Hybrid Transaxle (Highlander)

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Hybrid Transaxle (Highlander)

Мнение от ALTEZZA » 02 Фев 2006 09:28

та доста често ми задават въпроса как работят хибридите, въпрос дет ходи го отговаряй, но истинското зацакляне идва когато кажа че те нямат трансмисия. дали имат трансмисия май си е малко спорно, щото все пак зависи всеки как точно тълкува таз дума. това което е сигурно обаче е че няма типична трансмисия която може да се види на която и да е било друга кола. та за това и реших да пусна една тема тук с обяснение как работят нещата. ще дам за пример трансмиисята на Highlander таи кат тя е най новото за момента. предполагам че на доста хора сте им е интерестно да сванат принципа. ще препиша текста от New Car Features които е на английски, надявам се че това не е проблем, щото едва ли бих могъл да преведа бая от нещата.


MG1, MG2 and MGR

*Serving as the source of supplemental motive force that provides power assistance to the engine as needed, the electric motor helps the vehicle achieve excellent dynamic performance, including smooth start-offs and acceleration. When the regenerative brake is activated, MG2(Motor Generator #2) converts the vehicle's kinetic energy, which is then stored in the HV battery.
*MG1(Motor Generator #1) recharges the HV battery and supplies electrical power to drive MG2. In addition, by regulating the amount of electrical power generated (thus varying the generator's rpm), MG1 effectively controls the continuously variable transmission function of the transaxle. MG1 also serves as the starter to start the engine.
*On the 4WD-i system, an MGR(Motor Generator Rear) is provided in the rear drive unit. MGR, which is powered by the electricity from the MG1 or HV battery, drives the rear wheels in accordance with the driving conditions, thus realizing excellent driving stability. During deceleration, MGR functions as a generator, and charges the HV battery as needed.
*Both the MG1, MG2 and MGR are compact, lightweight, and highly efficient alternation current permanent magnet synchronous type.
*Both the MG1 and MG2 use a rotor containing a V-shaped, high-magnetic force permanent magnet that maximizes the generation of reduction torque. They use a stator made of a low core-loss electromagnetic steel sheet and a high voltage resistant winding wire. Through these measures, the MG1 and MG2 have realized high output and torque in a compact construction.


Transaxle Unit

*This hybrid transaxle consists primarily of MG1, MG2, a compound gear unit(which consists of a motor speed reduction planetary gear unit and a power split planetary gear unit), a counter gear unit, and a differential gear unit.
*This transaxle has a three-shaft configuration. The compound gear unit(consisting of the motor speed reduction planetary unit and a power split planetary gear unit), MG1, and MG2 are provided on the main shaft. The counter driven gear and the final gear are provided on the second shaft. The differential ring gear and the differential gear unit are provided on the third shaft.
*The engine, MG1 and MG2 are mechanically joined via the compound gear unit.
*The compound gear unit contains a motor speed reduction planetary gear unit and a power split planetary gear unit. The motor speed reduction planetary gear unit, whose purpose is to reduce motor speed, is used to enable the high-speed, high-output MG2 to adapt optimally to the power split planetary gear unit. The power split planetary gear unit splits the motive force of the engine two ways: one to drive the wheels, and the other to drive the MG1, so that it can function as a generator.
*In the motor speed reduction planetary gear unit, the sun gear is coupled to the output shaft of MG2, and the carrier is fixed.
Прикачени файлове
IMG_1153.JPG
IMG_1153.JPG (213.75 KiB) Преглеждано 1959 пъти
->

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 02 Фев 2006 09:29

...
Прикачени файлове
IMG_1150.JPG
IMG_1150.JPG (210.85 KiB) Преглеждано 1958 пъти
->

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 02 Фев 2006 09:29

...
Прикачени файлове
IMG_1151.JPG
IMG_1151.JPG (171.86 KiB) Преглеждано 1957 пъти
->

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 02 Фев 2006 09:30

...
Прикачени файлове
IMG_1152.JPG
IMG_1152.JPG (184.74 KiB) Преглеждано 1956 пъти
->

Аватар
punkara
Мнения: 1505
Регистриран на: 12 Сеп 2004 13:23
Местоположение: KP60/MA61

Мнение от punkara » 02 Фев 2006 10:33

:thumbsup: bravo Altezzov za temata! happy.gif a ideyata e MNOGO hitra, kefi me maksimalno! happy.gif :thumbsup:

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: BOz, Google [Bot] и 8 госта