Мдаа.....
Снощи разглОбих само откъм главината. Извадих скъсания маншон, избърсах всичко понеже имаше малко песъчинки, но болта си беше ОК. Намазах обилно с грес, сложих новия маншон и сглобих отново.
Предполагам рано или късно маншонът пак ще се скъса, понеже естеството на съединението е такова, че доста го сплесва и се къса от прегъване. Поне вече знам как се сменя
Необходими инструменти:
1. Гаечен ключ или лула 17 за развиването на гайката на ябълковидния болт
2. Чук за почукване докато излезе шенкела от леглото - не блъскайте по челото на резбата! Чуквате по отливката отдолу нагоре, ляво, дясно и накрайника сам се откача от главината, няма нужда от груба сила. (поне в моя случай)
3. Клещи за разтваряне на голямата скоба на маншона - аз нямах и след като половин час не успях да я напъхам с отвертка побългарих с медна тел в улея.
4. Нов шплент за гайката - ако стария е деформиран доста както беше при мен
5. Грес машинна
6. Парцали
7. Нов маншон - 1лв/бр (взех некви прозрачни силиконови квито имаше - мясат на биберон)
Ако се сменя маншон на десен кормилен накрайник - ръчна, леко ляв волан, така че все пак да можете да извадите колелото от калника, крик, вадите колелото и работите отстрани на колата. Не е необходим дори канал особено...
Утре натискам другия маншон.
