Три тъпо въпроса...

jumper
Мнения: 10
Регистриран на: 27 Мар 2009 09:36

Три тъпо въпроса...

Мнение от jumper » 20 Окт 2009 16:51

Здравейте на всички,

Предварително се извинявам, че въпросите ми ще са тъпи, ама не знам къде да питам другаде (потърсих в ръководството, и не намерих отговорите) Имам Авенсис предпоследния модел (купих го на разпродажбите преди да пуснат новия модел). 2,2 D4D

1.От две седмици ми прави впечатление, че ако изгася колата, като съм включил климатроника да върти въздуха вътре в купето, като я запаля след време това е изключено. През лятото както я оставя така беше като я запалех, а сега... не е така. Оставям го на включено, при палене е изключено... В сервиза се опитват да ме убедят, че било нормално, ама ако е нормално що преди не го правеше...? Ако някой може да ми даде смислено обяснение...
2.Когато включа да се подгрява задното стъкло и огледалата за колко време се очаква да се изключат? За около 5 минути наблюденията ми показват, че не са се изключили... Колко е времето за да знам дали този изключвател работи или... :(
3.Колата дойде с алуминиеви 17" джанти. Сега идва зимата и освен, че е 17" и е с пет отвора нещо не мога да се ориентирам какви джанти трябва да търся. Нещо параметрите на джантите, като PCD, офсет и т.н. ми липсват... Ако някой има идея ще съм задължен, че зимата чука на вратата.

Предварително благодаря :help:

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 20 Окт 2009 17:23

Po 2 t. izklu4vase avtomati4no sled 15 minuti
Po 3 t. hubavo e da slojih 16-ki jelezni djanti

jumper
Мнения: 10
Регистриран на: 27 Мар 2009 09:36

Мнение от jumper » 20 Окт 2009 17:34

Petar написа:Po 2 t. izklu4vase avtomati4no sled 15 minuti
Po 3 t. hubavo e da slojih 16-ki jelezni djanti
По точка 2 - благодаря.
По точка 3 - а все пак бих искал да запазя 17-ките и да са алуминиеви и за това питам

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Rudy » 20 Окт 2009 17:57

jumper написа:По точка 3 - а все пак бих искал да запазя 17-ките и да са алуминиеви и за това питам
На въпроса ти:
Най-вероятно е 5х114,3, офсет 38, допустим 35-40, централен отвор 60.

Послушай колегите, които ти препоръчват по малък цолаж джанти - зимата е по-добре да се кара с по-високи и по-тесни гуми.

Аз пробвах да сляза на 15-ки, ама опират в спирачните апарати и затова взех отново 16-ки. Най-добре е да се сменят колела, а не гуми върху едни и същи джанти. Тогава и само един сезон да си карал зимните гуми - ако не са седели надути върху джантите се деформират.

Колкото до железни или алуминиеви - по принцип е по добре железни, защото алуминия става по чуплив на студено, знаеш и какви са ни пътищата. Но в момента цените са почти изравнени - затова и аз взех втори комплект лети.

А има и финансов аспект - 17" и гуми и джанти са по скъпи от 16" - факт, дори да са с едни и същи други параметри.
Изображение

jumper
Мнения: 10
Регистриран на: 27 Мар 2009 09:36

Мнение от jumper » 20 Окт 2009 18:02

Rudy написа:
jumper написа:По точка 3 - а все пак бих искал да запазя 17-ките и да са алуминиеви и за това питам
На въпроса ти:
Най-вероятно е 5х114,3, офсет 38, допустим 35-40, централен отвор 60.
Благодаря, на мен не ми беше ясно само за офсет-а, защото почти навсякъде има офсет 40, а 38 е супер рядко. Наистина цените са с минимални разлики и ще взема пак алумина...

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

...

Мнение от rudolf » 20 Окт 2009 20:53

т1: при мен всеки път щом спре вентилатора- се изключва въртенето вътре,,,-климата е механична и е в шкода--,,един приятел ми беше изръсил че ако си оставиш детето или кучето--да не се били удушили,,,ма незнам

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Три тъпо въпроса...

Мнение от scorpion » 21 Окт 2009 12:19

jumper написа:Здравейте на всички,

Предварително се извинявам, че въпросите ми ще са тъпи, ама не знам къде да питам другаде (потърсих в ръководството, и не намерих отговорите) Имам Авенсис предпоследния модел (купих го на разпродажбите преди да пуснат новия модел). 2,2 D4D

1.От две седмици ми прави впечатление, че ако изгася колата, като съм включил климатроника да върти въздуха вътре в купето, като я запаля след време това е изключено. През лятото както я оставя така беше като я запалех, а сега... не е така. Оставям го на включено, при палене е изключено... В сервиза се опитват да ме убедят, че било нормално, ама ако е нормално що преди не го правеше...? Ако някой може да ми даде смислено обяснение...
2.Когато включа да се подгрява задното стъкло и огледалата за колко време се очаква да се изключат? За около 5 минути наблюденията ми показват, че не са се изключили... Колко е времето за да знам дали този изключвател работи или... :(
3.Колата дойде с алуминиеви 17" джанти. Сега идва зимата и освен, че е 17" и е с пет отвора нещо не мога да се ориентирам какви джанти трябва да търся. Нещо параметрите на джантите, като PCD, офсет и т.н. ми липсват... Ако някой има идея ще съм задължен, че зимата чука на вратата.

Предварително благодаря :help:
Здравей Колега ! Имам същия автомобил 2.2 д-4д(м.2008
По въпрос 1 - мисля, че лятото си оставял и режима А/C да е на автоматично. Дали не е свързано с по-бързото охлаждане на купето лятото, когато има вътрешна рециркулация ? Не мисля, че има дефект. По-скоро въпрос на комбинация !

По въпрос 2 - по-горе колега ти е казал - 15 мин., след което се изключва авт.функцията. Както и при изгасване на двигателя.

По въпрос 3 - предполагам си ниво луксъри, т.е оборудване 17" джанти и гуми 215/50/17 91V, последните цифри показват тегловен индекс 91 (задължителен!) и скоростен (т.е за до 240 км/ч).

Миналата седмица сложих нови джанти 16" и гуми 205/55/16 91H, т.е както виждаш гумите са по-тесни, борда по-висок с което се компенсира донякъде свалянето на цолажа, т.е диаметъра почти е еднакъв (виж има калкулатори за гуми) но пък за зимни условия е отлично. Самата возия стана и по-мека, а и по-тесните гуми са предимство в зимни условия.
Джантите са ми 6,5J/16" 5х114,3/60 ЕТ 35, оригиналните 17" мисля, че са 6,5JJ/17" 5х114,3/60 ЕТ 45. Както виждаш единствено изнасянето на джантата навън при 16" е по-голямо но се компенсира с по-тясната гума.

Цената на стоманени джанти за Авенсис 6.5J/16" 5x114.3/60 ET 45 e около 110 лева броя, като се чака доставка (ако няма налични, а такива почти няма). В Маргел ООД ми направиха оферта за лети джанти с цена 127 лв - MMS някаква промоция. Сложих и по-евтини и среден клас гуми но нови - Kormoran Snow-Pro B2 205/55/16 91H, .е тегловния индекс е спазен, като скоростния е до 210 км/ч, т.е също в нормите. Даже повечето зимни са с индекс Т. Оферираха ми цена 120 лв. за гума. С вентили, тежести и баланс, цената бе малко над 1000 лева за 4 гуми. Зимни 17" са доста скъпи и са на цена над 320 лв/бр. Мисля, че с минаване на 16" зимата решаваш проблема със смените на гумите, което моеж да правиш и сам.


Ето как изглеждад и тези джанти, които сложих - модел MMS Solo 16"
Това е сайта на Маргел. Аз направих обуването на Ботевградско шосе, т.е централния им магазин и сервиз: http://www.margel.info/lang_bg/


Поздрави и дано съм помогнал.

