Страница 1 от 1
Регулиране свободния ход на двигател.
Публикувано на: 18 Дек 2009 15:26
от vas_power
Здравейте! Някой може ли да ме "упъти" , как да вдигна малко оборотите на празен/свободен ход на двигателя ми? Става въпрос за дизелов Авенсис (1995 сс; 110 к.с. D-4D първо поколение "комън рейл"). Пролема е че сега те са около 780-790 об/мин. и сравнително доста тресе (влиза в резонанс). Когато подам с крак малко газ (няколко милиметра), и оборотите станат 810-820 об/мин. двигателя млъква, и мърка като коте

! Та, ако програмно или по друг начин може това да се коригира дайте приятелски съвет

Поздрав за всички ФЕНОВЕ!!!
javascript:emoticon('

')
Публикувано на: 18 Дек 2009 19:36
от plamen_1606
Имах тойота корола 90г. и регулираха оборотите от навтовата помпа
в сервиз обаче
Публикувано на: 18 Дек 2009 20:59
от zi_zi_top
Момчета, моля ви използвайте бутона "преглед" преди "прати"! Просто не мога дори да произнеса НАВТА (опитах и на глас и на ум).
Умолявам всички за малко повече самокритичност към написаното!!!

А да сравняваш дизел 1990 г. с D4D e все едно да сравняваш томахавка с АК-47 7,62мм.
Публикувано на: 19 Дек 2009 00:26
от Nedkow
Механично няма как, трябва да се закачи на компютър, ама проблема може да се окаже дюза или клапан за налягането .
Публикувано на: 19 Дек 2009 00:35
от Bass_Man
Има друг проблем и за това тресе !
Публикувано на: 19 Дек 2009 08:39
от slowtraveler
Също мисля, че имаш друг проблем - 790 об/мин не са никак малко особено за дизел (на бензинката ми празния ход е с доста по-ниски обороти)...
А щом производителя е поставил такива обороти, значи е сметнал, че са ОК при изправен автомобил.
Публикувано на: 19 Дек 2009 09:02
от Kiki
slowtraveler написа:Също мисля, че имаш друг проблем - 790 об/мин не са никак малко особено за дизел (на бензинката ми празния ход е с доста по-ниски обороти)...
А щом производителя е поставил такива обороти, значи е сметнал, че са ОК при изправен автомобил.
В Германия си правих диагностика и там ми казаха, че оборотите на дизеловият двигател 2,0 Д4Д, трябва да бъдат между 900-920.
Бяха 940 и ми ги направиха 910.
Работи като часовник и е максимално икономичен.
На по-старото поколение дизелов двигател не знам какви трябва да са!?
Публикувано на: 19 Дек 2009 09:40
от slowtraveler
Kiki написа:В Германия си правих диагностика и там ми казаха, че оборотите на дизеловият двигател 2,0 Д4Д, трябва да бъдат между 900-920.
Бяха 940 и ми ги направиха 910.
Хм, то верно, че дизелите станаха 'бИгачки' - щом така са ти казали, явно си прав, въпреки, че ме учудва защо ги въртят толкова бързо (явно са им олекотили маховиците, че да се развъртат бързо като бензинките)...
Публикувано на: 19 Дек 2009 18:18
от Uncle Dido
slowtraveler написа: 790 об/мин. (на бензинката ми празния ход е с доста по-ниски обороти)...

Публикувано на: 19 Дек 2009 18:47
от slowtraveler
Дидо наистина са доста ниски - около 700об/мин...
Доколкото си спомням май спадаха и на 680, но като успея да открия ОБД-то, дето съм го скрил от себе си, ще проверя пак ..
Публикувано на: 19 Дек 2009 18:57
от TATI
Е аз какво да кажа тогава. На королата и на киата на жена ми като отида на Д на лоста и падат на 600. Иначе авенсиса седи на 800 и няма грижи.
Публикувано на: 20 Дек 2009 02:11
от Uncle Dido
Явно елементарна представа си нямам от "съвременни" автомобили.
По мое време - жигулово - 700 об. в мин. означаваше, че нещо не е в ред.
Ама човек с тия екологии знае ли вече...
П.П. Слоу - сконен съм да ти вярвам, макар че не ми се вярва....

Публикувано на: 20 Дек 2009 09:34
от martod
TATI написа:Е аз какво да кажа тогава. На королата и на киата на жена ми като отида на Д на лоста и падат на 600. Иначе авенсиса седи на 800 и няма грижи.
Ами ти нищо не казвай ..
Има коли на които оборотите падат и до 400 и не гасне и не тресе даже... biggrin.gif
Каризма ГДИ например..
Но да се върнем на темата ...Както каза Бас, при колегата има нещо друго, за да му тресе двигателя...
На първо време да си провери тампоните на мотора и ако не е от тях да иде да му проверят дюзите, може някоя да не работи както трябва...
Публикувано на: 21 Дек 2009 11:23
от vas_power
Здравейте отново! Понеже съвсем отскоро имам Авенсис-а, се чудя какъв ЧИП да си сложа (само да се опарича

) . Та живот и здраве, при монтажа му ще се "натегна" на момчетата, да ми вдигнат оборотите на празен ход. Иначе преди продажбата (от Италсервиз) закачиха "машинария" към автомобила, и там ми показаха, че поне налягането под което се впръсква наФтата е в границите на нормалното (имаше минимални отклонения)!