искам съвет
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 15 Дек 2009 15:15
искам съвет
аз имам тойота авенсис 2000г. и е карам с масло 15w40,но тук видях че трябва да е с 5w40 примерно,трябва ли да го сменям или мога да изкарм някви километри,и при запалване пали леко трудно според мен не е нормално дали и на другите е така при положение и че съм сменял бендикса
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 15 Дек 2009 15:15
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 15 Дек 2009 15:15
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 15 Дек 2009 15:15
не искам да се заяждам ама като си толкова категоричен кажи с какво масло трябва да се кара колат,а в книжката на тойота го дават от 5W40 do 20W50 ,аз примерно карам с 20W50 малко е гъсто за зимните месеци но такова имам без пари колата си ми пали нормалноkiko написа:Кола 2000г. не се кара с 15W40! Напълно възможно е паленето да е по-трудно поради сгъстеното студено масло....
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 15 Дек 2009 15:15
Ами то всеки различно казва, защото най-правилно би било да си сменяш маслото според сезона - за летните месеци - по-гъсто, примерно - 10W40 полусинтетика, а за зимните - 5W40...мисля че то е "пълна" синтетика. Това обаче за мен е ненужно глезене на колата, всичките ми коли съм ги карал с 10W40 полуситетично и не съм имал никакви проблеми, нито една от тях не го е горила (между другото - в Autodata - 10W40 го пишат като масло за "Moderate climat" какъвто е нашия). 15W40 обаче не бих ползвал, защото по принцип минералните масла, губят по-бързо качествата си от полусинтетичните, да не говорим за синтетичните.
А проблема с трудното въртене при теб, не е от маслото - както каза колегата - и 20W50 да си сипал - пак ще се развърта нормално - стартера е достатъчно презапасен с мощност, така че - малко по-голямо съпротивление не му е проблем...чувал съм за подобен проблем при дизелите на Пежо - трудно развъртане - и там проблема беше не бендикс, а втулките на стартера - износват се. Решението на пежарите е нови втулки, ремонта на стартера не е кой-знае колко сложен, но си иска кадърен майстор...пък обикновено - като се разглобява стартера му зачистват и колектора и сменяват четките...на това май му казват "ревизиране".
А проблема с трудното въртене при теб, не е от маслото - както каза колегата - и 20W50 да си сипал - пак ще се развърта нормално - стартера е достатъчно презапасен с мощност, така че - малко по-голямо съпротивление не му е проблем...чувал съм за подобен проблем при дизелите на Пежо - трудно развъртане - и там проблема беше не бендикс, а втулките на стартера - износват се. Решението на пежарите е нови втулки, ремонта на стартера не е кой-знае колко сложен, но си иска кадърен майстор...пък обикновено - като се разглобява стартера му зачистват и колектора и сменяват четките...на това май му казват "ревизиране".

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта