Страница 1 от 1

Въпрос за въздушен филтър

Публикувано на: 14 Ное 2009 14:35
от nurs
здравейте колеги четох накаде из форума за каране без въздушен филтър :whistle: или по-точно понижения разход ако няма сапротивлението на въздушния филтър wink.gif ясно е,че без филтър нестава wink.gif аз уча авиационо обурудване и помня ,че по авиациони двигатели бяхме споменали някаде за въздушен филтър с масло и помня съшто че доцента спомена,че бил супер ефективен cool.gif но за жалост непомня от парви курс точно как беше dry.gif та искам да попитам дали някои не е правил нешто подобно или поне е имал някакви идеи?всички мнения и предожения са добре дошли smile.gif

Публикувано на: 14 Ное 2009 15:41
от Akima
Ако те разбирам правилно - то тогава има такива филтри,които се мажат с масло - например K&N - http://www.knfilters.com/.

@Wikipedia.org - http://en.wikipedia.org/wiki/K&N_Engineering,_Inc.
K&N's air filter is an automotive air filter constructed of cotton gauze material sandwiched between aluminum wire mesh. The filter is periodically washed, and then coated with Mara[unreliable source?]. The company states that owners can drive for 50,000 to 100,000 miles between cleanings, offering a 1 million-mile warranty.

The company claims this construction allows more air to flow while dirt and particles stick to the oil, and asserts this configuration more efficient than paper filters. This might[neutrality disputed] result in more oxygen getting into the engine, allowing vaporized fuel to burn more efficiently, thus increasing horsepower and fuel economy[citation needed]. However, independent tests call the veracity of these claims into question[2]. Aftermarket cotton gauze filters let more particulates through into the engine than stock paper filters.[3][unreliable source?] K&N also asserts its air filters more environmentally friendly than ordinary filters, since they never need to be replaced and thus do not end up in landfills or incinerators.

Other K&N product lines include fuel injection performance kits, cold air intake systems and oil filters.
Дано съм помогнал.Поздрави. cool.gif

Публикувано на: 14 Ное 2009 16:39
от xtreme
Не той говори за OIL BATH FILTER ,което е съвсем различно. Мисля ,че още се ползват при някои трактори и стари камиони.

Публикувано на: 14 Ное 2009 21:22
от nurs
имам предвит точно това което казва колегата xtreme :thumbsup: http://images.google.bg/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1

според вас дали ще има някаква разлика или някакво подобрение или просто 6те се усложни излишно unsure.gif

Публикувано на: 14 Ное 2009 22:47
от xtreme
Няма да има никаква разлика освен ,че ще трябва да сменяш маслото през 3-4 дни.Доколкото знам тези филтри се ползват при багери и някои камиони, които работят с големи двигатели и смучат много въздух. Когато се засмуква толкова въздух има опасност да се засмучат и едри частици като малки парченца пръст и много ситни камъчета. Затова се слага този филтър, но и при него след маслената чат има таква, която филтрира дребните прашинки, така че пак се връшаме на изходна позиция. При нормален автомобилен двигател и средностатистически асвалтов път упражнението е напълно излишно. По-добре се ориентирай към някой от така наречените free flow filters. Колегата по-горе е дал един пример, при тях дупчиците в мрежичката и дунапрена са малко по-големи и позволяват на въздуха да минава по-свободно, но за да са ефективни се мажат с масло, на което би трябвало да се лепи прахоляка.Дали чистят качествено не мога да кажа, но не съм чул някой да се е оплакал. Аз лично също ползвам такъв и нямам забележки.

Публикувано на: 15 Ное 2009 00:00
от slikershot
Според един стар учебник въздушният филтър предпазва главно от кварцът който е във въздуха и праха...и ако караш без въздушен филтър въпросният кварц ще надере горивната ти камера (прее"е) двигателя ....аз карам с обикновен панелен филтър на champion който е някакви влакна и сам много доволен ..,11-13/100 според карането...


...струваше 23лв....


А за K&N те получават оптимално отделяне и минимално съпротивление благодарение на въпросното масло (което се подменя на упределени километри).

Публикувано на: 15 Ное 2009 00:08
от Alekota
такъв филтър се исползва в москвич 3 варшава победа волга и други такива от балканската война

Публикувано на: 15 Ное 2009 01:02
от Akima
Извинявам се за грешката - чувал съм ги тези маслени въздушни филтри,но точно защото са за тежки машини помислих, че говорим за high performance филтри за коли.

Иначе не знам дали,ако багера се движи със 100 км/ч тези филтри ще са ефективни,но винаги може да се пробва.Това му е хубавото! tongue.gif

Публикувано на: 15 Ное 2009 19:05
от nurs
ясно че вече са отживелица dry.gif а откаде мога да си купя такав на K&N ?има ли ги в магазините за авто части или са кът :whistle: , а и за всички модели ли има unsure.gif мойта е 2Е-Е

Публикувано на: 16 Ное 2009 11:27
от xtreme
Официялния вносител при, който има K&N за всички модели голф и може би някоя друга астра е Импас :) затова по-добре се оринетирай към онлайн покупка от чужбина.