Страница 1 от 1

искам съвет

Публикувано на: 15 Дек 2009 15:22
от toyota9001
аз имам тойота авенсис 2000г. и е карам с масло 15w40,но тук видях че трябва да е с 5w40 примерно,трябва ли да го сменям или мога да изкарм някви километри,и при запалване пали леко трудно според мен не е нормално дали и на другите е така при положение и че съм сменял бендикса

Публикувано на: 15 Дек 2009 15:32
от Petar
Ami to zavisi na kolko kilometra ti e kolata no pri po-studeno vreme e hubavo da slojih po-tynko maslo 10w40 ili 5w40 taka hte pali po-lesno

Публикувано на: 15 Дек 2009 17:25
от kiko
Кола 2000г. не се кара с 15W40! Напълно възможно е паленето да е по-трудно поради сгъстеното студено масло....

мерси

Публикувано на: 15 Дек 2009 17:29
от toyota9001
колата е на 175 000 хил. км ,като е взех първата смяна ми е направиха с 15/40 уж казаха че такова трябвало и аз от тогава карам 30 000 км с такова,но като прочетох тук и затова питам,аман от майстори

още нещо

Публикувано на: 15 Дек 2009 17:32
от toyota9001
това за паленето няма значение дали е студена или топла,винаги пали със затруднение не само първия път,може ли бендикса да е някво менте,защото единия го хвърлих за 2 месеца

Публикувано на: 15 Дек 2009 18:37
от kiko
Абсолютно... Пълно е сментета и то специално частите за стартери и динама са си China от където и да ги вземеш. Единствено с оригиналното има спасение.

ок

Публикувано на: 15 Дек 2009 18:46
от toyota9001
а само от тойота ли е оригинално

Публикувано на: 15 Дек 2009 19:02
от paco
kiko написа:Кола 2000г. не се кара с 15W40! Напълно възможно е паленето да е по-трудно поради сгъстеното студено масло....
не искам да се заяждам ама като си толкова категоричен кажи с какво масло трябва да се кара колат,а в книжката на тойота го дават от 5W40 do 20W50 ,аз примерно карам с 20W50 малко е гъсто за зимните месеци но такова имам без пари колата си ми пали нормално

ок

Публикувано на: 15 Дек 2009 19:32
от toyota9001
аз незнам всеки казва различно и затова питам

Публикувано на: 16 Дек 2009 08:58
от desotodorov
Ами то всеки различно казва, защото най-правилно би било да си сменяш маслото според сезона - за летните месеци - по-гъсто, примерно - 10W40 полусинтетика, а за зимните - 5W40...мисля че то е "пълна" синтетика. Това обаче за мен е ненужно глезене на колата, всичките ми коли съм ги карал с 10W40 полуситетично и не съм имал никакви проблеми, нито една от тях не го е горила (между другото - в Autodata - 10W40 го пишат като масло за "Moderate climat" какъвто е нашия). 15W40 обаче не бих ползвал, защото по принцип минералните масла, губят по-бързо качествата си от полусинтетичните, да не говорим за синтетичните.
А проблема с трудното въртене при теб, не е от маслото - както каза колегата - и 20W50 да си сипал - пак ще се развърта нормално - стартера е достатъчно презапасен с мощност, така че - малко по-голямо съпротивление не му е проблем...чувал съм за подобен проблем при дизелите на Пежо - трудно развъртане - и там проблема беше не бендикс, а втулките на стартера - износват се. Решението на пежарите е нови втулки, ремонта на стартера не е кой-знае колко сложен, но си иска кадърен майстор...пък обикновено - като се разглобява стартера му зачистват и колектора и сменяват четките...на това май му казват "ревизиране". cool.gif