Страница 1 от 2

Celica-та тропа отзад

Публикувано на: 22 Сеп 2009 13:14
от grunge_is_dead
Celica-та тропа отзад, най-вече като минавам по паважа. Проблема са 4-те щанги (паралелни 2по2)в задното окачване. В горната си част се захващат към купето, а в доланта с шарнир (сферичен лагер) към шенкела. Та тези лагерчета и 4-те са сдали багажа. 2 от щангите са преправяни, като е избит лагера и на негово място е набит гумен тампон с втулка. Нови щанги по 310 лв/бр. Намерих си 2 втора ръка, много-добри скоро сменявани. С тях ще подменя тези с втулките. Другите 2 неможах да намеря читави. Та сега си тропа. Освен да им избия лагерите и да им сложа гумени тампони? Може би ще почне да ми носи гумите и да недозавива (не че сега завива happy.gif ), понеже така игнорирам хоризонталния ход на колелата. Други серизони последствия? Колата е Celica 2.0 GTi '90-та. Исках да си ги сменя и 4-те железа да си стане оригинално ама уви 4х310лв, за 20 год. баба...Ето и една схема.

Изображение

Публикувано на: 24 Сеп 2009 23:37
от nenko
ще споделиш ли какъв лагер е там или какъв тампон може да се сложи

Публикувано на: 25 Сеп 2009 00:22
от grunge_is_dead
Ами лагера е сферичен. От този тип:

http://www.skf.com/skf/productcatalogue ... =1&lang=en

Само, че няма подходящи размери. Вариант е да се вземе стандартен лагер тип GEG .. ES примерно, вътрешен диаметър 20 мм външен 35мм и да се направи нова глава на щангата със съотвентия диаметър. В малкия диаметър на лагера се запресова закалена втулка с външен диаметър 20мм и вътрешен 14, след което лагера по големия си диаметър се запресова във главата на щангата. И след това новата глава се заварява на мястото на старата. Разминаването в ъгъла при заваряване ще се поеме от лагера, а разликите от дължината от захващането в другия край на щангата (ако става дума за регулируемата щанга), пък и има хлабина в болта на шенкела. Ама се пита дали изобщо е рентабилна цялата тази работа? При положение, че един лагер такъв ще струва 30-тина лева мин. Иначе работата става и с така наречените "селенови" втулки или "сайлънт" блокове. Добре е ако си намериш полиуретанови китове. Аз си намерих 2 щанги 2-ра ръка от колега на когото съм многооо благодарен. Перфектни, с етикетчета, без ръжда, нови маншони, грес и всичко както си трябва. Другите ми 2 са с гумено-металните сайлънт блокове. Скоро мисля да пробвам това със стандартните лагери и ако опита е успешен, ще постна чертежи с режими на струговане/разстъргване, пресови сглобки, сила на запресоване и т.н.т.

Публикувано на: 25 Сеп 2009 01:49
от grunge_is_dead
Ето и едно бързо чертежче на оригиналният лагер wink.gif

Изображение Изображение Изображение Изображение
Мога да ти го сваля и на pdf.

Публикувано на: 26 Сеп 2009 18:00
от Vokil
Това са шарнирни втулки и се продават по отделно много марки коли ползват подобни.

Публикувано на: 26 Сеп 2009 18:23
от varkolak666
az imah sa6tiat problem czeh vtora za 90lv dvete ot edin pi4 ot povdiv mnogo e to4no mo4eto,nova e 90 ednata,ili si nabi novi 6arnirni vtulki,kato natisne6 spira4kite triabva da ti bie v vulana

Публикувано на: 27 Сеп 2009 22:38
от grunge_is_dead
varkolak666 написа:az imah sa6tiat problem czeh vtora za 90lv dvete ot edin pi4 ot povdiv mnogo e to4no mo4eto,nova e 90 ednata,ili si nabi novi 6arnirni vtulki,kato natisne6 spira4kite triabva da ti bie v vulana
От къде ги намираш тия щанги нови по 90 лв.? Иначе шарнирни втулки с тези размери някой намирал ли е ? Някой преправял?

Публикувано на: 28 Сеп 2009 15:00
от varkolak666
ami popitah v edin agazn v kozlodui az sam ot tam oga da ti sfar6a rabota sled 11 oktomvri 6toto sega vse 06te sam v garcia :thumbsup:

Публикувано на: 13 Ное 2009 20:38
от nenko
раздвижване по темата има ли че задната ми дясна страна много яко се е разбила вече

Публикувано на: 14 Ное 2009 15:58
от nenko
ето го моето проблемното но може би 2-те щанги трябва да се сменят.

Изображение Изображение Изображение

Някой открил ли е тампони?

Публикувано на: 18 Ное 2009 19:48
от nenko
аз открих оригинални втулки по 35лв/бр
само ще кажа че външния размер не е 36 а е 37мм ;)

обаче стана проблем при мен неможах да сменя и двете,тази от страната на гайката я смених ама другата не защото първо неможах да изкарам дългия болт и второ неможах да развия отдолу надлъжната щанга...май ще ми трябва нагряване с оксижен :(

Публикувано на: 19 Ное 2009 00:01
от Vokil
nenko написа:аз открих оригинални втулки по 35лв/бр
само ще кажа че външния размер не е 36 а е 37мм ;)

обаче стана проблем при мен неможах да сменя и двете,тази от страната на гайката я смених ама другата не защото първо неможах да изкарам дългия болт и второ неможах да развия отдолу надлъжната щанга...май ще ми трябва нагряване с оксижен :(
Пръскай с вд40 или някакъв друг подобен спрей отдолу в процепа на шенкела няколко дни и като се накисне добре с голям чук излиза :) малко се подбива болта ама после се зашмиргелява малко да може да се навива гайката :)

Публикувано на: 19 Ное 2009 14:00
от grunge_is_dead
И аз пръсках с WD, но повече ми помогна големия "управител". Голямо блъскане беше. Както ти е споменал Vokil, малко се подбива болта. Ще споделиш ли какви втулки намери? За рамера, извинявам се ако съм те подвел.

Публикувано на: 20 Ное 2009 09:19
от nenko
втулките които намерих са 1:1 с тези които бяха на щангите (едната още не съм я сменил, събота и неделя ще се опитам пак да извадя болта) метална втулка на вътрешната втулка вътре има ябълка....за мен това си е "унибал".минах през магазина вчера но човека ми каза че до месец и половина няма да има други...не ми даде каталожен номер обаче,сигурно за да не отида от друго място да си взема...но са оригинални японски.
другото което е, намерих и гумени тампони които пасват по размери също 1:1 , в същия този магазин, те са по евтини - по 18лв/бр

в момента чувствам подобрение след смяната дори само на едната и не ми мотае задницата, но все още има страничен луфт на колелото и то притеснителен.

външен диаметър - 37мм, вътрешен - 14мм, дължина на вътрешната втулка - 43мм

погледнах в каталог за хонда и там всички тези части ги има по каталог да се продават поотделно,наще защо са заедно незнам.даже човека настоя да не ми казва колко пари струва цялата щанга.

Публикувано на: 20 Ное 2009 11:03
от grunge_is_dead
Колега, щанга цяла ориентировъчно към 300 лева, едната. По каталог ли ги търсихте тия лагери? Марка нещо не видя ли? До колкото съм чел по американските форуми и там им са проблем тези шарнири, въпреки, че щангата струва около 100-120 $ там.