Регулиране свободния ход на двигател.

vas_power
Мнения: 2
Регистриран на: 15 Дек 2009 11:28

Регулиране свободния ход на двигател.

Мнение от vas_power » 18 Дек 2009 15:26

Здравейте! Някой може ли да ме "упъти" , как да вдигна малко оборотите на празен/свободен ход на двигателя ми? Става въпрос за дизелов Авенсис (1995 сс; 110 к.с. D-4D първо поколение "комън рейл"). Пролема е че сега те са около 780-790 об/мин. и сравнително доста тресе (влиза в резонанс). Когато подам с крак малко газ (няколко милиметра), и оборотите станат 810-820 об/мин. двигателя млъква, и мърка като коте :) ! Та, ако програмно или по друг начин може това да се коригира дайте приятелски съвет :)
Поздрав за всички ФЕНОВЕ!!!
javascript:emoticon(':thumbsup:')

plamen_1606
Мнения: 1
Регистриран на: 18 Дек 2009 19:17
Местоположение: Козлодуй

Мнение от plamen_1606 » 18 Дек 2009 19:36

Имах тойота корола 90г. и регулираха оборотите от навтовата помпа
в сервиз обаче

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 18 Дек 2009 20:59

Момчета, моля ви използвайте бутона "преглед" преди "прати"! Просто не мога дори да произнеса НАВТА (опитах и на глас и на ум).
Умолявам всички за малко повече самокритичност към написаното!!! :help:
А да сравняваш дизел 1990 г. с D4D e все едно да сравняваш томахавка с АК-47 7,62мм.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Nedkow
Мнения: 1773
Регистриран на: 26 Фев 2008 00:25
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 1 път

Мнение от Nedkow » 19 Дек 2009 00:26

Механично няма как, трябва да се закачи на компютър, ама проблема може да се окаже дюза или клапан за налягането .

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 19 Дек 2009 00:35

Има друг проблем и за това тресе !

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6183
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 336 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 19 Дек 2009 08:39

Също мисля, че имаш друг проблем - 790 об/мин не са никак малко особено за дизел (на бензинката ми празния ход е с доста по-ниски обороти)...
А щом производителя е поставил такива обороти, значи е сметнал, че са ОК при изправен автомобил.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 19 Дек 2009 09:02

slowtraveler написа:Също мисля, че имаш друг проблем - 790 об/мин не са никак малко особено за дизел (на бензинката ми празния ход е с доста по-ниски обороти)...
А щом производителя е поставил такива обороти, значи е сметнал, че са ОК при изправен автомобил.
В Германия си правих диагностика и там ми казаха, че оборотите на дизеловият двигател 2,0 Д4Д, трябва да бъдат между 900-920.
Бяха 940 и ми ги направиха 910.
Работи като часовник и е максимално икономичен.
На по-старото поколение дизелов двигател не знам какви трябва да са!?
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6183
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 336 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 19 Дек 2009 09:40

Kiki написа:В Германия си правих диагностика и там ми казаха, че оборотите на дизеловият двигател 2,0 Д4Д, трябва да бъдат между 900-920.
Бяха 940 и ми ги направиха 910.
Хм, то верно, че дизелите станаха 'бИгачки' - щом така са ти казали, явно си прав, въпреки, че ме учудва защо ги въртят толкова бързо (явно са им олекотили маховиците, че да се развъртат бързо като бензинките)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 19 Дек 2009 18:18

slowtraveler написа: 790 об/мин. (на бензинката ми празния ход е с доста по-ниски обороти)...


unsure.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6183
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 336 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 19 Дек 2009 18:47

Дидо наистина са доста ниски - около 700об/мин...
Доколкото си спомням май спадаха и на 680, но като успея да открия ОБД-то, дето съм го скрил от себе си, ще проверя пак ..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
TATI
Мнения: 3030
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 19 Дек 2009 18:57

Е аз какво да кажа тогава. На королата и на киата на жена ми като отида на Д на лоста и падат на 600. Иначе авенсиса седи на 800 и няма грижи.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 20 Дек 2009 02:11

Явно елементарна представа си нямам от "съвременни" автомобили.

По мое време - жигулово - 700 об. в мин. означаваше, че нещо не е в ред.

Ама човек с тия екологии знае ли вече...

П.П. Слоу - сконен съм да ти вярвам, макар че не ми се вярва.... smile.gif

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 20 Дек 2009 09:34

TATI написа:Е аз какво да кажа тогава. На королата и на киата на жена ми като отида на Д на лоста и падат на 600. Иначе авенсиса седи на 800 и няма грижи.
Ами ти нищо не казвай .. tongue.gif
Има коли на които оборотите падат и до 400 и не гасне и не тресе даже... biggrin.gif
Каризма ГДИ например..
Но да се върнем на темата ...Както каза Бас, при колегата има нещо друго, за да му тресе двигателя...
На първо време да си провери тампоните на мотора и ако не е от тях да иде да му проверят дюзите, може някоя да не работи както трябва...
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

vas_power
Мнения: 2
Регистриран на: 15 Дек 2009 11:28

Мнение от vas_power » 21 Дек 2009 11:23

Здравейте отново! Понеже съвсем отскоро имам Авенсис-а, се чудя какъв ЧИП да си сложа (само да се опарича :) ) . Та живот и здраве, при монтажа му ще се "натегна" на момчетата, да ми вдигнат оборотите на празен ход. Иначе преди продажбата (от Италсервиз) закачиха "машинария" към автомобила, и там ми показаха, че поне налягането под което се впръсква наФтата е в границите на нормалното (имаше минимални отклонения)!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта