Карина E - смяна маншон на кормилната щанга?

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Карина E - смяна маншон на кормилната щанга?

Мнение от CuMo » 09 Апр 2010 23:05

Както се вижда от снимката, маншона на ако мога така да го нарека накрайника на кормилната щанга е заминал и осезаемо имаме "по-стегнато" лагеруване в мястото. Имам чувството, че се отразява и на волана, но може и да е параноя... unsure.gif

Въпросът е, к'во да сменям, щото кормилните щанги ми ги сменяха зимата, бяха се разтропали вече.
Как да оправя проблема кардинално, разбира се без да прахосвам излишни пари и възможно ли е да се оправя сам в гаража и канала или ще трябва да тичам на сервиз...

Глеам че отгоре има един болт, който според картинката ако развия, би трябвало да мога да измъкна при повдигнат на крик автомобил.
Та може ли да се сменя само маншончето или целия накрайник е за смяна задължително?

Изображение

Изображение

rolleyes.gif

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Мнение от max-2 » 10 Апр 2010 10:22

Щом е по-стегнат, значи е влизала вода, а щом е влизала вода по-добре сменяй с нов накрайник и отивай на реглаж преден мост.
Carina E 4AFE LB 1992

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 10 Апр 2010 19:37

Симо,

имаш няколко варианта.

Единият е, да си направиш всичко сам - демек - в гаражни условия.

Не знам дали имаш скоба за шарнири, но и без нея става.

Вдигаш колата на крик и сваляш джантата. Отвиваш гайката на кормилния накрайник и взимаш един по-голям чук. Млатиш ентусиазирано по шенкела - там, където влиза накрайника - така че чрез вибрациите да се освободи конусното заклинване на накрайника.

След като накрайника падне от шенкела, опитай да го раздвижиш на ръка - трябва да е стегнат, но не прекалено.

Махни маншона, и виж дали греста вътре е станала на чорба - т.е. доста по-рядка е от обикновено и е с по-светъл цвят.

Ако няма никакъв луфт, или затягане, просто промий старата грес с ВД 40, коресилин, бензин или друг разтворител.

След като се убедиш, че ябълката на накрайника е чиста, гресирай обилно, но не с графитна грес, вземи си едно ново маншонче, стегни го добре и си карай.

П.П. След като освободиш накрайника от шенкела, завърти пак волана, за да си сигурен, че затягането е от него, а не примерно - от каре на кормилния прът.

Успех.

П.П.2 Реглажа можеш да си го направиш сам.

На стъблото на вътрешния кормилен накрайник си правиш условна резка с нож. Мериш с шублер разстояниено между резката и котриращата гайка на накрайника и като навиваш - евентуално - новия накрайник, гайката трябва да е на същото разстояние.

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 10 Апр 2010 20:35

Fido Dido, благодаря много за изчерпателния отговор! :thumbsup: wink.gif

Аз и сега мога да го въртя на ръка (колкото позволява кормилната щанга), но определено е по-стегнат и се върти доста по-трудно спрямо левия, чийто маншон е здрав, но за съжаление вече напукан.

Предполагам, че "хардуерната връзка" още не е износена и вероятно с прегресиране ще "тръгне" отново мазно.

Да, за маркирането, ще си бележа и снимам до коя навивка на резбата се навива кормилния накрайник и едва ли ще разваля "стенда".
Само ме притеснява дали ще успея да развия лесно гайката, която държи шенкела, но докато не опитам, едва ли ще разбера. Може да пробвам със спрей за разпускане на стари резби.

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 10 Апр 2010 20:55

Спрея няма да ти свърши работа при самозаконтряща се гайка.

Особено, ако контрата е тефлонова - има едно синичко по горната част на гайката.

Телена четка му е майката. Чегърташ като откачен по резбата, но това е изхода.

Като развиваш - задължително първия четвърт оборот с ключ и чук, така че кинетичната енергия да се предаде на стъблото на болта, а не на гайката.

На твое място бих обърнал по-голямо внимание на болта с напукания маншон.

По принцип при спукан, сцепен или липсващ маншон, при ябълката на болта влиза прах и други по-твърди абразивни частици, които като се омесят с греста, изпилват тефлоновото уплътнение и болта се движи по-леко, но и тропа.

При тотална липса на смазка, болта започва да скърца, после по-трудно се движи и накрая се разтропва.

Според мен проблема със затягането ти е някъде другаде....

desotodorov

Мнение от desotodorov » 12 Апр 2010 09:04

...мхм...ако мериш до коя навивка на резбата е бил навит стария, за да навиеш 1:1 новия рискуваш да си прецакаш регулировката, по добре е да се премери разстоянието вътрешен кормилен накрайник - център на оста на външния кормилен накрайник, преди демонтажа. На дължината на резбата в случая не може да се разчита. Пък то - ако минеш само с промивка гресиране и маншончета - ще е най-добре wink.gif .

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 13 Апр 2010 08:43

Мдаа.....
Снощи разглОбих само откъм главината. Извадих скъсания маншон, избърсах всичко понеже имаше малко песъчинки, но болта си беше ОК. Намазах обилно с грес, сложих новия маншон и сглобих отново.

Предполагам рано или късно маншонът пак ще се скъса, понеже естеството на съединението е такова, че доста го сплесва и се къса от прегъване. Поне вече знам как се сменя :whistle:

Необходими инструменти:

1. Гаечен ключ или лула 17 за развиването на гайката на ябълковидния болт
2. Чук за почукване докато излезе шенкела от леглото - не блъскайте по челото на резбата! Чуквате по отливката отдолу нагоре, ляво, дясно и накрайника сам се откача от главината, няма нужда от груба сила. (поне в моя случай)
3. Клещи за разтваряне на голямата скоба на маншона - аз нямах и след като половин час не успях да я напъхам с отвертка побългарих с медна тел в улея.
4. Нов шплент за гайката - ако стария е деформиран доста както беше при мен
5. Грес машинна
6. Парцали
7. Нов маншон - 1лв/бр (взех некви прозрачни силиконови квито имаше - мясат на биберон)

Ако се сменя маншон на десен кормилен накрайник - ръчна, леко ляв волан, така че все пак да можете да извадите колелото от калника, крик, вадите колелото и работите отстрани на колата. Не е необходим дори канал особено...

Утре натискам другия маншон. cool.gif

desotodorov

Мнение от desotodorov » 13 Апр 2010 09:11

...браво, значи все пак е малкия дявол - явно скоро ти се е скъсало маншончето...а иначе - за чукането си прав - на карините много лесно излизат - с леко почукване...но при предишната ми кола - Пежо 405 - накрайника излизаше с много бой...затова си има едни клинчета, който се ползват за разкачането ... и за силиконовите маншони съм на същото мнение - т.е. не виждам каква е разликата между силиконов маншон и биберон rolleyes.gif, айде успех с другия...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта