-то барабар с кабелите за тях. Колата тръгна почти като нова. Няма прекъсване да не говорим, че и стария проблем с претрисането на предницата изчезна почти изцяло. Досега си мислех, че единствено неоригиналния съединител е причината затова. Та сега съм си поръчал 1 бройка оригинална Denso бобина и се надявам дане са окотени и 2те. Ако трябва после ще поръчам и 2та.
Моите уважения към колегата Николов, но този мотор наистина няма делко а само 2 бобини. 1та пали едновременно 1,4ти а другата 2,3ти цилиндър. Освен това 1та от бобините мята искра на всеки такт за разлика от другата която се включва на всеки 2ри. Ако някой опитен колега има идея защо така е направена комутацията и има желание може да сподели.
Има още нещо което се чудя - 4Е-FE то е с аналогични бобини на 7A-FE. Защо на 4E-FE мотора няма предупреждение да се използват само иридиеви свещи а на моя има. Преди време слагах обикновени по съвет на опитни майстори, които ме уверяваха, че нямало значение но мощността на мотора спадна значително. То ако беше така, японеца нямаше да слага на двигателя този warning!
Публикувано на: 11 Юли 2010 09:34
от nikolov22
колега твоя мотор по някаква причина е усъвременен малко двигателя
сложено му е дис запалване а токоразпределителя е премахнат и взема
информация от коляновия вал за положението на буталата системата е малко по точна но и повече работи има се чупят
Публикувано на: 11 Юли 2010 10:27
от KingSteve
Кои са тези неща в повече, които има да се чупят, колега? Няма дистрибуторна капачка, няма палец, няма комутатор, центровката е автоматична-компа смята всичко. Имам само датчици на коляновия и на разпределителния вал, които е почти невъзможно да се повредят, защото са индуктивни. Единствено ако се повреди бобина, както е в моя случай и искаш да си ги смениш и 2те - даваш 260лв за 2 оригинални DENSO бобини или ако си 100% сигурен, че едната е наред даваш само 130, а пък ако не си фен на оригинала може би някъде има и по-евтини. Аз обаче вече съм вдигнал ръце от ментаци и се убедих, че евтиното излиза по-скъпо. Ако тази запалителна система имаше повече недостатъци от стария вариант с дистрибуторната капачка нямаше да се използва масово във всички марки автомобили след около 97ма година (може и от по-рано да е не знам не съм автомонтьор, но поне колите, които съм виждал Mitsubishi-та Hondи Fiatи и т.н. - всичките са така). После се вманиачиха вече да правят лула-бобина, което още повече оскъпява ремонта, но за сметка на това няма повече кабели, т.е. още един често дефектиращ елемент по-малко. Според мен много мозъци мислят как да оптимизират нещата. Проблема си е в нас Българите щото сме бедна държавица и сме с изкривено мислене. Не обръщаме внимание на дребните проблеми, които ако не се отстранят навреме водят по-големи такива. Аз лично държа да разчитам на колата си, защото я ползвам постоянно и макар както повечето хора да не рина парите с лопата гледам да я стягам навреме.
Публикувано на: 11 Юли 2010 22:10
от nikolov22
аи доста от работите си ги променят с цел поефтиняване на колата и повишаване на печалбата например щипките,пластмасите
не си мисли че всичко е за твое добро 10 болчета на 500000 коли са си десет болчета няма го онова качество вече преди около 10-15години
Публикувано на: 12 Юли 2010 08:49
от KingSteve
Аиде стига SPAM, колега .. темата беше съвсем друга. Колкото до качеството на Toyota не мога да кажа, че не се развалят но като ги сравниш с немските италианските или френските коли ти става ясно, че си направил правилния избор.
Публикувано на: 21 Юли 2010 22:39
от KingSteve
Пристигна бобината. Същата като оригиналната..даже с металната планка, на която се монтира. По закона на Мърфи естествено не можах да уцеля дефектната от 1вия път. Колицата вече набира плавно, без зор, без прекъсване.
Публикувано на: 07 Юли 2011 10:09
от mirott
Май нещата се оправят с почистване на дроселовата клапа със спрей за почистване на карбуратори....така направих и ефект има огромен!
Публикувано на: 08 Юли 2011 23:00
от KingSteve

мерси колега. Изглежда почистването на дроселната клапа реши проблема окончателно. И както спомена оборотите вече се нормализираха. Отново са 650-700 на празен ход.
Още един решен проблем във форума

. Благодаря на всички, които се отзоваха.