Скъсан 1 болт на предна гума - Авенсис
Скъсан 1 болт на предна гума - Авенсис
Здравейте,
докато си сменях зимните гуми с летни скъсах единият от болтовете. Някой има ли представа от къде може да се вземе такъв и какви пари е?
Колата е Авенсис 2004, 1.8 бензин
Благодаря предварително.
докато си сменях зимните гуми с летни скъсах единият от болтовете. Някой има ли представа от къде може да се вземе такъв и какви пари е?
Колата е Авенсис 2004, 1.8 бензин
Благодаря предварително.
Здравей ,тойота карина и ми скасаха един болт на задната гума, когато сменях гумите, в последствие и аз скъсах още един и така си карах 1 седмица докато ида при моя майстор да ми ги оправи. Болтове се купуват от магазин за такива, просто трябва се свали един да се премери размера на главата. Не е кои знае какъв проблем, но отнема време и доста изнервящо че се губи време заради такова нещо
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Здравейте колеги !
По повод затягането на гайките на Авенсис 2008 фейслифт ми е въпроса:
Миналата Събота смених зимните гуми(джанти) с летните такива. Направих си го сам на вилата, защото там си бях зазимил летните гуми и джанти, пък и нали това беше целта за двата комплекта: да не вися по гумаджийници ... както и да е. От всичките 20 гайки точно на последното колело се наложи да търся тръба защото гайката така беше затегната, че с обикновения ключ (макар и кръстачка) не мръдваше. Доколкото джантите с гумите бяха сложени в Маргел още при закупуването им явно там са затягали здраво.
В ръководството пише, че трябва да се затяга с 130 Nm или нещо подобно. Е, като нямам динамометричен ключ стегнах всичко на ръка но както си знам (до скъсване и полочин оборот назад biggrin.gif ). Въпросът ми е: самозатягат ли се гайките и особено при алуминиеви джанти. Ако отида при гумаджия дали пистолета ще е 130 Nm или пак няма да ги стегнат наръка, както е практиката. Или пък да отвия леко гайките и да ги стегна без да напъвам много !
Просто не ми се иска наесен да ползвам пак лост от първи род biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
По повод затягането на гайките на Авенсис 2008 фейслифт ми е въпроса:
Миналата Събота смених зимните гуми(джанти) с летните такива. Направих си го сам на вилата, защото там си бях зазимил летните гуми и джанти, пък и нали това беше целта за двата комплекта: да не вися по гумаджийници ... както и да е. От всичките 20 гайки точно на последното колело се наложи да търся тръба защото гайката така беше затегната, че с обикновения ключ (макар и кръстачка) не мръдваше. Доколкото джантите с гумите бяха сложени в Маргел още при закупуването им явно там са затягали здраво.
В ръководството пише, че трябва да се затяга с 130 Nm или нещо подобно. Е, като нямам динамометричен ключ стегнах всичко на ръка но както си знам (до скъсване и полочин оборот назад biggrin.gif ). Въпросът ми е: самозатягат ли се гайките и особено при алуминиеви джанти. Ако отида при гумаджия дали пистолета ще е 130 Nm или пак няма да ги стегнат наръка, както е практиката. Или пък да отвия леко гайките и да ги стегна без да напъвам много !
Просто не ми се иска наесен да ползвам пак лост от първи род biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Здрасти,scorpion написа:Здравейте колеги !
По повод затягането на гайките на Авенсис 2008 фейслифт ми е въпроса:
Миналата Събота смених зимните гуми(джанти) с летните такива. Направих си го сам на вилата, защото там си бях зазимил летните гуми и джанти, пък и нали това беше целта за двата комплекта: да не вися по гумаджийници ... както и да е. От всичките 20 гайки точно на последното колело се наложи да търся тръба защото гайката така беше затегната, че с обикновения ключ (макар и кръстачка) не мръдваше. Доколкото джантите с гумите бяха сложени в Маргел още при закупуването им явно там са затягали здраво.
В ръководството пише, че трябва да се затяга с 130 Nm или нещо подобно. Е, като нямам динамометричен ключ стегнах всичко на ръка но както си знам (до скъсване и полочин оборот назад biggrin.gif ). Въпросът ми е: самозатягат ли се гайките и особено при алуминиеви джанти. Ако отида при гумаджия дали пистолета ще е 130 Nm или пак няма да ги стегнат наръка, както е практиката. Или пък да отвия леко гайките и да ги стегна без да напъвам много !
Просто не ми се иска наесен да ползвам пак лост от първи род biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
На мен ми казаха следното: затягаш гайките докато припукат и толкова. Били самозатягащи и нямало проблеми.
Отделно, ако затегнеш с тръба рискуваш или да си скъсаш болта или, ако спукаш гума и нямаш тръба, да не можеш да я подмениш.
- slowtraveler
- Мнения: 6185
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 337 пъти
- Получена благодарност: 367 пъти
Това със 'самозатягащите' се гайки ми хареса...
Колеги, гайките/болтовете на колелата трябва да се затягат със значително по-малко усилие, отколкото си мислите....
100Nm са 10кг/м или 25кг/40см рамо на ключа, което е доста малко усилие...
Както при всеки механичен контакт, така и при гайките има някаква дифузия и корозия между материалите.
Съответно при голямото контактно усилие гайките 'лепнат' и се развиват с по-голямо усилие, отколкото това, с което са завити.
Видя ли някой да затяга с пневматичен инструмент гайките на гумата - бягам от този гумаджия...
Крайното затягане е добре да бъде плавно и то с необходимото усилие - нито повече, нито по-малко.

Колеги, гайките/болтовете на колелата трябва да се затягат със значително по-малко усилие, отколкото си мислите....
100Nm са 10кг/м или 25кг/40см рамо на ключа, което е доста малко усилие...
Както при всеки механичен контакт, така и при гайките има някаква дифузия и корозия между материалите.
Съответно при голямото контактно усилие гайките 'лепнат' и се развиват с по-голямо усилие, отколкото това, с което са завити.
Видя ли някой да затяга с пневматичен инструмент гайките на гумата - бягам от този гумаджия...
Крайното затягане е добре да бъде плавно и то с необходимото усилие - нито повече, нито по-малко.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

- slowtraveler
- Мнения: 6185
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 337 пъти
- Получена благодарност: 367 пъти
Ами избягвам...desotodorov написа:...хм струва ми се че едва ли ще убягаш - колкото гумаджийниици съм виждал и ползвал - наФсякъде ти отвиват и завиват с писто;ета...пестят време,...
За развиването - няма проблем. Дори е по-добре да е с пистолет...
Но преди завиване ги уведомявам, че искам завиването да е на ръка. Досега никой не се е противил. BW във Варна само на едно място съм виждал да завиват с динамометричен ключ

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта