AE92 - губи мощност!!!
AE92 - губи мощност!!!
Занимавам се(Все още) с един автомобил АЕ92(125к.с), който не съм платил, но поне съм обещал да "подкарам" и тогава да реша да ли ще го взема!
Извинявам се за лиричното отклонение!
Смених свещи(NGK), кабелите и дистрибуторната капачка(стои отпред на блока), изхвърлих катализатора, смених и ламбда сондата!
Всичко съм прегледал - позиция на белези(да не е "прескочил" някой зъб), позоция на палеца при ГМТ, подаване на качествена искра - ВСИЧКО Е ОК!!
На ниски обороти е "часовник", ня място се форсира добре до средни обороти! При рязко форсиране и влизане във високи се чуват "препуквания" в изпускателната система т.е не може да изгаря подаденото гориво!
В началото свещите бяха МНОГО зле - тотално опушени(но не мазни)!
След нещата, които смених, свещите започнаха де се чистят, но не е "това което трябва да бъде"!
Сега ОСНОВНИЯТ ПРОБЛЕМ - автомобила НЯМА НИКАКВА МОЩНОСТ!
На първа предавка при рязко "подаване на газ" първо се "опитва да угасне", после набира но МНОГО СЛАБО!
При постепено натискане на "газта" горе-долу се движи и показва някаква мощност, ако съм внимателен на 5-та се движи спокойно със 100-120, но трябва да набира БАВНО!
Абе въобще, когато мотора се товари се "държи", КРАЙНО нестабилно!
Не ми казвайте да "кача", колата на диагностика, защото е в провинцията и първо трябва да тръгне "горе-долу" нормално, че да я дотътря до София.
Последното ми предположение, че електронното отместване на предварението НЕ работи, но тогава поне до 2хил. оборота трябва да има мощност и да "ТЕГЛИ" нормално!
Съмнявам се в инжекторите - да не са запушени и да не могат да разпръскват горивото, а само да "капят", но тогава ще има нестабилност и при работа на място!!
Абе поизчерпах си предположенията.
Извинявам се за лиричното отклонение!
Смених свещи(NGK), кабелите и дистрибуторната капачка(стои отпред на блока), изхвърлих катализатора, смених и ламбда сондата!
Всичко съм прегледал - позиция на белези(да не е "прескочил" някой зъб), позоция на палеца при ГМТ, подаване на качествена искра - ВСИЧКО Е ОК!!
На ниски обороти е "часовник", ня място се форсира добре до средни обороти! При рязко форсиране и влизане във високи се чуват "препуквания" в изпускателната система т.е не може да изгаря подаденото гориво!
В началото свещите бяха МНОГО зле - тотално опушени(но не мазни)!
След нещата, които смених, свещите започнаха де се чистят, но не е "това което трябва да бъде"!
Сега ОСНОВНИЯТ ПРОБЛЕМ - автомобила НЯМА НИКАКВА МОЩНОСТ!
На първа предавка при рязко "подаване на газ" първо се "опитва да угасне", после набира но МНОГО СЛАБО!
При постепено натискане на "газта" горе-долу се движи и показва някаква мощност, ако съм внимателен на 5-та се движи спокойно със 100-120, но трябва да набира БАВНО!
Абе въобще, когато мотора се товари се "държи", КРАЙНО нестабилно!
Не ми казвайте да "кача", колата на диагностика, защото е в провинцията и първо трябва да тръгне "горе-долу" нормално, че да я дотътря до София.
Последното ми предположение, че електронното отместване на предварението НЕ работи, но тогава поне до 2хил. оборота трябва да има мощност и да "ТЕГЛИ" нормално!
Съмнявам се в инжекторите - да не са запушени и да не могат да разпръскват горивото, а само да "капят", но тогава ще има нестабилност и при работа на място!!
Абе поизчерпах си предположенията.
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
И в помпата се бях усъмнил, но са много упушени свещите, дори понамирисва на гориво отзад, особено преди да сменя ламда сондата - много миришеше на бензин. Пука и когато падат оборотите СЪЩО! Точно като на "пипан" автомобил така препуква като паднат рязко(не по-силно) Това с пукането не мога да го дефинирам, като някакъв ЗАКОНОМЕРЕН процес. Прави го над средните обороти, но може 5 пъти да форсираш и да не изпука. Ако форсираш и задържиш високи обороти - изпуква(не са силни ГЪРМЕЖИ, просто препуква).
Нали сегашнитя собственик е ИДИОТ, то не може като нормален човек да обясни, как са започнали проблемите, постепенно или си е имало проблеми и те са я карали "докато може"........идиот бе - ИДИОТ!
Приятел ми е, ама много ме дразни!
Единственото сигурно нещо е, че сегашният собственик РЯДКО е превишавал 100км/ч. Възможно мощността да си е падала, но той не е "гонач" и почти не е обърнал внимание!
По всички "показания" личи, че проблемите са насложени, сонда, кабели, свещи а може би и помпа!
Ти к'во мислиш за предварението и въобще "бобината" за високото - възможно ли е да не отмества момент на подаване на искрата и това да "ебава нещата"!
Има и една друга вузможност - разходомера да се е прецакал и да подава, че клапата е максимално отворена, тогава да влиза много гориво и ....., но тогава във високите обороти ще работи НОРМАЛНО и МОЩНО.
Абе помпата си е вариант - да не може да подава налягане от там лошо разпръскване от инжекторите, от там скапана смес и - т'ва е(но пак се чудя как така рязко се развърта мотора, ако е помпа и защо се "дави", когато рязко натиснеш газтта?!?!?)!
Приемам ИДЕИ!
Нали сегашнитя собственик е ИДИОТ, то не може като нормален човек да обясни, как са започнали проблемите, постепенно или си е имало проблеми и те са я карали "докато може"........идиот бе - ИДИОТ!
Приятел ми е, ама много ме дразни!
Единственото сигурно нещо е, че сегашният собственик РЯДКО е превишавал 100км/ч. Възможно мощността да си е падала, но той не е "гонач" и почти не е обърнал внимание!
По всички "показания" личи, че проблемите са насложени, сонда, кабели, свещи а може би и помпа!
Ти к'во мислиш за предварението и въобще "бобината" за високото - възможно ли е да не отмества момент на подаване на искрата и това да "ебава нещата"!
Има и една друга вузможност - разходомера да се е прецакал и да подава, че клапата е максимално отворена, тогава да влиза много гориво и ....., но тогава във високите обороти ще работи НОРМАЛНО и МОЩНО.
Абе помпата си е вариант - да не може да подава налягане от там лошо разпръскване от инжекторите, от там скапана смес и - т'ва е(но пак се чудя как така рязко се развърта мотора, ако е помпа и защо се "дави", когато рязко натиснеш газтта?!?!?)!
Приемам ИДЕИ!
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
аз си мисля, че ако е твърде богата сместа ще има лоши и неравни ниски, а не равни както казваш ти(на високи трябва да върви). мисля че същото ще е и при запушени инжектори. моята също има проблеми, още не съм почнал с тази част. богата ми е сместа и са зле ниските, гърми яко при смяна на предавки или форсиране(даже хвърля пламък), но няма проблеми на високи над 4000.
как е компресията?
кажи какъв точно е двигателят да се изкажат специалистите, аз тепърва навлизам в бранша
понякога подобен проблем е съвсем малък и точно затова трудно се открива
как е компресията?
кажи какъв точно е двигателят да се изкажат специалистите, аз тепърва навлизам в бранша

понякога подобен проблем е съвсем малък и точно затова трудно се открива
status: за БАН
Като твоя 4AGE, модела е AE92L-AGMVFW. Нямам оригинален документ(изгубен е от "добрият" собственик), но той ми каза първо 135к.с, после ""абеееее 125 беше бе излъгал съм те"!
Моторите(има МНОГО модификации, които НЕ са отразени, като "различни" мотори по документите и варират с по няколко коня) за САЩ са 112-115к.с, а за Европа са 120-124к.с(има външен радиатор за масло и клапан за пускане на газове към TVIS-а, по принцип моторите 115к.с са БЕЗ такъв радиатор). По номера на рамата разбирам, че колата не е от "англичанките" т.е правена е в Япония и то със сигурност т.е почти сигурно са 124к.с!!!
Моторите(има МНОГО модификации, които НЕ са отразени, като "различни" мотори по документите и варират с по няколко коня) за САЩ са 112-115к.с, а за Европа са 120-124к.с(има външен радиатор за масло и клапан за пускане на газове към TVIS-а, по принцип моторите 115к.с са БЕЗ такъв радиатор). По номера на рамата разбирам, че колата не е от "англичанките" т.е правена е в Япония и то със сигурност т.е почти сигурно са 124к.с!!!
Всъщност държи малко по-високи "ниски" от нормалното, все едно си "врътнал" болта за контрол на оборотите, а всъщност горивото(за ниските) е намалено почти до край!maggkrabar написа:аз си мисля, че ако е твърде богата сместа ще има лоши и неравни ниски, а не равни както казваш ти(на високи трябва да върви). мисля че същото ще е и при запушени инжектори. моята също има проблеми, още не съм почнал с тази част. богата ми е сместа и са зле ниските, гърми яко при смяна на предавки или форсиране(даже хвърля пламък), но няма проблеми на високи над 4000.
как е компресията?
кажи какъв точно е двигателят да се изкажат специалистите, аз тепърва навлизам в бранша
понякога подобен проблем е съвсем малък и точно затова трудно се открива
Абе странна история. Коментирах по телефона с един спец, той е почти сигурен, че не е помпата!
kolata s debitomer li e, ili sus vakumen sensor?
problem izglezda da ti idva ot nego! debotomera e edna aluminieva kutiya zakachena s 4 gaiki na samata plastmasova kutiya na vuzdushniyat filtur, ako nyama dakava kutiya, togava tursi vakumen sensor, toe e zavit na samata stena delyashta kupeto ot dvigatelnoto, i kum nego ima edin zak s 3ili4 zici, i edno vakumno markuche koeto otiva kum vsmukvatelniyat kolektor!.
napravi edna snimka na dvigatelya i ya slozi tuka,
punky
problem izglezda da ti idva ot nego! debotomera e edna aluminieva kutiya zakachena s 4 gaiki na samata plastmasova kutiya na vuzdushniyat filtur, ako nyama dakava kutiya, togava tursi vakumen sensor, toe e zavit na samata stena delyashta kupeto ot dvigatelnoto, i kum nego ima edin zak s 3ili4 zici, i edno vakumno markuche koeto otiva kum vsmukvatelniyat kolektor!.
napravi edna snimka na dvigatelya i ya slozi tuka,
punky

Здрасти "Пънки"!
Бате, дебитомера аз съм го измислил и дадох линценза на DENSO да го произвеждат
.
Да с дебитомер е колата!
Отоврих го(почистих пистата) - работи и отваря ПЕРФЕКТНО - движи се със оборотите - на място все едно си го "вързал за газта", така реагира!
На място колата работи и се форсира БЕЗ проблеми - часовник бе Бате, часовник!
По принцип, като се скапе дебитомера "ебава" "ниските", защото или се подава много гориво или се подава маклко, а ако е изкривена клапата не влиза достатъно въздух.
Дебитомера има роля до около 4000 - 4500, когато T-VIS-a вече е отворил и втората клапа. В този момент клапата на дебитомера вече е отворила МАКСИМАЛНО и той подава информация по седмия кабел т.е максимално обогатяване на сместта!
Над 4000 об. има един допълнителен датчик, който мери налягане в T-VIS-а, а друг темперетура на въздуха, може и да пропускам нещо но....
Абе, има 3-4 клапани и вакум-регулатори и без апаратура, моЕШ ли се стоплиш кое не работи!
Нещо "грубо" НЕ работи, направо откачам, че не "моам да се светнем"!
АРЕ СЪС ЗДРАВЕ - "МИСЛИ НЕК'ВИ ИДЕИ, К'ВО НЕ БАЧКА?!?!"!
P.S
Като "мислиш", имай предвид, че загубата на мощност е ТОТАЛНА в целият диапазон на оборотите!
Единственото, което се сещам е недостатъчен волтаж, към свещите или е паднало налягането на помпата и сместта НЕ "гори добре" друго НЕ мога да измисля!
Бате, дебитомера аз съм го измислил и дадох линценза на DENSO да го произвеждат


Да с дебитомер е колата!
Отоврих го(почистих пистата) - работи и отваря ПЕРФЕКТНО - движи се със оборотите - на място все едно си го "вързал за газта", така реагира!
На място колата работи и се форсира БЕЗ проблеми - часовник бе Бате, часовник!
По принцип, като се скапе дебитомера "ебава" "ниските", защото или се подава много гориво или се подава маклко, а ако е изкривена клапата не влиза достатъно въздух.
Дебитомера има роля до около 4000 - 4500, когато T-VIS-a вече е отворил и втората клапа. В този момент клапата на дебитомера вече е отворила МАКСИМАЛНО и той подава информация по седмия кабел т.е максимално обогатяване на сместта!
Над 4000 об. има един допълнителен датчик, който мери налягане в T-VIS-а, а друг темперетура на въздуха, може и да пропускам нещо но....
Абе, има 3-4 клапани и вакум-регулатори и без апаратура, моЕШ ли се стоплиш кое не работи!
Нещо "грубо" НЕ работи, направо откачам, че не "моам да се светнем"!
АРЕ СЪС ЗДРАВЕ - "МИСЛИ НЕК'ВИ ИДЕИ, К'ВО НЕ БАЧКА?!?!"!
P.S
Като "мислиш", имай предвид, че загубата на мощност е ТОТАЛНА в целият диапазон на оборотите!
Единственото, което се сещам е недостатъчен волтаж, към свещите или е паднало налягането на помпата и сместта НЕ "гори добре" друго НЕ мога да измисля!
slushai DEBITOMEROV, proveri si za vseki sluchai dali T-VIS-a se otvarya napulno, sled kato imash gurmezi, znachi imash mnogo obagatyavane, mnogo benzin! vzemi ot drugade SUSHTIYAT DEBITOMER, ne go otvaryai, ne go chisti, samo go slozi, i kolata sum pochti 100% siguren shte proraboti normalno, ako vsichko drugo i e nared, kakto kazvash!Reptile написа:Здрасти "Пънки"!
Бате, дебитомера аз съм го измислил и дадох линценза на DENSO да го произвеждат![]()
.
Да с дебитомер е колата!
Отоврих го(почистих пистата) - работи и отваря ПЕРФЕКТНО - движи се със оборотите - на място все едно си го "вързал за газта", така реагира!
На място колата работи и се форсира БЕЗ проблеми - часовник бе Бате, часовник!
По принцип, като се скапе дебитомера "ебава" "ниските", защото или се подава много гориво или се подава маклко, а ако е изкривена клапата не влиза достатъно въздух.
Дебитомера има роля до около 4000 - 4500, когато T-VIS-a вече е отворил и втората клапа. В този момент клапата на дебитомера вече е отворила МАКСИМАЛНО и той подава информация по седмия кабел т.е максимално обогатяване на сместта!
Над 4000 об. има един допълнителен датчик, който мери налягане в T-VIS-а, а друг темперетура на въздуха, може и да пропускам нещо но....
Абе, има 3-4 клапани и вакум-регулатори и без апаратура, моЕШ ли се стоплиш кое не работи!
Нещо "грубо" НЕ работи, направо откачам, че не "моам да се светнем"!
АРЕ СЪС ЗДРАВЕ - "МИСЛИ НЕК'ВИ ИДЕИ, К'ВО НЕ БАЧКА?!?!"!
sushto taka: vsemi si drug katalizator, i go slozi na mestoto na stariyat, zashtot sega bez katalizator, lambda sondata ne raboti kakto tryabva! sus sushtata li sonda si smenil originalnata, ili kakvoto ti se e namerilo iz garaza?
az zalagam na debitomera! i pomni, obiknovenno injinerite koito izmislyat chastite, nikoga nyamat predstava kogato te sprat da bachkat, ili ne bachkat kakto tryabva!

neshtata za debitomera koito pishesh sa verni, samo che ne sa vsichkite, i ne vinagi sa takiva!

Всичко е почистено преди да почна да се "жалвам". T-VIS-а обаче не съм свалял и не съм сигурен дали отварят клапите за високи обороти.
Клапите на T-VIS-а са механични и отварят от въздушната струя. Дори клапите за високи обороти да НЕ работят, тогава поне в ниските трябва да има тяга и то добра!
Пънки, възможное да си прав(аз имах подобни опасения), но нали се сещаш, че такива дебитомери НЕ се намират "под път и над път", да не кажа, че въобще ги няма и упражнението с "теста", не е лесно!
Нов дебитомер е към 1000лв, а на старо е към 350лв и аз как разбирам, че използваният работи или НЯМА да се прецака след 1000км - НИКАК!
По-интересно е КАК да тествам да ли работи сегашният дебитомер!
Мисля, че там се мери или съпротивление или ток. Възнамерявам да меря съпротивлението или напрежението, което излиза между управляващият кабел и изходящите кабели. Ако съпротивлението(напрежението) на по последният кабел НЕ се променя, дебитомера е заминал и подава ВИНАГИ информация за МАКСИМАЛНО отоврена клапа и това тормози колата.
Само едно не разбирам, ако се е прецакал дебитомера, как държи ПЕРФЕКТНИ обороти?!? Това го пиша, защото Мазда ползва същите(подобни да кажем) дебитомери(DENSO).На един познат(работи в магазин за японски авточасти) колата губеше ниски обороти(Мазда - незнам си к'ва) чудихме се и най-логично беше - дебитомер(на външен вид "едно към едно с моя"), смени го и ЗАСПА, но моят "случай" хич не се връзва с "проблем-дебитомер"!
Мерси, че давате идеи!
БЪДЕТЕ ЗДРАВИ!
Клапите на T-VIS-а са механични и отварят от въздушната струя. Дори клапите за високи обороти да НЕ работят, тогава поне в ниските трябва да има тяга и то добра!
Пънки, възможное да си прав(аз имах подобни опасения), но нали се сещаш, че такива дебитомери НЕ се намират "под път и над път", да не кажа, че въобще ги няма и упражнението с "теста", не е лесно!
Нов дебитомер е към 1000лв, а на старо е към 350лв и аз как разбирам, че използваният работи или НЯМА да се прецака след 1000км - НИКАК!
По-интересно е КАК да тествам да ли работи сегашният дебитомер!
Мисля, че там се мери или съпротивление или ток. Възнамерявам да меря съпротивлението или напрежението, което излиза между управляващият кабел и изходящите кабели. Ако съпротивлението(напрежението) на по последният кабел НЕ се променя, дебитомера е заминал и подава ВИНАГИ информация за МАКСИМАЛНО отоврена клапа и това тормози колата.
Само едно не разбирам, ако се е прецакал дебитомера, как държи ПЕРФЕКТНИ обороти?!? Това го пиша, защото Мазда ползва същите(подобни да кажем) дебитомери(DENSO).На един познат(работи в магазин за японски авточасти) колата губеше ниски обороти(Мазда - незнам си к'ва) чудихме се и най-логично беше - дебитомер(на външен вид "едно към едно с моя"), смени го и ЗАСПА, но моят "случай" хич не се връзва с "проблем-дебитомер"!
Мерси, че давате идеи!
БЪДЕТЕ ЗДРАВИ!
Ей, хвана се ти за моя разходомер и тв'а си е. Ако вярно това е проблема, ще считам че си МИ го УРОЧАСАЛ и ще те карам да го плащаш:)
Сега сериозно: Благодаря за схемата - много е полезна. Аз намерих схемите за общото тестване с кодовете за грешки, които е натрупало ECU-то. Стига разбира се моето ECU, да има микропроцесро и да стор-ва грешките. Защтото колата не ми е пред очите. Въпреки, че има куплунг на който пише "DIAGNOSTIC" - та си "викам", че трябва да "помни" грешките!
Твоята схема обаче дава възможност за МНОГО БЪРЗА проверка на работата на разходомера - БЛАГОДАРЯ!
Ако искаш мога да ти пратя 34стр.(PDF) документ за основните възли на мотора със схеми, които се управляват от ECU-то. Описан е механизма на действие и обща електронна схема на управлениeто.
Има схеми за AFM,MAP, Distributor, Tempereture sensors i dr.
БЪДИ ЗДРАВ!
Сега сериозно: Благодаря за схемата - много е полезна. Аз намерих схемите за общото тестване с кодовете за грешки, които е натрупало ECU-то. Стига разбира се моето ECU, да има микропроцесро и да стор-ва грешките. Защтото колата не ми е пред очите. Въпреки, че има куплунг на който пише "DIAGNOSTIC" - та си "викам", че трябва да "помни" грешките!
Твоята схема обаче дава възможност за МНОГО БЪРЗА проверка на работата на разходомера - БЛАГОДАРЯ!
Ако искаш мога да ти пратя 34стр.(PDF) документ за основните възли на мотора със схеми, които се управляват от ECU-то. Описан е механизма на действие и обща електронна схема на управлениeто.
Има схеми за AFM,MAP, Distributor, Tempereture sensors i dr.
БЪДИ ЗДРАВ!
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 11 госта