Как да сменим маслото в автоматичната скоростна кутия
- TATI
- Мнения: 3031
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Как да сменим маслото в автоматичната скоростна кутия
Привет,
Ще се опитам да напиша как да си сменим маслото в автоматичната скоростна кутия, с идеята ако някой иска да си го сменя да си спести 120 лв за труд.
Колата е Тойота Корола 1.6, 4А-ФЕ двигател, 1.6л., автоматик, 1998 г.
Процедурата е аналогична и за останалите модели на Тойота.
Времетраене на процедурата: 4 часа, като това включва източване, сваляне на картер, смяна на цедката, сглобяване, наливане на новото масло, мерене на нивото, изчакване да загрее до оптимална темература, 8 цигари, 2 х 500 мл. бира, едно ходене до ВЦ.
Необходими инструменти:
1. Камък или лула 14 за пробката
2. Камък или лула 10 за болтовете на картера и цедката
3. Масло за автоматични скоростни кутии Декстрон 2 или 3 (маслото е червено)
4. Парцали, по възможност да не оставят следи от власинки.
1. Паркираме автомобила на равно място. АКо имате канал или подемник е по-добре, но аз нямам в гаража си. Преди всичко, обезопасявате автомобила много хубаво.
2. Разхлабваме пробката на картера, като не я отвиваме изцяло, защото ще потече.
3. Подлагаме подходящ съд, който да събира източеното масло, в моя случай една 10 литрова туба от вода и развиваме пробката. При мен изтече около 3,5 л масло.
4. Изчакваме да се изтече (цигара време) и завиваме пробката. Желателно е да имате гарнитурка за пробката, аз нямах и ползвах старата.
5. Развиваме амнайсетте болта, които държат картера на скоростната кутия. Внимаваме, защото аз скъсах един болт от главата. Оставяте два срещуположни болта неразвити, иначе рискувате да падне капака.
6. Придържайки картера развивате и останалите два болта. Имайте предвид, че изтича още масло, така че е хубаво да имате под ръка съд, в който да го съберете.
7. Внимателно махате старата гарнитура и я отделяте настрани. Почиства се хубаво картера от мръсотиите. Има два магнита, които се почистват също много хубаво. Запомнете къде са били, защото трявба пак там да се върнат.
8. Сваляте цедката, която при мен се държи на 3 болта, но внимавайте да не ги объркате, тъй като са с различна дължина. Като ги разхлабите ще потече още масло. Изчаквате да се оттече и сте готови за монтиране на новата цедка.
9. Задължително новата цедка трябва да е с нов опръстен.
10. Монтирате цедката, като трите болта се стягат съвсем леко. Внимаваме много да не засегнем някой от соленоидите или кабелите.
11. Почиствате капака на картера ако има остатъци от старата гарнитура, налагате новата гарнитура и внимателно навивате два срещуположни болта, за да се намести гарнитурата. (да не забравиме магнитите)
12. Продължавате с останалите болтове, които трябва да се навият на ръка.
13. Харесвате си един болт и започвате един след друг да затягате, като много внимавате да не притегнете някой болт. Самите болтове почти само на ръка съм ги стегнал, без помощта на друг инструмент. При разхлабването им нямаше почти никакво усилие по тях, като изключим онзи който скъсах, но там самия картер беше удрян и явно болта е бил под напрежение.
14. След притягането проверявате дали всички болтове са еднакво притегнати, както и да няма изплюли места на гарнитурата.
15. Пристъпваме към наливане на маслото.
16. Маслото се налива през маслоизмервателната щека, която се намира в двигателния отсек.
17. Нужна ви е малка фунийка, за да не клепате наоколо.
18. По книга, на королата е 3.1 л количеството (реално 3.650).
19. Наливате 2 л. смело.
20. Влизате в колата и запалвате. Ако чуете обезпокоителен шум, веднага изключвате мотора и изчаквате 2-3 мин. При мен нямаше подобни шумове. След като запалим колата, натискаме спирачката и изреждаме всички скорости от паркинг до лоу. Това го повтаряме около 7-8 пъти. Отиваме на неутрална и изчакваме двигателя да загрее до работна температура.
21. Оставяме колата да работи на празен ход като скоростния лост го поставяме на паркинг и мерим нивото на маслото. Обърнете внимание, че щеката има отбелязани скали за студен и топъл мотор. Ние търсим нивото при топъл мотор (т.е. двигателя трябва да е достигнал работна температура). Ако е необходимо доливаме, но помалко, за да не препълним кутията и продължаваме да мерим. Междувременно трябва да проследим и под автомобила дали няма теч от някъде по гарнитурата на картера и ако е нужно леко дозатягаме.
22. Записваме си километрите, на които сме сменили маслото и следващите 60000 км се радваме на колата си.
Това е от мен.
Ето и малко снимки, които за жалост са с лошо качество, понеже са от телефон, а фотоапарата е с жената на морето.
Другата седмица ще съм във Варна и след като се прибера имам почистване на ЕГР на Авенсис и ще ви напиша и за него, надявам се с по-качествени снимки.
Ще се опитам да напиша как да си сменим маслото в автоматичната скоростна кутия, с идеята ако някой иска да си го сменя да си спести 120 лв за труд.
Колата е Тойота Корола 1.6, 4А-ФЕ двигател, 1.6л., автоматик, 1998 г.
Процедурата е аналогична и за останалите модели на Тойота.
Времетраене на процедурата: 4 часа, като това включва източване, сваляне на картер, смяна на цедката, сглобяване, наливане на новото масло, мерене на нивото, изчакване да загрее до оптимална темература, 8 цигари, 2 х 500 мл. бира, едно ходене до ВЦ.
Необходими инструменти:
1. Камък или лула 14 за пробката
2. Камък или лула 10 за болтовете на картера и цедката
3. Масло за автоматични скоростни кутии Декстрон 2 или 3 (маслото е червено)
4. Парцали, по възможност да не оставят следи от власинки.
1. Паркираме автомобила на равно място. АКо имате канал или подемник е по-добре, но аз нямам в гаража си. Преди всичко, обезопасявате автомобила много хубаво.
2. Разхлабваме пробката на картера, като не я отвиваме изцяло, защото ще потече.
3. Подлагаме подходящ съд, който да събира източеното масло, в моя случай една 10 литрова туба от вода и развиваме пробката. При мен изтече около 3,5 л масло.
4. Изчакваме да се изтече (цигара време) и завиваме пробката. Желателно е да имате гарнитурка за пробката, аз нямах и ползвах старата.
5. Развиваме амнайсетте болта, които държат картера на скоростната кутия. Внимаваме, защото аз скъсах един болт от главата. Оставяте два срещуположни болта неразвити, иначе рискувате да падне капака.
6. Придържайки картера развивате и останалите два болта. Имайте предвид, че изтича още масло, така че е хубаво да имате под ръка съд, в който да го съберете.
7. Внимателно махате старата гарнитура и я отделяте настрани. Почиства се хубаво картера от мръсотиите. Има два магнита, които се почистват също много хубаво. Запомнете къде са били, защото трявба пак там да се върнат.
8. Сваляте цедката, която при мен се държи на 3 болта, но внимавайте да не ги объркате, тъй като са с различна дължина. Като ги разхлабите ще потече още масло. Изчаквате да се оттече и сте готови за монтиране на новата цедка.
9. Задължително новата цедка трябва да е с нов опръстен.
10. Монтирате цедката, като трите болта се стягат съвсем леко. Внимаваме много да не засегнем някой от соленоидите или кабелите.
11. Почиствате капака на картера ако има остатъци от старата гарнитура, налагате новата гарнитура и внимателно навивате два срещуположни болта, за да се намести гарнитурата. (да не забравиме магнитите)
12. Продължавате с останалите болтове, които трябва да се навият на ръка.
13. Харесвате си един болт и започвате един след друг да затягате, като много внимавате да не притегнете някой болт. Самите болтове почти само на ръка съм ги стегнал, без помощта на друг инструмент. При разхлабването им нямаше почти никакво усилие по тях, като изключим онзи който скъсах, но там самия картер беше удрян и явно болта е бил под напрежение.
14. След притягането проверявате дали всички болтове са еднакво притегнати, както и да няма изплюли места на гарнитурата.
15. Пристъпваме към наливане на маслото.
16. Маслото се налива през маслоизмервателната щека, която се намира в двигателния отсек.
17. Нужна ви е малка фунийка, за да не клепате наоколо.
18. По книга, на королата е 3.1 л количеството (реално 3.650).
19. Наливате 2 л. смело.
20. Влизате в колата и запалвате. Ако чуете обезпокоителен шум, веднага изключвате мотора и изчаквате 2-3 мин. При мен нямаше подобни шумове. След като запалим колата, натискаме спирачката и изреждаме всички скорости от паркинг до лоу. Това го повтаряме около 7-8 пъти. Отиваме на неутрална и изчакваме двигателя да загрее до работна температура.
21. Оставяме колата да работи на празен ход като скоростния лост го поставяме на паркинг и мерим нивото на маслото. Обърнете внимание, че щеката има отбелязани скали за студен и топъл мотор. Ние търсим нивото при топъл мотор (т.е. двигателя трябва да е достигнал работна температура). Ако е необходимо доливаме, но помалко, за да не препълним кутията и продължаваме да мерим. Междувременно трябва да проследим и под автомобила дали няма теч от някъде по гарнитурата на картера и ако е нужно леко дозатягаме.
22. Записваме си километрите, на които сме сменили маслото и следващите 60000 км се радваме на колата си.
Това е от мен.
Ето и малко снимки, които за жалост са с лошо качество, понеже са от телефон, а фотоапарата е с жената на морето.
Другата седмица ще съм във Варна и след като се прибера имам почистване на ЕГР на Авенсис и ще ви напиша и за него, надявам се с по-качествени снимки.
- Прикачени файлове
-
- Гарнитурата на картера
- garnitura.JPG (57.38 KiB) Преглеждано 5897 пъти
-
- Пак новата цедка
- cedka1.JPG (68.12 KiB) Преглеждано 5897 пъти
-
- Новата цедка
- cedka.JPG (56.48 KiB) Преглеждано 5899 пъти
-
- Старата цедка
- stara_cedka.JPG (99.71 KiB) Преглеждано 5895 пъти
-
- Капака на картера е почистен
- kapak_karter.JPG (70.42 KiB) Преглеждано 5895 пъти
Последно промяна от TATI на 27 Юни 2010 13:28, променено общо 3 пъти.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- TATI
- Мнения: 3031
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Още една снимка
- Прикачени файлове
-
- Цедката е монтирана на кутията
- DSC00282.JPG (109.32 KiB) Преглеждано 5891 пъти
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- TATI
- Мнения: 3031
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Ами никак, просто сега картера е с един болт по-малко. За момента не тече, но в понеделник ще отида да я вдигна, за да мога да разпробия и извадя останалото парче и да сложа нов.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- TATI
- Мнения: 3031
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Да, това съм го пропуснал да го спомена. Мерси за допълнението.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- TATI
- Мнения: 3031
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Реално процедурата само изглежда сложна, но няма нищо сложно в нея ако човек има поне малко понятие какво прави.
При механичните няма такива цедки и не се налага сваляне на картера, а само източване и после пълнене.
При механичните няма такива цедки и не се налага сваляне на картера, а само източване и после пълнене.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 9 госта