AE92 - губи мощност!!!

Reptile
Мнения: 113
Регистриран на: 25 Яну 2006 11:39

AE92 - губи мощност!!!

Мнение от Reptile » 13 Мар 2006 11:49

Занимавам се(Все още) с един автомобил АЕ92(125к.с), който не съм платил, но поне съм обещал да "подкарам" и тогава да реша да ли ще го взема!
Извинявам се за лиричното отклонение!
Смених свещи(NGK), кабелите и дистрибуторната капачка(стои отпред на блока), изхвърлих катализатора, смених и ламбда сондата!
Всичко съм прегледал - позиция на белези(да не е "прескочил" някой зъб), позоция на палеца при ГМТ, подаване на качествена искра - ВСИЧКО Е ОК!!
На ниски обороти е "часовник", ня място се форсира добре до средни обороти! При рязко форсиране и влизане във високи се чуват "препуквания" в изпускателната система т.е не може да изгаря подаденото гориво!
В началото свещите бяха МНОГО зле - тотално опушени(но не мазни)!
След нещата, които смених, свещите започнаха де се чистят, но не е "това което трябва да бъде"!
Сега ОСНОВНИЯТ ПРОБЛЕМ - автомобила НЯМА НИКАКВА МОЩНОСТ!
На първа предавка при рязко "подаване на газ" първо се "опитва да угасне", после набира но МНОГО СЛАБО!
При постепено натискане на "газта" горе-долу се движи и показва някаква мощност, ако съм внимателен на 5-та се движи спокойно със 100-120, но трябва да набира БАВНО!
Абе въобще, когато мотора се товари се "държи", КРАЙНО нестабилно!
Не ми казвайте да "кача", колата на диагностика, защото е в провинцията и първо трябва да тръгне "горе-долу" нормално, че да я дотътря до София.
Последното ми предположение, че електронното отместване на предварението НЕ работи, но тогава поне до 2хил. оборота трябва да има мощност и да "ТЕГЛИ" нормално!
Съмнявам се в инжекторите - да не са запушени и да не могат да разпръскват горивото, а само да "капят", но тогава ще има нестабилност и при работа на място!!
Абе поизчерпах си предположенията.

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 13 Мар 2006 14:40

горивната помпа дава ли достатъчно налягане. може да пука и без да е богата сместа. при богата смес пука когато отпуснеш газта при смяна на предавките
по това което казваш на мен ми се струва че може и да няма достатъчно гориво.

какъв е двигателя?
status: за БАН

Reptile
Мнения: 113
Регистриран на: 25 Яну 2006 11:39

Мнение от Reptile » 13 Мар 2006 15:18

И в помпата се бях усъмнил, но са много упушени свещите, дори понамирисва на гориво отзад, особено преди да сменя ламда сондата - много миришеше на бензин. Пука и когато падат оборотите СЪЩО! Точно като на "пипан" автомобил така препуква като паднат рязко(не по-силно) Това с пукането не мога да го дефинирам, като някакъв ЗАКОНОМЕРЕН процес. Прави го над средните обороти, но може 5 пъти да форсираш и да не изпука. Ако форсираш и задържиш високи обороти - изпуква(не са силни ГЪРМЕЖИ, просто препуква).
Нали сегашнитя собственик е ИДИОТ, то не може като нормален човек да обясни, как са започнали проблемите, постепенно или си е имало проблеми и те са я карали "докато може"........идиот бе - ИДИОТ!
Приятел ми е, ама много ме дразни!
Единственото сигурно нещо е, че сегашният собственик РЯДКО е превишавал 100км/ч. Възможно мощността да си е падала, но той не е "гонач" и почти не е обърнал внимание!
По всички "показания" личи, че проблемите са насложени, сонда, кабели, свещи а може би и помпа!
Ти к'во мислиш за предварението и въобще "бобината" за високото - възможно ли е да не отмества момент на подаване на искрата и това да "ебава нещата"!
Има и една друга вузможност - разходомера да се е прецакал и да подава, че клапата е максимално отворена, тогава да влиза много гориво и ....., но тогава във високите обороти ще работи НОРМАЛНО и МОЩНО.
Абе помпата си е вариант - да не може да подава налягане от там лошо разпръскване от инжекторите, от там скапана смес и - т'ва е(но пак се чудя как така рязко се развърта мотора, ако е помпа и защо се "дави", когато рязко натиснеш газтта?!?!?)!
Приемам ИДЕИ!

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 13 Мар 2006 17:50

аз си мисля, че ако е твърде богата сместа ще има лоши и неравни ниски, а не равни както казваш ти(на високи трябва да върви). мисля че същото ще е и при запушени инжектори. моята също има проблеми, още не съм почнал с тази част. богата ми е сместа и са зле ниските, гърми яко при смяна на предавки или форсиране(даже хвърля пламък), но няма проблеми на високи над 4000.

как е компресията?

кажи какъв точно е двигателят да се изкажат специалистите, аз тепърва навлизам в бранша :)

понякога подобен проблем е съвсем малък и точно затова трудно се открива
status: за БАН

Reptile
Мнения: 113
Регистриран на: 25 Яну 2006 11:39

Мнение от Reptile » 13 Мар 2006 18:15

Като твоя 4AGE, модела е AE92L-AGMVFW. Нямам оригинален документ(изгубен е от "добрият" собственик), но той ми каза първо 135к.с, после ""абеееее 125 беше бе излъгал съм те"!
Моторите(има МНОГО модификации, които НЕ са отразени, като "различни" мотори по документите и варират с по няколко коня) за САЩ са 112-115к.с, а за Европа са 120-124к.с(има външен радиатор за масло и клапан за пускане на газове към TVIS-а, по принцип моторите 115к.с са БЕЗ такъв радиатор). По номера на рамата разбирам, че колата не е от "англичанките" т.е правена е в Япония и то със сигурност т.е почти сигурно са 124к.с!!!

Reptile
Мнения: 113
Регистриран на: 25 Яну 2006 11:39

Мнение от Reptile » 13 Мар 2006 18:34

maggkrabar написа:аз си мисля, че ако е твърде богата сместа ще има лоши и неравни ниски, а не равни както казваш ти(на високи трябва да върви). мисля че същото ще е и при запушени инжектори. моята също има проблеми, още не съм почнал с тази част. богата ми е сместа и са зле ниските, гърми яко при смяна на предавки или форсиране(даже хвърля пламък), но няма проблеми на високи над 4000.

как е компресията?

кажи какъв точно е двигателят да се изкажат специалистите, аз тепърва навлизам в бранша :)

понякога подобен проблем е съвсем малък и точно затова трудно се открива
Всъщност държи малко по-високи "ниски" от нормалното, все едно си "врътнал" болта за контрол на оборотите, а всъщност горивото(за ниските) е намалено почти до край!
Абе странна история. Коментирах по телефона с един спец, той е почти сигурен, че не е помпата!

Аватар
punkara
Мнения: 1505
Регистриран на: 12 Сеп 2004 13:23
Местоположение: KP60/MA61

Мнение от punkara » 14 Мар 2006 18:51

kolata s debitomer li e, ili sus vakumen sensor?
problem izglezda da ti idva ot nego! debotomera e edna aluminieva kutiya zakachena s 4 gaiki na samata plastmasova kutiya na vuzdushniyat filtur, ako nyama dakava kutiya, togava tursi vakumen sensor, toe e zavit na samata stena delyashta kupeto ot dvigatelnoto, i kum nego ima edin zak s 3ili4 zici, i edno vakumno markuche koeto otiva kum vsmukvatelniyat kolektor!.
napravi edna snimka na dvigatelya i ya slozi tuka,
punky wink.gif

Reptile
Мнения: 113
Регистриран на: 25 Яну 2006 11:39

Мнение от Reptile » 14 Мар 2006 19:26

Здрасти "Пънки"!
Бате, дебитомера аз съм го измислил и дадох линценза на DENSO да го произвеждат tongue.gif tongue.gif.
Да с дебитомер е колата!
Отоврих го(почистих пистата) - работи и отваря ПЕРФЕКТНО - движи се със оборотите - на място все едно си го "вързал за газта", така реагира!
На място колата работи и се форсира БЕЗ проблеми - часовник бе Бате, часовник!
По принцип, като се скапе дебитомера "ебава" "ниските", защото или се подава много гориво или се подава маклко, а ако е изкривена клапата не влиза достатъно въздух.
Дебитомера има роля до около 4000 - 4500, когато T-VIS-a вече е отворил и втората клапа. В този момент клапата на дебитомера вече е отворила МАКСИМАЛНО и той подава информация по седмия кабел т.е максимално обогатяване на сместта!
Над 4000 об. има един допълнителен датчик, който мери налягане в T-VIS-а, а друг темперетура на въздуха, може и да пропускам нещо но....
Абе, има 3-4 клапани и вакум-регулатори и без апаратура, моЕШ ли се стоплиш кое не работи!
Нещо "грубо" НЕ работи, направо откачам, че не "моам да се светнем"!
АРЕ СЪС ЗДРАВЕ - "МИСЛИ НЕК'ВИ ИДЕИ, К'ВО НЕ БАЧКА?!?!"!

P.S
Като "мислиш", имай предвид, че загубата на мощност е ТОТАЛНА в целият диапазон на оборотите!
Единственото, което се сещам е недостатъчен волтаж, към свещите или е паднало налягането на помпата и сместта НЕ "гори добре" друго НЕ мога да измисля!

Аватар
punkara
Мнения: 1505
Регистриран на: 12 Сеп 2004 13:23
Местоположение: KP60/MA61

Мнение от punkara » 14 Мар 2006 19:38

Reptile написа:Здрасти "Пънки"!
Бате, дебитомера аз съм го измислил и дадох линценза на DENSO да го произвеждат tongue.gif tongue.gif.
Да с дебитомер е колата!
Отоврих го(почистих пистата) - работи и отваря ПЕРФЕКТНО - движи се със оборотите - на място все едно си го "вързал за газта", така реагира!
На място колата работи и се форсира БЕЗ проблеми - часовник бе Бате, часовник!
По принцип, като се скапе дебитомера "ебава" "ниските", защото или се подава много гориво или се подава маклко, а ако е изкривена клапата не влиза достатъно въздух.
Дебитомера има роля до около 4000 - 4500, когато T-VIS-a вече е отворил и втората клапа. В този момент клапата на дебитомера вече е отворила МАКСИМАЛНО и той подава информация по седмия кабел т.е максимално обогатяване на сместта!
Над 4000 об. има един допълнителен датчик, който мери налягане в T-VIS-а, а друг темперетура на въздуха, може и да пропускам нещо но....
Абе, има 3-4 клапани и вакум-регулатори и без апаратура, моЕШ ли се стоплиш кое не работи!
Нещо "грубо" НЕ работи, направо откачам, че не "моам да се светнем"!
АРЕ СЪС ЗДРАВЕ - "МИСЛИ НЕК'ВИ ИДЕИ, К'ВО НЕ БАЧКА?!?!"!
slushai DEBITOMEROV, proveri si za vseki sluchai dali T-VIS-a se otvarya napulno, sled kato imash gurmezi, znachi imash mnogo obagatyavane, mnogo benzin! vzemi ot drugade SUSHTIYAT DEBITOMER, ne go otvaryai, ne go chisti, samo go slozi, i kolata sum pochti 100% siguren shte proraboti normalno, ako vsichko drugo i e nared, kakto kazvash!
sushto taka: vsemi si drug katalizator, i go slozi na mestoto na stariyat, zashtot sega bez katalizator, lambda sondata ne raboti kakto tryabva! sus sushtata li sonda si smenil originalnata, ili kakvoto ti se e namerilo iz garaza?
az zalagam na debitomera! i pomni, obiknovenno injinerite koito izmislyat chastite, nikoga nyamat predstava kogato te sprat da bachkat, ili ne bachkat kakto tryabva! wink.gif
neshtata za debitomera koito pishesh sa verni, samo che ne sa vsichkite, i ne vinagi sa takiva! wink.gif

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 15 Мар 2006 11:12

*deleted*
Последно промяна от jamie на 17 Апр 2006 13:12, променено общо 1 път.

Reptile
Мнения: 113
Регистриран на: 25 Яну 2006 11:39

Мнение от Reptile » 15 Мар 2006 12:56

Всичко е почистено преди да почна да се "жалвам". T-VIS-а обаче не съм свалял и не съм сигурен дали отварят клапите за високи обороти.
Клапите на T-VIS-а са механични и отварят от въздушната струя. Дори клапите за високи обороти да НЕ работят, тогава поне в ниските трябва да има тяга и то добра!
Пънки, възможное да си прав(аз имах подобни опасения), но нали се сещаш, че такива дебитомери НЕ се намират "под път и над път", да не кажа, че въобще ги няма и упражнението с "теста", не е лесно!
Нов дебитомер е към 1000лв, а на старо е към 350лв и аз как разбирам, че използваният работи или НЯМА да се прецака след 1000км - НИКАК!
По-интересно е КАК да тествам да ли работи сегашният дебитомер!
Мисля, че там се мери или съпротивление или ток. Възнамерявам да меря съпротивлението или напрежението, което излиза между управляващият кабел и изходящите кабели. Ако съпротивлението(напрежението) на по последният кабел НЕ се променя, дебитомера е заминал и подава ВИНАГИ информация за МАКСИМАЛНО отоврена клапа и това тормози колата.
Само едно не разбирам, ако се е прецакал дебитомера, как държи ПЕРФЕКТНИ обороти?!? Това го пиша, защото Мазда ползва същите(подобни да кажем) дебитомери(DENSO).На един познат(работи в магазин за японски авточасти) колата губеше ниски обороти(Мазда - незнам си к'ва) чудихме се и най-логично беше - дебитомер(на външен вид "едно към едно с моя"), смени го и ЗАСПА, но моят "случай" хич не се връзва с "проблем-дебитомер"!
Мерси, че давате идеи!
БЪДЕТЕ ЗДРАВИ!

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 15 Мар 2006 15:19

*deleted*
Последно промяна от jamie на 17 Апр 2006 13:12, променено общо 1 път.

Аватар
punkara
Мнения: 1505
Регистриран на: 12 Сеп 2004 13:23
Местоположение: KP60/MA61

Мнение от punkara » 16 Мар 2006 03:45

eto napravi tazi proverka, i pishi kak e!
wink.gif
Прикачени файлове
afm instrukciya.GIF
afm instrukciya.GIF (69.49 KiB) Преглеждано 5514 пъти

Reptile
Мнения: 113
Регистриран на: 25 Яну 2006 11:39

Мнение от Reptile » 17 Мар 2006 16:14

Ей, хвана се ти за моя разходомер и тв'а си е. Ако вярно това е проблема, ще считам че си МИ го УРОЧАСАЛ и ще те карам да го плащаш:)

Сега сериозно: Благодаря за схемата - много е полезна. Аз намерих схемите за общото тестване с кодовете за грешки, които е натрупало ECU-то. Стига разбира се моето ECU, да има микропроцесро и да стор-ва грешките. Защтото колата не ми е пред очите. Въпреки, че има куплунг на който пише "DIAGNOSTIC" - та си "викам", че трябва да "помни" грешките!
Твоята схема обаче дава възможност за МНОГО БЪРЗА проверка на работата на разходомера - БЛАГОДАРЯ!
Ако искаш мога да ти пратя 34стр.(PDF) документ за основните възли на мотора със схеми, които се управляват от ECU-то. Описан е механизма на действие и обща електронна схема на управлениeто.
Има схеми за AFM,MAP, Distributor, Tempereture sensors i dr.

БЪДИ ЗДРАВ!

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 17 Мар 2006 16:22

дай линк! и аз се интересувам от това
status: за БАН

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 11 госта