П'С: Смея да тъврдя, че джантите отивад доста на "патладжанения" цеят на Авенсиса, плюс че придават и малко по-агресивн вид на иначе спкойната и плавна линия на колата !
Прикачени файлове
Avensis.jpg
Avensis.jpg (323.68 KiB) Преглеждано 4851 пъти

jumper
Мнения: 10
Регистриран на: 27 Мар 2009 09:36

Re: Три тъпо въпроса...

Мнение от jumper » 22 Окт 2009 14:59

scorpion написа:
Здравей Колега ! Имам същия автомобил 2.2 д-4д(м.2008
По въпрос 1 - мисля, че лятото си оставял и режима А/C да е на автоматично. Дали не е свързано с по-бързото охлаждане на купето лятото, когато има вътрешна рециркулация ? Не мисля, че има дефект. По-скоро въпрос на комбинация !
Благодаря за пълната информация, особено за т.1, нали знаеш кое е най-сериозния проблем на българина (в частност аз) - не чете ръководството! Намерих в ръководството, че ако е на А/С Ауто климатроника решава сам откъде да вкарва въздуха т.е. това обяснява поведението...
scorpion написа:
По въпрос 3 - предполагам си ниво луксъри, т.е оборудване 17" джанти и гуми 215/50/17 91V, последните цифри показват тегловен индекс 91 (задължителен!) и скоростен (т.е за до 240 км/ч).

Миналата седмица сложих нови джанти 16" и гуми 205/55/16 91H, т.е както виждаш гумите са по-тесни, борда по-висок с което се компенсира донякъде свалянето на цолажа, т.е диаметъра почти е еднакъв (виж има калкулатори за гуми) но пък за зимни условия е отлично. Самата возия стана и по-мека, а и по-тесните гуми са предимство в зимни условия.
Джантите са ми 6,5J/16" 5х114,3/60 ЕТ 35, оригиналните 17" мисля, че са 6,5JJ/17" 5х114,3/60 ЕТ 45. Както виждаш единствено изнасянето на джантата навън при 16" е по-голямо но се компенсира с по-тясната гума.

Цената на стоманени джанти за Авенсис 6.5J/16" 5x114.3/60 ET 45 e около 110 лева броя, като се чака доставка (ако няма налични, а такива почти няма). В Маргел ООД ми направиха оферта за лети джанти с цена 127 лв - MMS някаква промоция. Сложих и по-евтини и среден клас гуми но нови - Kormoran Snow-Pro B2 205/55/16 91H, .е тегловния индекс е спазен, като скоростния е до 210 км/ч, т.е също в нормите. Даже повечето зимни са с индекс Т. Оферираха ми цена 120 лв. за гума. С вентили, тежести и баланс, цената бе малко над 1000 лева за 4 гуми. Зимни 17" са доста скъпи и са на цена над 320 лв/бр. Мисля, че с минаване на 16" зимата решаваш проблема със смените на гумите, което моеж да правиш и сам.
За точка 3 - аз реших да си остана на 17" гуми и джанти. Не искам да обяснявам защо, но все още никой с факти (говоря чиста физика) да ме убеди, те по-тясна и по-висока гума е по-добре за зимата. Всякакви мнения съм чел, но когато заговорим за чисто физични закони всичко пропада... И за това ще остана на 17". Търся си и 17" алуминиеви джанти, щото от стоманени ми писна - като тропнеш в дупка, което е нещо нормално за София, айде беж на баланс... аз правя по над 15000 на година и поне 50% от тях са през зимата, което грубо говори за 3-4 баланса... което за периода на живот на джантата изкупува разликата в цените с алумината. Проблема ми е, че не съм сигурен все още само за офф-сет-а на джантата, както виждате има мнения за 38 и 45... Не знам кой е верния, а не ми се свалят монтираните да видя на тях какво пише отвътре... Иначе съм избрал и гумите - Michelin PA 3 215/50/17 91H със стоманени дюбели... Не е евтино, но съм карал с такива и съм маниакално доворен...!

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Три тъпо въпроса...

Мнение от scorpion » 22 Окт 2009 15:47

jumper написа:

....

За точка 3 - аз реших да си остана на 17" гуми и джанти. Не искам да обяснявам защо, но все още никой с факти (говоря чиста физика) да ме убеди, те по-тясна и по-висока гума е по-добре за зимата. Всякакви мнения съм чел, но когато заговорим за чисто физични закони всичко пропада... И за това ще остана на 17". Търся си и 17" алуминиеви джанти, щото от стоманени ми писна - като тропнеш в дупка, което е нещо нормално за София, айде беж на баланс... аз правя по над 15000 на година и поне 50% от тях са през зимата, което грубо говори за 3-4 баланса... което за периода на живот на джантата изкупува разликата в цените с алумината. Проблема ми е, че не съм сигурен все още само за офф-сет-а на джантата, както виждате има мнения за 38 и 45... Не знам кой е верния, а не ми се свалят монтираните да видя на тях какво пише отвътре... Иначе съм избрал и гумите - Michelin PA 3 215/50/17 91H със стоманени дюбели... Не е евтино, но съм карал с такива и съм маниакално доворен...!
Здравей колега.
Решението ти за избор на джанти и гуми си е твое.
Имай предвид обаче, че на 17" с тези гуми (т.е препоръчаните от Тойота) НЕ МОЖЕШ да монтираш вериги за сняг ! Пише го в ръководството на потребителя. За използванена вериги за сняг следва да се използва 16" джанти и гуми. Според мен зимата е желателно да имаш подръка едни вериги, особено ако пътуваш редовно извънградско ...

Мисля, че бях написал по-горе в предишното си мнение, че стандарта на алуминиевата джата 17" (предполагам и при теб е 5 лъча) е, 6.5JJ/16" 5x114.3/60 ET 45, стоманената джанта също е ЕТ45.

Успех !

Аватар
newmiro
Мнения: 1360
Регистриран на: 03 Апр 2006 21:59
Местоположение: Варна

Мнение от newmiro » 22 Окт 2009 18:13

колега, както каза колегата:), решението е твое, НО:
как така физичните закони ги нямало на лице - 1)та нали като е по тясна гумата по-лесно се окопава и съответно зацепва на сняг; 2)та нали по-високата гума вози по-меко и съответно липсата на лята джанта не я огъва (и гумата и джантата) толкова по лошите български настилки; 3)та нали балансите пак ще паднат независимо с каква джанта си, пти преминаване през по-голяма неравност, от тук се връщаме на т.2)

каквото и да решиш успех :thumbsup:
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

jumper
Мнения: 10
Регистриран на: 27 Мар 2009 09:36

Мнение от jumper » 23 Окт 2009 11:50

Rudy написа: Колкото до железни или алуминиеви - по принцип е по добре железни, защото алуминия става по чуплив на студено...
Тук не съм много съгласен - според законите на химията алуминия става чуплив на температура под -40 градуса, което не вярвам скоро да се случи в България. До тези температури стоманата и алуминия са еднакви.
scorpion написа:
Имай предвид обаче, че на 17" с тези гуми (т.е препоръчаните от Тойота) НЕ МОЖЕШ да монтираш вериги за сняг ! Пише го в ръководството на потребителя. За използванена вериги за сняг следва да се използва 16" джанти и гуми.
Съгласен съм с това, като тъй като не ми се налага да преминавам през проходи през зимата смятам, че няма да ми трябват вериги, иначе си 100% прав!
newmiro написа: как така физичните закони ги нямало на лице - 1)та нали като е по тясна гумата по-лесно се окопава и съответно зацепва на сняг; 2)та нали по-високата гума вози по-меко и съответно липсата на лята джанта не я огъва (и гумата и джантата) толкова по лошите български настилки; 3)та нали балансите пак ще паднат независимо с каква джанта си, пти преминаване през по-голяма неравност, от тук се връщаме на т.2)
А ето тук съм 100% несъгласен. Все пак нека леко се върнем в училище в час по физика:

1.По-тясна срещу по-широка гума. В училище си спомням, че учихме, че по голямата опорна повърхност, осигурява по малка вероятност за затъване. Гума 215 има по-голяма повърхност и наистина не затъва, толкова, колкото 205... Но всъщност това май важи само за мек сняг, където се гони затъване до достигане на твърда повърхност за зацепване. Статистиката в България сочи, че през зимата се кара 60% на кал и киша, 20% на настилка (суха или мокра, но студена), 10% на неутъпкан сняг, 5% на лед и 5% на други настилки. Тоест това предимство на гумата се проявява в не повече от 10%... А за всички други настилки важи правилото "по-голяма повърхност на сцепление е по-добре". Това важи за тръгване, спиране, каране и при завои. Освен това сцеплението по-скоро зависи от ламелите на гумата (формата на шарката на грайфера и малките прорези в нея) и от материята на гумата. Както знаем през зимата е по-добре гумите да са с 0,1 атмосфера по-меки по същите причини. Ако обобщя за 10% риск да имам нужда от тази гума не си заслужава, според мен да сменям препоръчаното за този модел. Да при по-малки двигатели се дават 16" гуми, но за 2,2 D4D дават само 17", което е съобразено с тежестта на колата.

2.Возия. Да наистина много хора споделят мнението, че по-висока гума дава по добра возия и обира неравностите. Съгласен съм на 50%. По-високата гума има по-голям обем напомпан въздух, който може да обере малки неравности... Но за всичко друго се грижат амортисьорите... Возията зависи от тях основно, а гумата само допринася за това. При големи неравности двете гуми имат една съдба, която зависи от ръба на дупката, скоростта, с която се влиза и още куп други фактори. Но возията смело мога да кажа, че при посочените параметри е минимално различна. Огъването на гумата и джантата зависи от това, в какво си влезнал и с каква скорост, а деформациите на гумата зависят и от ъгъла под който си ударил гумата. обобщено ефекта на гумата е 50%

3.Баланси. при удар на стоманена джанта, освен че ще ти изпаднат балансите (в някои случаи и зъбите laugh.gif ) но огъва джантата. Стоманената джанта е мека и по-идържлива на счупване, което я прави добра за удари... но след това следва изправяне на джантата (а каква геометрия ще се постигне при това изправяне е друга работа), изчукване при нужда (същата забележка) и естествено баланси. За да огъне човек алуминиева джанта трябва доста сериозно да се постарае, като е по-вероятно да я счупи (тук последствията са отвратителни и не ми се мисли дори за тях... wacko.gif ) Тоест отпада нуждата от баланс и изправяне в над 90% от случаите.

4.Тежестта на ефектите при разликите в гумите и джантите и последствията, които биха могли да предизвикат оценявам на не повече от 50% (чисто субективно мнение laugh.gif)

И така да обобщя мнението си:

Да изчислим:

Р = В х Е х Т (формулата е от математически метод FMEA, които се използва за изчисляване на рискове)

Р - Риск
В - Вероятност
Е - Ефект
Т - Тежест

Р = 0,1 х 0,5 х 0,4 = 0,02

Което ще рече 2% ... Ето това е доста нисък процент, който лично мен не ме мотивира...

Е да финансовия ефект на двата вида гуми и джанти е ужасен:

4 гуми Michelin Primacy Alpin PA 3 - 4x415 лв. (1660 лв)
4 джанти 5х114,3/6/45 - минимална цена 225 лева (900 лв.)
Вентили, демонтаж, монтаж - 130 лв.

Иначе казано 2690 лв. Доста е далече от описаните по-горе малко над 1000 лева... Боли ме сърцето защо съм такъв перфекционист wacko.gif

Моля не се засягайте това са мои изчисления и сметки и не искам никой да засягам с тях.

Благодаря, че изчетохте това!

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 25 Окт 2009 00:59

Виж сега аз по принцип чета почти всичко :whistle: добре смяташ обаче разсъжденията не са ти верни на някой моменти и от там се получава , че си прав или , че е малък риска . Но сега не ми се пишат фермани за да ти обясня къде грешиш .

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6181
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 336 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 25 Окт 2009 12:11

Малко късно се включвам но по т.1:
Рециркулацията на въздуха ВИНАГИ се изключва при обдухване на челното стъкло. А сутрин при ниска температура винаги се включва обдухването...
По повод гуми/джанти...
По-тесните гуми зимата дават следното преимущество:
По-висок относителен натиск (същото тегло на по-малка площ), който дава предимство при ниско сцепление. Зимата не се търси 'незатъване' на автомобила, защото принципно той винаги затъва (гумите не са балони с много ниско налягане, които се ползват при всъдеходите).
Стоманените джанти много по-трудно се почистват от залепнал отвътре лед - бях споделял, как се наложи да навъртя 500км при -27С със скорост под 70км/ч заради огромен дисбаланс(сигурно над 100гр) от парче лед, което не можах да го докопам заради малките отвори в джантата, и наличието на тасове (представете си какво би станало ако реша да пипам пластмасата при -27С.
За веригите - винаги имам такива в колата.
Мога да твърдя, че въпреки в сериозния ми опит в зимно каране, ми се е случвало да ги слагам в снежни бури на равен участък - въобще не става въпрос за проходи...
А в практиката ми имам и случки от рода - полицай те спира и ти казва, че не можеш да продължиш ако не поставиш вериги за преминаване на даден участък...
Затова аз се спрях на по-тънки гуми, позволяващи поставяне на вериги и по-малък диаметър алуминиеви джанти - 205х60х16 (за маздата)....
За предходната зима съм много доволен и не съм имал проблеми (имам и безпроблемно катерене по балкана)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
newmiro
Мнения: 1360
Регистриран на: 03 Апр 2006 21:59
Местоположение: Варна

Мнение от newmiro » 30 Окт 2009 00:34

със всичко съм съгласен, въпрос на личен избор и според обстоятелствата
jumper написа:3.Баланси. при удар на стоманена джанта, освен че ще ти изпаднат балансите (в някои случаи и зъбите laugh.gif ) но огъва джантата. Стоманената джанта е мека и по-идържлива на счупване, което я прави добра за удари... но след това следва изправяне на джантата (а каква геометрия ще се постигне при това изправяне е друга работа), изчукване при нужда (същата забележка) и естествено баланси. За да огъне човек алуминиева джанта трябва доста сериозно да се постарае, като е по-вероятно да я счупи (тук последствията са отвратителни и не ми се мисли дори за тях... wacko.gif ) Тоест отпада нуждата от баланс и изправяне в над 90% от случаите.
с това обаче не съм.

желязната джанта се криви много трудно. Алуминиевата джанта (ако е хубава) се криви по-лесно, иначе направо се пука. така че по-добре да ти се кривят алуминките отколкото да се чупят. за това предполагам много колеги вземат железни за зимата, щото не можеш да видиш големите дупки под локвите. една нова желязна джанта струва доста по-малко от новя алуминиева. а изправянето на една алуминиева, или на повече струва колкото една желязна, а изправянето на всички алуминиеви, струва почти колкото една такава (разбира се зависи от марка и цена). баланс, зависи дали е поставен качествено, при по-силен удар в дупка или голяма неравност има склонност да падат.
разбира се всичко отново опира до личен избор и обстоятелствата за съжаление, които за всички са горе-долу еднакви. надяваме се да пооправят пътищата още, за да можем да си караме колите, а и да се возим по-спокойно. успех :thumbsup:
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

Аватар
newmiro
Мнения: 1360
Регистриран на: 03 Апр 2006 21:59
Местоположение: Варна

Мнение от newmiro » 30 Окт 2009 01:14

тогава говорим за хубави скъпи джанти, които се чупят, обаче трудно, а не вместо да се кривят се чупят! защото има разлика, ако джантата не поеме удара и не се изкриви (изолираме окачването), а направо се счупи, това на мен не ми е финансово изгодно:), иначе по-скъпите, по-хубави джанти, алуминиеви се кривят и чупят по-трудно, естествено. но като изключим WRC, аз до сега желязна джанта не съм кривил, виждал съм как се криви в наште дупки и то става много трудно, за разлика от кривенето на алуминиевите. (говорим за нашите си пътища) (аз това го казвам от личен опит, не знам как стават нешата по принцип, тия мнения са ми от нашите условия и пътища, както и финансови обстоятелства, може и да бъркам, щом казвате).
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 8 госта