браткото написа:Мерси кики,а само да те питам още нещо-предполагам ти говориш за червената лампичка за маслото(при която задължително трябва да долея),а има и една друга лейка с няква вода жълта лампичка? и всъшност за какво са вскички лампички?жълтите при оборотомера

! ? мерси!
Братко, ти се опитваш да ме направиш писател. biggrin.gif Символите са много, но ще ти кажа за най важните.
Първо правило и много важно!!! При светване на ЧЕРВЕН СИМВОЛ, нещата са сериозни. В повечето случай трябва незабавно да се спре и изключи двигателя.
1/ Червената масльонка с капката, означава понижено налягане, или изобщо спиране на мазането, което е много опасно, защото ще блокира двигателят. Това не означава, че нямаш масло, а че по някаква причина мазането е спряло, или намаляло.
2/ Другата маслъонка с капка и под нея е нарисувано ниво на течност с вълнички, е точно за това да ти покаже намалено ниво на маслото и че трябва да долееш масло.
3/ Жълтото двигателче е индикатор за наличие на някаква неизправност по двигателя. Има случай, когато при светване на този символ колата преминава на авариен ражим и върви, но с намалена мощност и трябва по-най бързия начин да се закара в сервиз, за установяване на повредата.
4/ Има един символ, който представлява една ваничка, която до половината е пълна и под нея една капка. Този символ предупреждава, че горивния филтър е задръстен с мърсотия и вода и трябва незабавно да се смени.
5/ Ако ти свети индикаторът на ръчната спирачка, а тя не е дигната, значи маш проблем със спирачките.
Има още много, но се надявам, че тях ги знаеш. Ако не, кажи.
