Страница 1 от 1

Проблем с конденза от климатика на Carina E 1.6 16v

Публикувано на: 27 Ное 2009 02:16
от gtech
Извинявам се ако повтарям някого но търсенето не работи а 58 страници са ми множко да ги ровя на ръка

Така. Проблемът ми най вероятно е запушена отходна тръба на легенчето под изпарителя на климатика.
Филтър купе ми е вечно мокър( за лятото говоря кога работи климатика)
и от там една миризма на мухъл - не ми се говори mad.gif :censored: . Прозорците много се запотяват. Колкото и да работи климатика, под колата мокри петна няма. Гледам на разни познати под колите им цели локви се събират (Еми Варна е с висока влажност на въздуха wink.gif )

Всичко добре ама светнете ме моля къде е аджаба тая тръба че ми писна да я търся :help:
де що намерих ръководства нищо няма за климатиците.
случайно да ви се наммира някой менюъл с картинки на различните системи на колата - ел инсталация, охлаждане, спирачна система?
Навремето баща ми имаше един страхотен цветен атлас за Жигулито. Ако и за Карито намеря такова книжле купон ще вдигна.

Публикувано на: 27 Ное 2009 08:22
от slowtraveler
Разгледай в долната част на преградата зад двигателя.
Най-вероятно имаш едно късо дренажно маркуче или поне отвор към купето.
Може да се е затлачило и да трябва да го почистиш...
Почиствай внимателно, да не повредиш питата ако почнеш да ръчкаш сериозно с нещо метално...

Публикувано на: 27 Ное 2009 11:12
от desotodorov
Не е вероятно ами си го има - и е с доста приличен диаметър може би към 10мм му е вътрешния диаметър, стърчи под купето зад двигателя, леко вдясно (ако си на шофьорското място), доколкото си спомням и си съвсем прав, особено когато е влажно - направо тече...а при теб със сигурност е запушено и направо не ми се мисли - всичко под а може би и самото радиаторче е във вода, затова и филтъра ти е мокър и стъклата ти се потят...
Мога да ти обясня и причината за това - а тя е проста - съдейки по моята кола - като я взех, пак така - миризма на мухАл...мдам... купих си филтър, който поради ограниченото местенце братята Японци са го скоснтруирали двуделен ... и те така те, ха познайте сега - при мен свалих само "половината филтър.
Т.е. все едно нямаше филтър - оттам като бръкнах доколкото можах навътре всичко беше пълно с клончета листенца и какво ли още не -взех еда яка прахосмукачка и с тънък накрайник изсмуках каквото можах...но си остана де - радиаторчето е буквало като икебана - рошаво от пръчици unsure.gif ... и затова мирише на мухъл, при теб - най вероятно е карано с половин филтър много време - получило се е същото като при мен, ама в потежка форма, запушило е маркучето и сега всичкия конденз си остава вътре, чудя се как не е започнало да ти тече от капак на филтъра - до педала за газта се намира (оттам се се вадят и сменяват двете части на филтъра....
Д*ба...неграмотна работа...ама, сега ти препоръчвам да вземеш някаква тънка и гъвкава - не повече от 5мм диаметър - тръбичка и да се опиташ да отпушиш маркучето за конденза, макар че то май прави някаква доста гадна чупка по пътя си. Така ми се струва понеже аз се опитвах да проникна през него с тръбичката от спрея за автоклиматици, който използвах за да дезинфекцирам радиаторчето...а ако не стане...ще трябва да се свали таблото и да се изчисти и отпуши...много гадна операция, ама проблема ти ще се реши по-най добрия начин...

Публикувано на: 27 Ное 2009 17:07
от gtech
Мерси за изчерпателния отговор.
Аз днес сам го намерих маркуча. Ми българска му работа- като не стане на петия път - четем. Оказа се че имам мануал дето е описано. Де да ми дойде наум че е вътре в купето. Маркуча си е проходим...то такъв диаметър и дължина 20 см как да се запуши?
Направих следната проба:
Махнах двата филтъра купе.(Тях от самото начало ги знам. И о да колата преди е карана без тях.)
Налях половин шише вода ( с фуния и маркуч) в основата на леглото за филтрите.
долу веднага шурна като чешма. Т.е от легенчето веднага се излива водата. Явно просто водата не стига до легена...
В ръководството двата филтъра купе ги дават опционални - в случай че колата се ползва при студен климат. Мойта иде от Италия - не ги знам дали щото им е топло или от немарливост са карали без филтри.
Та в крайна сметка стигнах до същия извод - изпарителя е до такава степен запушен с листа мухи и други всевъзможни гадости. че конденза явно пръска назад към филтрите.
Преди малко ходих до Практикер и взех един спрей за почистване. Изпразних го целия в духалата на таблото. Пише че след половин час ще се втечни и ще изтече през дренажа. ДАНО ПЪТЯ МУ ДА Е ПРЕЗ ИЗПАРИТЕЛЯ НАДОЛУ rolleyes.gif
Ако не стане...оф ще трябва да почна да събирам пари за майстор...то за да се свали за почистване трябва целия климатик да се разглобява..което не ми е по силите

Публикувано на: 27 Ное 2009 18:06
от mafiota
Моят кръсник от дълги години се занимава с климатици и хладилници, и ми каза че тея спреове били пълен т...к :whistle: . Нищо не помагало срещу лошите миризми от климатика (моят имам чувство че мирише на амоняк). Може би трябва да се разглоби доколкото може таблото с парното докато се достигне до изпарителя, и там както си е на място да се почисти ръчно къде с вода и веро или спирт, или короселин, да се претърка с четка където може и така. А като се изчисти и зглоби за напред , може би е добре като се изключи климатика от копчето да се оставя вентилатора да поудуха изпарителя известно време малко от малко да поиздуха влагата.

Публикувано на: 28 Ное 2009 02:48
от Bass_Man
Това със спрейовете през духалките не е добра идея .