Въпрос за въздушен филтър

Аватар
nurs
Мнения: 34
Регистриран на: 10 Авг 2008 22:52

Въпрос за въздушен филтър

Мнение от nurs » 14 Ное 2009 14:35

здравейте колеги четох накаде из форума за каране без въздушен филтър :whistle: или по-точно понижения разход ако няма сапротивлението на въздушния филтър wink.gif ясно е,че без филтър нестава wink.gif аз уча авиационо обурудване и помня ,че по авиациони двигатели бяхме споменали някаде за въздушен филтър с масло и помня съшто че доцента спомена,че бил супер ефективен cool.gif но за жалост непомня от парви курс точно как беше dry.gif та искам да попитам дали някои не е правил нешто подобно или поне е имал някакви идеи?всички мнения и предожения са добре дошли smile.gif

Аватар
Akima
Мнения: 7443
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Мнение от Akima » 14 Ное 2009 15:41

Ако те разбирам правилно - то тогава има такива филтри,които се мажат с масло - например K&N - http://www.knfilters.com/.

@Wikipedia.org - http://en.wikipedia.org/wiki/K&N_Engineering,_Inc.
K&N's air filter is an automotive air filter constructed of cotton gauze material sandwiched between aluminum wire mesh. The filter is periodically washed, and then coated with Mara[unreliable source?]. The company states that owners can drive for 50,000 to 100,000 miles between cleanings, offering a 1 million-mile warranty.

The company claims this construction allows more air to flow while dirt and particles stick to the oil, and asserts this configuration more efficient than paper filters. This might[neutrality disputed] result in more oxygen getting into the engine, allowing vaporized fuel to burn more efficiently, thus increasing horsepower and fuel economy[citation needed]. However, independent tests call the veracity of these claims into question[2]. Aftermarket cotton gauze filters let more particulates through into the engine than stock paper filters.[3][unreliable source?] K&N also asserts its air filters more environmentally friendly than ordinary filters, since they never need to be replaced and thus do not end up in landfills or incinerators.

Other K&N product lines include fuel injection performance kits, cold air intake systems and oil filters.
Дано съм помогнал.Поздрави. cool.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Мнение от xtreme » 14 Ное 2009 16:39

Не той говори за OIL BATH FILTER ,което е съвсем различно. Мисля ,че още се ползват при някои трактори и стари камиони.

Аватар
nurs
Мнения: 34
Регистриран на: 10 Авг 2008 22:52

Мнение от nurs » 14 Ное 2009 21:22

имам предвит точно това което казва колегата xtreme :thumbsup: http://images.google.bg/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1

според вас дали ще има някаква разлика или някакво подобрение или просто 6те се усложни излишно unsure.gif

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Мнение от xtreme » 14 Ное 2009 22:47

Няма да има никаква разлика освен ,че ще трябва да сменяш маслото през 3-4 дни.Доколкото знам тези филтри се ползват при багери и някои камиони, които работят с големи двигатели и смучат много въздух. Когато се засмуква толкова въздух има опасност да се засмучат и едри частици като малки парченца пръст и много ситни камъчета. Затова се слага този филтър, но и при него след маслената чат има таква, която филтрира дребните прашинки, така че пак се връшаме на изходна позиция. При нормален автомобилен двигател и средностатистически асвалтов път упражнението е напълно излишно. По-добре се ориентирай към някой от така наречените free flow filters. Колегата по-горе е дал един пример, при тях дупчиците в мрежичката и дунапрена са малко по-големи и позволяват на въздуха да минава по-свободно, но за да са ефективни се мажат с масло, на което би трябвало да се лепи прахоляка.Дали чистят качествено не мога да кажа, но не съм чул някой да се е оплакал. Аз лично също ползвам такъв и нямам забележки.

Аватар
slikershot
Мнения: 56
Регистриран на: 01 Авг 2009 01:31
Местоположение: Plovdiv

Мнение от slikershot » 15 Ное 2009 00:00

Според един стар учебник въздушният филтър предпазва главно от кварцът който е във въздуха и праха...и ако караш без въздушен филтър въпросният кварц ще надере горивната ти камера (прее"е) двигателя ....аз карам с обикновен панелен филтър на champion който е някакви влакна и сам много доволен ..,11-13/100 според карането...


...струваше 23лв....


А за K&N те получават оптимално отделяне и минимално съпротивление благодарение на въпросното масло (което се подменя на упределени километри).

Alekota
Мнения: 60
Регистриран на: 20 Сеп 2009 16:45

Мнение от Alekota » 15 Ное 2009 00:08

такъв филтър се исползва в москвич 3 варшава победа волга и други такива от балканската война

Аватар
Akima
Мнения: 7443
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Мнение от Akima » 15 Ное 2009 01:02

Извинявам се за грешката - чувал съм ги тези маслени въздушни филтри,но точно защото са за тежки машини помислих, че говорим за high performance филтри за коли.

Иначе не знам дали,ако багера се движи със 100 км/ч тези филтри ще са ефективни,но винаги може да се пробва.Това му е хубавото! tongue.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
nurs
Мнения: 34
Регистриран на: 10 Авг 2008 22:52

Мнение от nurs » 15 Ное 2009 19:05

ясно че вече са отживелица dry.gif а откаде мога да си купя такав на K&N ?има ли ги в магазините за авто части или са кът :whistle: , а и за всички модели ли има unsure.gif мойта е 2Е-Е

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Мнение от xtreme » 16 Ное 2009 11:27

Официялния вносител при, който има K&N за всички модели голф и може би някоя друга астра е Импас :) затова по-добре се оринетирай към онлайн покупка от чужбина.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта