Страница 1 от 9

Пак въпрос за Д4Д и масло.

Публикувано на: 20 Май 2010 11:43
от Vesko
По някакво стечение на обстоятелствата по сервизна книжка съм сменил маслото на 90000км, а сега като го смених вече веше станала колата на 109000км. Т.е. прескочил съм смяната с около 4-5000км. Следващият път трябва ли да го сменя след 10000км за да си влезе в график или мога да си чакам да си минат 15000км да ми излезе по-тънко? Колата е авенсис 2.2 150к.с. 2005

Публикувано на: 20 Май 2010 12:21
от krasy7
Колега, мисля, че оптималния вариант за експлоатация на мотора е смяна на масло на всеки 10к км или 1 година (което настъпи по-скоро). Да се минава тънко от обслужване на ДВГ за мен е равносилно на спестяване от спирачки - резултатът може да е трагичен (този път за джоба). Между другото някои от колегите с автомобили в гаранция сменят масло тихомълком от ТМА междинно - на 7,5к - да са сигурни, че поне през половината от гаранционния пробег са с хубаво. Все пак изборът и автомобилът са твои :thumbsup:

Публикувано на: 20 Май 2010 15:02
от Kiki
Веско, всяко масло се кара толкова, колкото му дава производителят. :thumbsup:

Публикувано на: 20 Май 2010 15:53
от Vesko
Kiki написа:Веско, всяко масло се кара толкова, колкото му дава производителят. :thumbsup:
Знам и за това казвам че сам пропуснал. Въпроса е от тук нататък кога да е следващата смяна smile.gif

Публикувано на: 20 Май 2010 16:14
от Petar
Ами зависи с какво масло караш тиси решаваш може и на 10 000 км. може и на 15 000 км.Обикновенно на толкова километра ги дават да се сменят

Публикувано на: 20 Май 2010 16:16
от Vesko
Petar написа:Ами зависи с какво масло караш тиси решаваш може и на 10 000 км. може и на 15 000 км.Обикновенно на толкова километра ги дават да се сменят
Каквото са сипали в сервиза на тойота. Дават на колата 15000км пробег между смените, но лампичката дето напомня за смяна светва на 30000км.... човек да се обърка smile.gif

Публикувано на: 20 Май 2010 16:18
от scorpion
Здравейте.
Съгласно инструкциите и приложената сервизна книжка, маслото на Авенсис 2.2 Дизел 150 к.с (какъвто е и моят) се сменя на 15 хиляди километра или на 1 година, което настъпи първо.
По едно стечение на обстоятелствата в момента автомобилът ми е за първо сервизно обслужване поради второто обстоятелство, т.е измина една година, а автомобилът е на около 12 хил.км.

Вероятно има колеги, които правят смяна (тайна) на по-малко километри с уж по-добро масло и т.н. но истината е, че докато автомобилът е гаранционен следва да се спазват стриктно предсписанията на производителят - и на автомобил и на масло.

В допълнение бих казал, че дизеловият автомобил следва да се управлява, натоварва и респективно обгрижва като дизелов автомобил независимо от съвременния си двигател, характеристики и т.н. спазвайки препоръките и инструкциите на производителят. Не може да натоварваме двигател и купе на един туристически автомобил (пътнически) така както на един състезателен и след това да не очакваме завишени разходи за обслужване, консумативи и части.

Така, че колега спазвай предписанията, слагай си препоръчнато като спецификации масло и .... обгрижвай автомобила за да нямаш грижи с него.

Поздрави !

Публикувано на: 20 Май 2010 16:23
от Vesko
Интересно... индикатора за сервизно обслужване наистина светва през 30000км... та кое е пресписанието 15 или 30? А относно какво е маслото в сервиза би трябвало да знаят какво да налеят smile.gif

Публикувано на: 20 Май 2010 19:44
от zi_zi_top
Kiki написа:Веско, всяко масло се кара толкова, колкото му дава производителят. :thumbsup:
Производителят на автомобила определя типа на маслото по класификацията и пробега между ТО.

Публикувано на: 20 Май 2010 22:13
от scorpion
В допълнение към горното ми изказване:
техническо обслужване тип А, първо по ред в сервиза на ТМ Ауто,София - 6.5 литра масло 5W-30 , масл.филтър, въздушен, trud - 305 лв. Не мога да преценя скъпо ли е или не. Това, което ми направи впечатление е че двигателя работи някак си "мазно" и по тихо. Маслото на пръчката е с около 5 мм над горното показания на щеката. Дали са ми ресетнали компа за серв.обслужване не знам. Апропо обадиха ми се да ме питат дали желая да ми сменят възд.филтър, защото установили, че бил замърсен. Съгласих се. Цената бе 47 лв.

Горното за инфо !
Поздрави !

Публикувано на: 20 Май 2010 23:21
от jim_beam
Vesko написа:Интересно... индикатора за сервизно обслужване наистина светва през 30000км... та кое е пресписанието 15 или 30? А относно какво е маслото в сервиза би трябвало да знаят какво да налеят smile.gif
спокойно,има някои модели които се сменя на 30к.гаранция и твоята е от тях щом ти светка.
ако са сложили читаво масло нямаш никакви грижи и на 30к.
гаранцията така или иначе ти е изтекла,така че прави каквото си знаеш.само слагай добро масло и жули! wink.gif

ps:аве тя 2005 май е време да я сменяш,то и мойта одъртя ама да видим. biggrin.gif

ps1: за маслата нещо да добавя,всяко добро масло издържа без проблеми поне 60к,имам един приятел с вектра 2.2 td сервиза и е на 60к/1г а маслото,което аз използвам е със сигурност по-добро от опелското.колата и беше навъртял над 120к преди да я засили,че му скъса нервите електрониката,но мотора беше без грешка.който върти много км,напр. фирмаджии с такъв интервал икономисват маса кинти,сметнете си с вашите смени на по 10-15k.но това е фирмена политика,нали и сервизите им трябва да живеят.

Публикувано на: 20 Май 2010 23:45
от Me4oKyX
Jim - ти "жулиш" твоята по един начин, аз си е жуля как си требе.... Ако чакам 30 000км с едното масло, квото ще да е, ще го изгори, ще си загуби качествата и ще потроша двигател, турбо - което дойде първо, като турбото ще е най-вероятно.... Та тия смяни са смятани при чужди горива, пътища, държави и т.н.... Тия 15-30 000км с едната чорба си е живо харакири, сепуку и както искаш biggrin.gif Вижте графата оф-роуд, там пише кое как се сменя, точно така трябва да се сменят в БГ, защото аз като обикалях из Китай и Авропата, за 10 дни не си напраших обувките, тука за един ден ги бърша по три пъти и пак са прашни..... Така че погледнете реално услвията, в които експлоатираме машинките, пък тогава викайте - КНИЖКАТА ЗНАЕ, производителя също ..... :whistle: :thumbsup:

Публикувано на: 21 Май 2010 06:46
от nowyaris
Не сменяй масла в сервиз на Тойота.

Публикувано на: 21 Май 2010 07:33
от Vesko
nowyaris написа:Не сменяй масла в сервиз на Тойота.
При "баш майстора" в съседният гараж със сигурност е по-добре :thumbsup:

Публикувано на: 21 Май 2010 07:48
от nowyaris
Vesko написа:
nowyaris написа:Не сменяй масла в сервиз на Тойота.
При "баш майстора" в съседният гараж със сигурност е по-добре :thumbsup:
Добре де,сменяй в сервиза на Тойота,но не слагай масло Тойота.Поне не в Русе.