Страница 1 от 1

Бушони

Публикувано на: 25 Дек 2009 10:19
от desSs
момчета, имам нужда от помощ. от пролетта до сега за 4-ти път ми изгаря бушона на запалката. първия път в нея беше трансмитера. в Карком направо ми смениха запалката, уж тя била изгоряла /обяснението беше, че на ярисите им били слаби запалките, и не трябвало да се ползват постоянно wacko.gif /. с последвалите изгаряния на бушони обаче не съм сигурна дали цялата запалка е била за смяна. както и да е, пари не съм давала, имали са желание, сменили са я. след няколко месеца пак изгоря, тоя път в сервиза смениха бушона, сложиха по-голям /10 го смениха с 15/. след още един месец, тоя път от зарядното на GPS-а изгоря някакъв по-главен бушон и освен запалката, спря и радиото, и климатика wacko.gif много беше забавно, в жегата, в неделя, в Карлово, най-близкия сервиз в Пловдив, бушони по бензиностанциите няма...както и да е, оправихме се. сложихме по-голям бушон /мисля 25/, уж да издържа повече. вчера обаче тръгнах на дълъг път, и след няма и половин час отново изгоря /вътре бяха и GPS-а, и трансмитера, на мерцедеса сме ги ползвали заедно, нямаше проблеми, на ярето нямам спомен, но мисля, че 1-2 пъти също сме ги ползвали едновременно/.
та, проблема ми сега е, че имам резервни бушони, но съм сама и не знам кой точно е, за да го сменя. някой ако може да ми обясни, ще съм много благодарна.
и друго - някой имал ли е подобен проблем със запалката?

Публикувано на: 25 Дек 2009 10:34
от b_d
Имаш два сценария:

1. На капака на бушоните обикновено има описание кой кой е - ориентираш се и сменяш. Не е добра идея да се слагат по-силни бушони, за да не запалиш инсталацията.

2. Вадиш наред:
- вадиш
- проверяваш
- евентуално сменяш
- слагаш
- следващия

(вадят се лесно с щипка, пинсета, тънки клещи - с пръсти не е много приятно)

Публикувано на: 25 Дек 2009 10:41
от desSs
а какво значи проверяваш, има някакъв нагар, или се вижда прекъсната жичка, или...?

Публикувано на: 25 Дек 2009 11:05
от b_d
Прекъсната жичка - нагар ще има само, ако е бил по-силен.

Публикувано на: 25 Дек 2009 11:52
от desSs
ясно. благодаря ти много, като спре дъжда отивам да ровя под капака. ако нещо не мога да се справя, ще ви тормозя с още глупави въпроси, за което се извинявам предварително dry.gif

Публикувано на: 25 Дек 2009 12:47
от b_d
бушоните обикновено са две групи:
1. под капака при двигателя - по-важни

2. под капаче някъде около краката на шофьора (не знам на ярис къде точно са, но 100% се вижда, ако човек огледа) - по-маловажни

Публикувано на: 25 Дек 2009 12:48
от Xeku
http://www.videojug.com/film/how-to-rep ... blown-fuse

Ето ти и клипче по темата! cool.gif

Публикувано на: 24 Фев 2010 18:55
от desSs
бях обещала на началството да пиша къде е въпросният бушон:
намира се в купето, в краката на шофьора, вляво, има една малка жабка, вади се капака и отзад има цяло "гнездо" ако мога така да го нарека /щото не знам как се казва/. на него е прикрепена схема с бушоните. на два реда са, този за запалката е означен със CIG. щипката за вадене обаче е при другите бушони, под капака /за тези, които нямат нокти да го извадят хаха/. друго май няма smile.gif