Страница 1 от 2

Скъсан 1 болт на предна гума - Авенсис

Публикувано на: 06 Апр 2010 17:54
от ivndr
Здравейте,
докато си сменях зимните гуми с летни скъсах единият от болтовете. Някой има ли представа от къде може да се вземе такъв и какви пари е?

Колата е Авенсис 2004, 1.8 бензин

Благодаря предварително.

Публикувано на: 06 Апр 2010 18:19
от Kiki
А, от къде си? wacko.gif

Аз знам едно място в Голямо Конаре. wink.gif

Публикувано на: 06 Апр 2010 21:01
от gvasilev
Здравей ,тойота карина и ми скасаха един болт на задната гума, когато сменях гумите, в последствие и аз скъсах още един и така си карах 1 седмица докато ида при моя майстор да ми ги оправи. Болтове се купуват от магазин за такива, просто трябва се свали един да се премери размера на главата. Не е кои знае какъв проблем, но отнема време и доста изнервящо че се губи време заради такова нещо

Публикувано на: 06 Апр 2010 21:04
от gvasilev
А забравих - един болт струваше около 8 лв.

Публикувано на: 07 Апр 2010 12:16
от Petar
A Avensisa nee li sys shpilka i gaika . Neznam da ima boltove

Публикувано на: 07 Апр 2010 17:17
от tntony
Авенсис 2004 е с гайка , миналата година ми се скъса на Колката и за 20 лв. ми сложиха нова шпилка с гайка :thumbsup:

Публикувано на: 07 Апр 2010 17:54
от diver
Май некой бот, проверява дали внимавате... laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Публикувано на: 07 Апр 2010 18:04
от ivndr
Здравейте,
да с шпилка и гайка е.

А някакъв по-конкретен адрес на магазин в София?

Или да си ходя направо в ТМ Ауто?

Публикувано на: 07 Апр 2010 21:06
от tntony
В ТМ Ауто труда се заплаща по 60 лв. на час така че ако си решил там да ходиш си приготви м/у 100 - 200 лева

Публикувано на: 08 Апр 2010 17:29
от ivndr
Оправих се
Купих си шпилката за 4 лева и си я смених сам за 15 минути.

Благодаря за отговорите ;-)

Публикувано на: 09 Апр 2010 11:12
от scorpion
Здравейте колеги !
По повод затягането на гайките на Авенсис 2008 фейслифт ми е въпроса:
Миналата Събота смених зимните гуми(джанти) с летните такива. Направих си го сам на вилата, защото там си бях зазимил летните гуми и джанти, пък и нали това беше целта за двата комплекта: да не вися по гумаджийници ... както и да е. От всичките 20 гайки точно на последното колело се наложи да търся тръба защото гайката така беше затегната, че с обикновения ключ (макар и кръстачка) не мръдваше. Доколкото джантите с гумите бяха сложени в Маргел още при закупуването им явно там са затягали здраво.
В ръководството пише, че трябва да се затяга с 130 Nm или нещо подобно. Е, като нямам динамометричен ключ стегнах всичко на ръка но както си знам (до скъсване и полочин оборот назад biggrin.gif ). Въпросът ми е: самозатягат ли се гайките и особено при алуминиеви джанти. Ако отида при гумаджия дали пистолета ще е 130 Nm или пак няма да ги стегнат наръка, както е практиката. Или пък да отвия леко гайките и да ги стегна без да напъвам много !
Просто не ми се иска наесен да ползвам пак лост от първи род biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Публикувано на: 09 Апр 2010 14:30
от ivndr
scorpion написа:Здравейте колеги !
По повод затягането на гайките на Авенсис 2008 фейслифт ми е въпроса:
Миналата Събота смених зимните гуми(джанти) с летните такива. Направих си го сам на вилата, защото там си бях зазимил летните гуми и джанти, пък и нали това беше целта за двата комплекта: да не вися по гумаджийници ... както и да е. От всичките 20 гайки точно на последното колело се наложи да търся тръба защото гайката така беше затегната, че с обикновения ключ (макар и кръстачка) не мръдваше. Доколкото джантите с гумите бяха сложени в Маргел още при закупуването им явно там са затягали здраво.
В ръководството пише, че трябва да се затяга с 130 Nm или нещо подобно. Е, като нямам динамометричен ключ стегнах всичко на ръка но както си знам (до скъсване и полочин оборот назад biggrin.gif ). Въпросът ми е: самозатягат ли се гайките и особено при алуминиеви джанти. Ако отида при гумаджия дали пистолета ще е 130 Nm или пак няма да ги стегнат наръка, както е практиката. Или пък да отвия леко гайките и да ги стегна без да напъвам много !
Просто не ми се иска наесен да ползвам пак лост от първи род biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Здрасти,
На мен ми казаха следното: затягаш гайките докато припукат и толкова. Били самозатягащи и нямало проблеми.
Отделно, ако затегнеш с тръба рискуваш или да си скъсаш болта или, ако спукаш гума и нямаш тръба, да не можеш да я подмениш.

Публикувано на: 14 Апр 2010 21:22
от slowtraveler
Това със 'самозатягащите' се гайки ми хареса... :whistle:
Колеги, гайките/болтовете на колелата трябва да се затягат със значително по-малко усилие, отколкото си мислите....
100Nm са 10кг/м или 25кг/40см рамо на ключа, което е доста малко усилие...
Както при всеки механичен контакт, така и при гайките има някаква дифузия и корозия между материалите.
Съответно при голямото контактно усилие гайките 'лепнат' и се развиват с по-голямо усилие, отколкото това, с което са завити.
Видя ли някой да затяга с пневматичен инструмент гайките на гумата - бягам от този гумаджия...
Крайното затягане е добре да бъде плавно и то с необходимото усилие - нито повече, нито по-малко.

Публикувано на: 14 Апр 2010 23:46
от desotodorov
cool.gif ...хм струва ми се че едва ли ще убягаш - колкото гумаджийниици съм виждал и ползвал - наФсякъде ти отвиват и завиват с писто;ета...пестят време, а за колегата със скъсаната шпилка - особено на лети джанти пренатягането може да изиграе много лоша роля - като освен че деформира локално местата на контакт с болта/гайката, може и да спука джантата...

Публикувано на: 15 Апр 2010 19:08
от slowtraveler
desotodorov написа:cool.gif ...хм струва ми се че едва ли ще убягаш - колкото гумаджийниици съм виждал и ползвал - наФсякъде ти отвиват и завиват с писто;ета...пестят време,...
Ами избягвам...
За развиването - няма проблем. Дори е по-добре да е с пистолет...
Но преди завиване ги уведомявам, че искам завиването да е на ръка. Досега никой не се е противил. BW във Варна само на едно място съм виждал да завиват с динамометричен ключ :whistle: