
Масло на минимум?или не?
Масло на минимум?или не?
Здравейте колеги имам един "спешен" въпрос.Преди малко слязох да завия
тойотката,и да проверя маслото,защотот утре ми предстоят 500 км път.И когато изтеглих и избърсах щеката едната страна от към шофьора беше точно под мин,а от другата страна почти 5мм над мин.13 000 км съм минал и в неделя ми предстой смяна.Въпросите са ми 2.Понеже няма кога да мина да купя маслко 1л да долея-какво може да стане,ако карам 500 км с масло под мин 1-2мм.2 ЩЕ СВЕТНЕ ли нещо "попринцип"преди да трябва да спра!И ако светне колко км мога да мина още??Има там няква лампичка жълта нея ли да гледам?И какви ще са евентуалните последици от това мое невежество?Мерси колеги и лека вечер!

- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Re: Масло на минимум?или не?
Не знам каква кола караш, но по принцип трябва да имаш лампичка, която светва когато трябва задължително да долееш масло.браткото написа:Здравейте колеги имам един "спешен" въпрос.Преди малко слязох да завиятойотката,и да проверя маслото,защотот утре ми предстоят 500 км път.И когато изтеглих и избърсах щеката едната страна от към шофьора беше точно под мин,а от другата страна почти 5мм над мин.13 000 км съм минал и в неделя ми предстой смяна.Въпросите са ми 2.Понеже няма кога да мина да купя маслко 1л да долея-какво може да стане,ако карам 500 км с масло под мин 1-2мм.2 ЩЕ СВЕТНЕ ли нещо "попринцип"преди да трябва да спра!И ако светне колко км мога да мина още??Има там няква лампичка жълта нея ли да гледам?И какви ще са евентуалните последици от това мое невежество?Мерси колеги и лека вечер!
Гледа се точно страната към шофьора. Значи трябва да долееш.
Аз не бих рискувал да карам 500 км. под минимума.
Последно промяна от Kiki на 04 Ное 2009 21:33, променено общо 1 път.
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Братко, ти се опитваш да ме направиш писател. biggrin.gif Символите са много, но ще ти кажа за най важните.браткото написа:Мерси кики,а само да те питам още нещо-предполагам ти говориш за червената лампичка за маслото(при която задължително трябва да долея),а има и една друга лейка с няква вода жълта лампичка? и всъшност за какво са вскички лампички?жълтите при оборотомера! ? мерси!
Първо правило и много важно!!! При светване на ЧЕРВЕН СИМВОЛ, нещата са сериозни. В повечето случай трябва незабавно да се спре и изключи двигателя.
1/ Червената масльонка с капката, означава понижено налягане, или изобщо спиране на мазането, което е много опасно, защото ще блокира двигателят. Това не означава, че нямаш масло, а че по някаква причина мазането е спряло, или намаляло.
2/ Другата маслъонка с капка и под нея е нарисувано ниво на течност с вълнички, е точно за това да ти покаже намалено ниво на маслото и че трябва да долееш масло.
3/ Жълтото двигателче е индикатор за наличие на някаква неизправност по двигателя. Има случай, когато при светване на този символ колата преминава на авариен ражим и върви, но с намалена мощност и трябва по-най бързия начин да се закара в сервиз, за установяване на повредата.
4/ Има един символ, който представлява една ваничка, която до половината е пълна и под нея една капка. Този символ предупреждава, че горивния филтър е задръстен с мърсотия и вода и трябва незабавно да се смени.
5/ Ако ти свети индикаторът на ръчната спирачка, а тя не е дигната, значи маш проблем със спирачките.
Има още много, но се надявам, че тях ги знаеш. Ако не, кажи.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта