Страница 1 от 1
4E-FE работи лошо докато двигателя е студен
Публикувано на: 08 Окт 2009 15:24
от dil
От както започнаха да намаляват сутрешните температури забелязвам, че не работи хубаво двигателя.
Като запаля, вдига до 1200rpm и почти веднага падат до 300-400 и се опитва да изгасне, ако не изгасне постепенно се вдигат до 1200 и след малко започват да падат до 1000, после на 900 и седи така докато загрее.
По спомен от миналата зима, след запалване колата качваше до 1200rpm и докато не отлепи стрелката от 0-та си седят толкова и чак след това започват да намаляват плавно с увеличаване на температурата.
В момента ако тръгна веднага на студен двигател, се усеща осезаемо придърпване около 2000 оборота и като цяло в ниските обороти (под 2000) колата върви доста зле.
След като позагрее, вече няма грижи.
Може ли да дадете акъл къде да търся проблема ?
колата е Corolla , 1.3, 4E-FE, 1998, 86кс
Публикувано на: 08 Окт 2009 15:35
от Petar
Sveti li ti lampata na chek enigine ?
Proveri si suhto taka vyzduhnia i gorivnia filtyr
Публикувано на: 08 Окт 2009 15:58
от xtreme
Моторче празен ход, и датчи за температура входящ въздух. Аз от там бих започнал .
Публикувано на: 08 Окт 2009 16:22
от dil
Лампата не е светвала до сега.
На въздушния филтър се пада да го сменям след 2000км.
Горивния е сменян преди 2,5 г, но реално през него я са минали 500 литра гориво, я не са.
Не споменах, че колата има газов инжекцион с който нямам грижи.
Проблемите са само на бензин и то докато загрее колата.
На газ се преключва автоматично, чак при определена темепература т.е. двигателя вече е загрял достатъчно.
Така че и да искам не мога да запаля на газ.
Мда.. датчици.. гадна работа.
Този за входящата темп. дали е удачно да се мери с мултицет?
Публикувано на: 08 Окт 2009 16:30
от Petar
Obiknoveno dat4icite sa svyrzani s komputyra i ako ima niakayv problem ot tiah bi triabvalo da svetne lampata na dvigatelia
Публикувано на: 08 Окт 2009 16:55
от xtreme
Датчика за температурата обикновено е термистор, мери се за съпротивление.Като се скапе обикновено не отчита никакво съпротивление. Най-лесно се тества, като запалиш просто го откачаш и виждаш дали има разлика.Ако работи би трябвало веднага да се усети някаква разлика на студен автомобил.За моторчето там вече е по сложно, сваля се чисти се, и може да се тества като му се подаде напрежение.
Публикувано на: 08 Окт 2009 20:28
от aleksbr
Дали да не пробваш по голям пробег на бензин и то след като нулираш компа с изключване на акумулатора за около 30 минути.Може и да е от дюзите.
Публикувано на: 08 Окт 2009 21:31
от mafiota
датчика за температурата е според мен
Публикувано на: 08 Окт 2009 22:49
от Bass_Man
mafiota написа:датчика за температурата е според мен
Значи хубаво даваш акъл ама помисли малко преди това .
Ако е датчик на входящия въздух защо ще се оправя след , като колата загрее ? Какво го бърка околния въздух колко е загрял мотора ?
Единствения датчик , който може да предизвиква някави проблеми на студено е датчика за температура на водата за ЕЦУ-то .
Обаче колата му качва до 1200 оборота и се гюбри нещо , което означава , че компютъра знае , че колата е студена . Има вариант да прекъсва нещо някое съединение но ако е така трябва да светне чека . По-скоро мотора за празен ход нещо се е скапал или ламбда сондата си е тръгнала , а може и двете .
Най-добре да си свали мотора за празен и да го почисти много хубаво с разни manifold cleaner-и и парцали . Ако конструкцията на мотора позволява разбира се .
Също така не е невъзможно и някой инжектор да се е позапушил . Това са си нормалните случки при газифициране .
Общо взето трябва да се пробва ама не си играй с откачане на кабели защото може да ти светне чека .
Публикувано на: 15 Окт 2009 00:10
от dil
Преди няколко дни заредих бензинец до горе + една доза Redex.
Покарах към 50км и на следващата сутрин двигателя се държеше доста по-добре.
Нямаше го това моментално падане на оборотите и се задържаха на 1200-1100 докато позагрее.
Не предполагах че може да е запушване.. ама ей го на.. на такова прилича.
Сега се чудя дали да сменя и горивния филтър, така за всеки случай.
Предлагат ми FIAMM за 45лв , AMC за 28 и "джапонски" за 12лв (който му липсва скобата за закрепване).
А пък на AMC като им знам какви са смешни филтрите за купе си представям и горивния какъв е.
И остана само FIAMM дето знам само че е скъп

Публикувано на: 15 Окт 2009 19:36
от LEXUS
Аз предполагах,че газта ебава нещо,както става по принцип.
Публикувано на: 15 Окт 2009 19:50
от sashoskiora
LEXUS написа:Аз предполагах,че газта ебава нещо,както става по принцип.
И Аз така предполагам.
Публикувано на: 17 Окт 2009 01:10
от Bass_Man
Оставете ги тези теорий с газта

.
Щом , като си покарал се е пооправило значи си отиваш към позапушени инжектори . Което е съвсем нормално явление при газифициране .
Здравей
Публикувано на: 19 Дек 2009 16:37
от kansas13
Имах абсолютно същия проблем. Направих вде неща , свалих и заредих акумулатура и почистих въздушния филтър - спортен е и ми се видя замърсен от лятото . Скоро не го е правила .Честичко я карам в града , не знам дали има връзка но май се оправи.