Страница 1 от 1

Масло на минимум?или не?

Публикувано на: 04 Ное 2009 21:23
от браткото
Здравейте колеги имам един "спешен" въпрос.Преди малко слязох да завия tongue.gif тойотката,и да проверя маслото,защотот утре ми предстоят 500 км път.И когато изтеглих и избърсах щеката едната страна от към шофьора беше точно под мин,а от другата страна почти 5мм над мин.13 000 км съм минал и в неделя ми предстой смяна.Въпросите са ми 2.Понеже няма кога да мина да купя маслко 1л да долея-какво може да стане,ако карам 500 км с масло под мин 1-2мм.2 ЩЕ СВЕТНЕ ли нещо "попринцип"преди да трябва да спра!И ако светне колко км мога да мина още??Има там няква лампичка жълта нея ли да гледам?И какви ще са евентуалните последици от това мое невежество?Мерси колеги и лека вечер!

Re: Масло на минимум?или не?

Публикувано на: 04 Ное 2009 21:32
от Kiki
браткото написа:Здравейте колеги имам един "спешен" въпрос.Преди малко слязох да завия tongue.gif тойотката,и да проверя маслото,защотот утре ми предстоят 500 км път.И когато изтеглих и избърсах щеката едната страна от към шофьора беше точно под мин,а от другата страна почти 5мм над мин.13 000 км съм минал и в неделя ми предстой смяна.Въпросите са ми 2.Понеже няма кога да мина да купя маслко 1л да долея-какво може да стане,ако карам 500 км с масло под мин 1-2мм.2 ЩЕ СВЕТНЕ ли нещо "попринцип"преди да трябва да спра!И ако светне колко км мога да мина още??Има там няква лампичка жълта нея ли да гледам?И какви ще са евентуалните последици от това мое невежество?Мерси колеги и лека вечер!
Не знам каква кола караш, но по принцип трябва да имаш лампичка, която светва когато трябва задължително да долееш масло.
Гледа се точно страната към шофьора. Значи трябва да долееш.
Аз не бих рискувал да карам 500 км. под минимума.

Публикувано на: 04 Ное 2009 21:33
от Alekota
след като има минимум и максимум когато не отговаря на показанията редно ли е да се кара така ?!

Публикувано на: 04 Ное 2009 21:37
от браткото
Колата е авенсис 2003 д4д 116 нз дали е нормално да е различно от едната и другата страна на щеката.?

Публикувано на: 04 Ное 2009 21:45
от Kiki
браткото написа:Колата е авенсис 2003 д4д 116 нз дали е нормално да е различно от едната и другата страна на щеката.?
Да, нормално е за този, а и не само за този модел. И при мен е така.
Пак казвам: гледа се показанието което е към шофьора. В случая то винаги е по-малкото.

Публикувано на: 04 Ное 2009 23:22
от браткото
Мерси кики,а само да те питам още нещо-предполагам ти говориш за червената лампичка за маслото(при която задължително трябва да долея),а има и една друга лейка с няква вода жълта лампичка? и всъшност за какво са вскички лампички?жълтите при оборотомера :) ! ? мерси!

Публикувано на: 05 Ное 2009 10:19
от Kiki
браткото написа:Мерси кики,а само да те питам още нещо-предполагам ти говориш за червената лампичка за маслото(при която задължително трябва да долея),а има и една друга лейка с няква вода жълта лампичка? и всъшност за какво са вскички лампички?жълтите при оборотомера :) ! ? мерси!
Братко, ти се опитваш да ме направиш писател. biggrin.gif Символите са много, но ще ти кажа за най важните.
Първо правило и много важно!!! При светване на ЧЕРВЕН СИМВОЛ, нещата са сериозни. В повечето случай трябва незабавно да се спре и изключи двигателя.
1/ Червената масльонка с капката, означава понижено налягане, или изобщо спиране на мазането, което е много опасно, защото ще блокира двигателят. Това не означава, че нямаш масло, а че по някаква причина мазането е спряло, или намаляло.
2/ Другата маслъонка с капка и под нея е нарисувано ниво на течност с вълнички, е точно за това да ти покаже намалено ниво на маслото и че трябва да долееш масло.
3/ Жълтото двигателче е индикатор за наличие на някаква неизправност по двигателя. Има случай, когато при светване на този символ колата преминава на авариен ражим и върви, но с намалена мощност и трябва по-най бързия начин да се закара в сервиз, за установяване на повредата.
4/ Има един символ, който представлява една ваничка, която до половината е пълна и под нея една капка. Този символ предупреждава, че горивния филтър е задръстен с мърсотия и вода и трябва незабавно да се смени.
5/ Ако ти свети индикаторът на ръчната спирачка, а тя не е дигната, значи маш проблем със спирачките.
Има още много, но се надявам, че тях ги знаеш. Ако не, кажи. :thumbsup:

Публикувано на: 05 Ное 2009 13:13
от браткото
Благодаря ти много да отделеното внимание кики:) Всички други ги знам за сега :) Смятам темата за прилючена ! Мерси за помоща :thumbsup: