Проблем с датчици на вратите и задно окачване /Celica 5-та/
Проблем с датчици на вратите и задно окачване /Celica 5-та/
Здравейте, от скоро се отново се сдобих с селика 5-та генерация и както на старата отново имам потропване отзад прегледахме на канал задницата и при рязко натискане има потропване от лявата страна струва ми се че е амортисьор който ще сменя колебая се дали да са и двата, но пък кризата ме е налегнала и гледам колкото да закърпя положението. Та да се допитам и до Вас хора който имат същия модел са ми споделяли че задното окачване на модела има проблем с късите щангички прегледах тампончетата които ги държат но не са толкова износени усещам силно тропане само през големите дупки иначе по по-неравен път се чува само румолене. Има ли друга слаба част по задното окачване от където може да е проблема за да погледна и там или ако сменя тампончетата и амортисьора може би ще спре и на какви цени по принцип си намирате частите които ще ми трябва да сменя.
Другият проблем е че лампата на таблото за вратите постоянно свети когато натисна датчиците лампичката свети малко по слабо това ме навежда на мисълта че са си добре и проблема идва от друго място.
Когато карам колата към 20 минути лампата на таблото изгасва, или вечер като я затварям сутрин лампата не свети. понякога се случва да не се заключи през централното отвътре понеже все едно вратите не са затворени, а понякога се заключват дори и когато лампата свети за отворени врати, а може би е възможно лампата да свети и заради уж отворен багажник но май и от там не е проблема. Дали е възможно от студеното и влажно време нещо да не контактува добре.
Другият проблем е че лампата на таблото за вратите постоянно свети когато натисна датчиците лампичката свети малко по слабо това ме навежда на мисълта че са си добре и проблема идва от друго място.
Когато карам колата към 20 минути лампата на таблото изгасва, или вечер като я затварям сутрин лампата не свети. понякога се случва да не се заключи през централното отвътре понеже все едно вратите не са затворени, а понякога се заключват дори и когато лампата свети за отворени врати, а може би е възможно лампата да свети и заради уж отворен багажник но май и от там не е проблема. Дали е възможно от студеното и влажно време нещо да не контактува добре.
- grunge_is_dead
- Мнения: 72
- Регистриран на: 20 Ное 2008 22:20
- Местоположение: Стара Загора/София
Здравей, колега. Относно тропането, провери дали задните колела имат някакъв луфт. Разклати гумата, като я хванеш с двете ръце, веднъж хоризонтално и веднъж вертикално. Може да тропа от лагерите на дългите щанги. Амортисьорите- комплект Kayaba задни 380 - 400 лв. газови двойнодействащи. Тампон на амортисьора, върви с прахоуловителя около 120лв. за брой. Махни капачката на тампона отзад и разклати хубаво, ако тропа от него може и да се усети от там. Късите щанги - биалетки, оригинални (незнам каква марка са) - 50лв.бр., Delphi около 35лв.бр. И при мен тропа, с нови амортисьори, здрави лагери на амовете, здрави 4 дълги щанги, само биалетки не съм сменил. Ходих на един канал, друсах хлопах не мърда отникъде, а си тропа по паважа biggrin.gif. Вратите, разглоби си бутоните и виж какво им е състоянието. Вътре има една пружинка и една медна контактна пластинка. Ако всиечко е здраво, почисти ги и изтъркай мястото на контакта от окиса. Моя бутон на шофьрската врата беше развален, не свири зумера, не свети плафона. Като го поразмърдам просветваше. Разглобих го, пластината се беше начупила. Изрязох си една друга и я огънах по формата на старата и всичко е ок.
Is there another reason for your stain ?
- PoluZaSpaL
- Мнения: 54
- Регистриран на: 27 Дек 2009 18:11
- Местоположение: Варна
Имам абсолютно същия проблем - задните хлопат, особено левия. Дразнещо е, но като знам колко са нови амортисъори и как по тия дупки ще се разхлопат пак за 2 месеца някакси не ме влече изобщо да търся къде е проблема.. Интересно ми е обаче при тоя тежкия двигател (2.0) защо задните хлопат, където няма никакъв товар, а предните са здрави.
При мен датчика за вратите се активира само от багажника. Вратите като на стара двувратка са големи и поувиснали и оттам влиза доста влага към датчиците, та днес ще взема контактен спрей да опитам. Дано не е прекъсната веригата някаде ;/
При мен датчика за вратите се активира само от багажника. Вратите като на стара двувратка са големи и поувиснали и оттам влиза доста влага към датчиците, та днес ще взема контактен спрей да опитам. Дано не е прекъсната веригата някаде ;/
- PoluZaSpaL
- Мнения: 54
- Регистриран на: 27 Дек 2009 18:11
- Местоположение: Варна
Благодаря за изчерпателния отговор на колегата grunge_is_dead, колкото до контактния спрей при мен нямаше ефект. Извадих датчиците напръсках ги добре и ги замерих с мултицет дали дават контакт изобщо и работеха. Изненадващо за мен датчиците затваряха масата дори като упра жицата до купето пак даваше същия проблем присветва малко по силно но не изгася, утре ще видя и датчика на багажното дано да е от там някъде съмнявам се че има някъде късо по тея кабели и от там идва проблема, ако има как изобщо да ги спра всичките ще е най добре интересно защо зумера не пищи след като са вклщчени фаровете и уж са отворени вратите никак не мога да си го обесня. Колкото до тропането приятел който работи в сервиз и ми преглежда колата каза че чувал тропване от амортисиора и можело да е от там ще тествам пак за всеки случай щангичките с лост и повече сила да не би пък да е от там не съм опитвал още с хоризонтално и вертикално клатене на джантата. Друг човек с селика ми каза че приправял тези /тампончета/ от твърд каучук та ако е от там се чудя дали да се обърна към него понеже тези неща се продавали с цялата щанга, като питах в магазина за тях не ги отриваха може би се продават комплект. Всичко ще си покаже като ида пак на канал дано успея да го отсраня че вече много ме дразни.
На мене ми тропаше отзад в ляво, гледахме в сервиза пулихме се, няма луфтове няма нищо, оказа се задния ляв амортисиор, ходът му не е плавен а насичащ, и от него се получава тропането.
Също усещах едно тропане в краката си, оказа се луфт на лагера, който се отема с здраво натягане, мислех че ще се наложи смяна,но главината е здрава и само го задегнахме и сичко спря
Също усещах едно тропане в краката си, оказа се луфт на лагера, който се отема с здраво натягане, мислех че ще се наложи смяна,но главината е здрава и само го задегнахме и сичко спря

Най-после намереих от къде ми тропа отзад. На пръв поглед /тампоните/ на късите реактивни щанги отзад изглеждат здрави но уви не било така. И четирите са проблемни. Като търсих помагазините такива тампони не излязоха. До колкото разбрах не излизат понеже не се продават отделно ами си вървят направо с щангичките които са на цена от 200 лв. бройката
идва ми много и ще търся някакъв алтернативен варянт. Един колега от форума ми сподели че тези тампони са потчи идентични със някакви на рено и с малко преправяне ще свършат работа. /стрували около 30 лв./ Та ако някой има същия проблем с тях после ще напиша точно номера на частта и дали е паснало всичко и спи на мястото си. Другия варянт е да се изрежат от някаква твърда гума калчук някой го правели и направо с лагерчета но на мен ми се струва не толкова удачно. ако ли пък няко друг е правил нещо различно с този проблем нека сподели, знам че това е слабо място на т18 понеже и на старата ми беше така но тогава така и не разбрах от къде е и я карах така една камара време. Колкото до датчика на вратите се оказа нещо съвсем различно от това което си мислех контактния спрей не помогна понеже проблема изобщо не беше това. Понеже в багажника има моще бокс 3тата врата постоянно тръгва да се отваря biggrin.gif та понеже ми трябваше да е стегнато отзад и да не мърда за едно замерване изместих ключалката малко по надолу за да се затваре по плътно и всичко заспа. Остава да му мисля за потропванего но се надявам че в най скоро време ще го оправя понеже дразни доста.

Колега има едни пичове от Пловдив които ги правят тези щанги(сменят ти тампона)50 лв. на бройка е.Не мога да намеря в момента телефона,но утре ще го изнамеря ,ако имаш интерес.TUNGO написа:До колкото разбрах не излизат понеже не се продават отделно ами си вървят направо с щангичките които са на цена от 200 лв. бройката
A car without TURBO is like a man without BALLS!
Не успях да открия темата за щангичите но ще търся пак, колкото до момчетата в пловдив ми идват надалечко имам един приятел който си ги е направил тея тампони няма да казвам от какво че да не ми се скара чичко полицай та ще се обърна към него да удари едно рамо само да сменя външното каре и тук идва едно чудене. Разбрах че външното каре върви с цялата поуоска едно момче ще ми прати такова втора употреба но се чудя дали има разлика от ..... не знам и аз как да го кажа двете модификации на 1.6 тези които са с 4 те болта на джантите и тези които са с 5 има някакви разлики и в задните стопове та някой знае ли дали има разлика и по ходовите им части дали ще стане такова каре от по-старата модификация на по-новата.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта