
Celica-та тропа отзад
- grunge_is_dead
- Мнения: 72
- Регистриран на: 20 Ное 2008 22:20
- Местоположение: Стара Загора/София
Celica-та тропа отзад
Celica-та тропа отзад, най-вече като минавам по паважа. Проблема са 4-те щанги (паралелни 2по2)в задното окачване. В горната си част се захващат към купето, а в доланта с шарнир (сферичен лагер) към шенкела. Та тези лагерчета и 4-те са сдали багажа. 2 от щангите са преправяни, като е избит лагера и на негово място е набит гумен тампон с втулка. Нови щанги по 310 лв/бр. Намерих си 2 втора ръка, много-добри скоро сменявани. С тях ще подменя тези с втулките. Другите 2 неможах да намеря читави. Та сега си тропа. Освен да им избия лагерите и да им сложа гумени тампони? Може би ще почне да ми носи гумите и да недозавива (не че сега завива
), понеже така игнорирам хоризонталния ход на колелата. Други серизони последствия? Колата е Celica 2.0 GTi '90-та. Исках да си ги сменя и 4-те железа да си стане оригинално ама уви 4х310лв, за 20 год. баба...Ето и една схема.


Is there another reason for your stain ?
- grunge_is_dead
- Мнения: 72
- Регистриран на: 20 Ное 2008 22:20
- Местоположение: Стара Загора/София
Ами лагера е сферичен. От този тип:
http://www.skf.com/skf/productcatalogue ... =1&lang=en
Само, че няма подходящи размери. Вариант е да се вземе стандартен лагер тип GEG .. ES примерно, вътрешен диаметър 20 мм външен 35мм и да се направи нова глава на щангата със съотвентия диаметър. В малкия диаметър на лагера се запресова закалена втулка с външен диаметър 20мм и вътрешен 14, след което лагера по големия си диаметър се запресова във главата на щангата. И след това новата глава се заварява на мястото на старата. Разминаването в ъгъла при заваряване ще се поеме от лагера, а разликите от дължината от захващането в другия край на щангата (ако става дума за регулируемата щанга), пък и има хлабина в болта на шенкела. Ама се пита дали изобщо е рентабилна цялата тази работа? При положение, че един лагер такъв ще струва 30-тина лева мин. Иначе работата става и с така наречените "селенови" втулки или "сайлънт" блокове. Добре е ако си намериш полиуретанови китове. Аз си намерих 2 щанги 2-ра ръка от колега на когото съм многооо благодарен. Перфектни, с етикетчета, без ръжда, нови маншони, грес и всичко както си трябва. Другите ми 2 са с гумено-металните сайлънт блокове. Скоро мисля да пробвам това със стандартните лагери и ако опита е успешен, ще постна чертежи с режими на струговане/разстъргване, пресови сглобки, сила на запресоване и т.н.т.
http://www.skf.com/skf/productcatalogue ... =1&lang=en
Само, че няма подходящи размери. Вариант е да се вземе стандартен лагер тип GEG .. ES примерно, вътрешен диаметър 20 мм външен 35мм и да се направи нова глава на щангата със съотвентия диаметър. В малкия диаметър на лагера се запресова закалена втулка с външен диаметър 20мм и вътрешен 14, след което лагера по големия си диаметър се запресова във главата на щангата. И след това новата глава се заварява на мястото на старата. Разминаването в ъгъла при заваряване ще се поеме от лагера, а разликите от дължината от захващането в другия край на щангата (ако става дума за регулируемата щанга), пък и има хлабина в болта на шенкела. Ама се пита дали изобщо е рентабилна цялата тази работа? При положение, че един лагер такъв ще струва 30-тина лева мин. Иначе работата става и с така наречените "селенови" втулки или "сайлънт" блокове. Добре е ако си намериш полиуретанови китове. Аз си намерих 2 щанги 2-ра ръка от колега на когото съм многооо благодарен. Перфектни, с етикетчета, без ръжда, нови маншони, грес и всичко както си трябва. Другите ми 2 са с гумено-металните сайлънт блокове. Скоро мисля да пробвам това със стандартните лагери и ако опита е успешен, ще постна чертежи с режими на струговане/разстъргване, пресови сглобки, сила на запресоване и т.н.т.
Is there another reason for your stain ?
- grunge_is_dead
- Мнения: 72
- Регистриран на: 20 Ное 2008 22:20
- Местоположение: Стара Загора/София
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 22 Сеп 2009 16:19
- Местоположение: atina
- grunge_is_dead
- Мнения: 72
- Регистриран на: 20 Ное 2008 22:20
- Местоположение: Стара Загора/София
От къде ги намираш тия щанги нови по 90 лв.? Иначе шарнирни втулки с тези размери някой намирал ли е ? Някой преправял?varkolak666 написа:az imah sa6tiat problem czeh vtora za 90lv dvete ot edin pi4 ot povdiv mnogo e to4no mo4eto,nova e 90 ednata,ili si nabi novi 6arnirni vtulki,kato natisne6 spira4kite triabva da ti bie v vulana
Is there another reason for your stain ?
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 22 Сеп 2009 16:19
- Местоположение: atina
аз открих оригинални втулки по 35лв/бр
само ще кажа че външния размер не е 36 а е 37мм ;)
обаче стана проблем при мен неможах да сменя и двете,тази от страната на гайката я смених ама другата не защото първо неможах да изкарам дългия болт и второ неможах да развия отдолу надлъжната щанга...май ще ми трябва нагряване с оксижен :(
само ще кажа че външния размер не е 36 а е 37мм ;)
обаче стана проблем при мен неможах да сменя и двете,тази от страната на гайката я смених ама другата не защото първо неможах да изкарам дългия болт и второ неможах да развия отдолу надлъжната щанга...май ще ми трябва нагряване с оксижен :(
Пръскай с вд40 или някакъв друг подобен спрей отдолу в процепа на шенкела няколко дни и като се накисне добре с голям чук излизаnenko написа:аз открих оригинални втулки по 35лв/бр
само ще кажа че външния размер не е 36 а е 37мм ;)
обаче стана проблем при мен неможах да сменя и двете,тази от страната на гайката я смених ама другата не защото първо неможах да изкарам дългия болт и второ неможах да развия отдолу надлъжната щанга...май ще ми трябва нагряване с оксижен :(


Човек и добре да живее умира .......
- grunge_is_dead
- Мнения: 72
- Регистриран на: 20 Ное 2008 22:20
- Местоположение: Стара Загора/София
втулките които намерих са 1:1 с тези които бяха на щангите (едната още не съм я сменил, събота и неделя ще се опитам пак да извадя болта) метална втулка на вътрешната втулка вътре има ябълка....за мен това си е "унибал".минах през магазина вчера но човека ми каза че до месец и половина няма да има други...не ми даде каталожен номер обаче,сигурно за да не отида от друго място да си взема...но са оригинални японски.
другото което е, намерих и гумени тампони които пасват по размери също 1:1 , в същия този магазин, те са по евтини - по 18лв/бр
в момента чувствам подобрение след смяната дори само на едната и не ми мотае задницата, но все още има страничен луфт на колелото и то притеснителен.
външен диаметър - 37мм, вътрешен - 14мм, дължина на вътрешната втулка - 43мм
погледнах в каталог за хонда и там всички тези части ги има по каталог да се продават поотделно,наще защо са заедно незнам.даже човека настоя да не ми казва колко пари струва цялата щанга.
другото което е, намерих и гумени тампони които пасват по размери също 1:1 , в същия този магазин, те са по евтини - по 18лв/бр
в момента чувствам подобрение след смяната дори само на едната и не ми мотае задницата, но все още има страничен луфт на колелото и то притеснителен.
външен диаметър - 37мм, вътрешен - 14мм, дължина на вътрешната втулка - 43мм
погледнах в каталог за хонда и там всички тези части ги има по каталог да се продават поотделно,наще защо са заедно незнам.даже човека настоя да не ми казва колко пари струва цялата щанга.
- grunge_is_dead
- Мнения: 72
- Регистриран на: 20 Ное 2008 22:20
- Местоположение: Стара Загора/София
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост