Страница 2 от 78

Публикувано на: 06 Авг 2009 07:34
от TATI
Волана се сваля, тъй като тъпото лостче се захваща от задната страна на волана. Не знам дали не може да се пробва без сваляне на волана, т.е. да се смъкне ербега, да се включи кабелчето на темпомата и да се пробва. Ако стане, тогава сваляш волана, правиш му дупката, за да прекараш лоста и сглобяваш. Ако не стане, ще имаш само един ербег да закачиш с двата винта. Иначе специалния инструмент по нашенски е с почукване.

Публикувано на: 06 Авг 2009 10:08
от shtephan
Включването е ясно -кафявия към маса а белия към мултиплексорната шина на компа.Намери белия трябва да го има иначе лошо,това е кабел по който върви честотно диференциран сигнал.Ако го намериш до друга точка и трябва да го удължиш,използвай същия диаметър за да запазиш линейното съпротивление.

автопилот

Публикувано на: 07 Авг 2009 08:54
от slu4aen
Тези двете винтчета са торкс N30,а в средата гайката е N17 или19.Някъде по-горе четох в темата,че трябва да чакаш 2мин. или да свалиш клемата на акумулатора--просто вадиш конт.ключ за да не дадеш на контакт и да не ти светне лампата на таблото.Сега можеш да си го свалиш спокойно,а колкото до това да сложиш жичките и да пробваш дали ще тръгне,закачи първо двата кабела на еърбега за да не ходиш да ти трият грешките.

Публикувано на: 07 Авг 2009 12:00
от Bass_Man
За да се пробва въобще не е нужно да се маха еърбега . Просто трябва да се види къде е буксата за ЕЦУ-то .

Публикувано на: 07 Авг 2009 13:22
от Rudy
Bass_Man написа:За да се пробва въобще не е нужно да се маха еърбега . Просто трябва да се види къде е буксата за ЕЦУ-то .
Буксата е под еърбег-а, зад волана.

Публикувано на: 08 Авг 2009 07:51
от Bass_Man
Rudy написа:
Bass_Man написа:За да се пробва въобще не е нужно да се маха еърбега . Просто трябва да се види къде е буксата за ЕЦУ-то .
Буксата е под еърбег-а, зад волана.
ЕЦУ-то ти е зад еърбега на волана ? Или кабела е запоен на крачето на процесора и отива директно зад еърбега ?
Айде малко помислете , като казвате нещо де !
Толкова ли не можете да се сетите , че кабела има два края и от другия край на тази букса също има букса ?
Интересувате къде се намира - CCS 21,24 . Това ти е другия край на кабела .

Публикувано на: 08 Авг 2009 08:59
от Rudy
Bass_Man написа:
Rudy написа:
Bass_Man написа:За да се пробва въобще не е нужно да се маха еърбега . Просто трябва да се види къде е буксата за ЕЦУ-то .
Буксата е под еърбег-а, зад волана.
ЕЦУ-то ти е зад еърбега на волана ? Или кабела е запоен на крачето на процесора и отива директно зад еърбега ?
Айде малко помислете , като казвате нещо де !
Толкова ли не можете да се сетите , че кабела има два края и от другия край на тази букса също има букса ?
Интересувате къде се намира - CCS 21,24 . Това ти е другия край на кабела .
Не бе Басс, знам, че кабела има два края (то и тоягата има два...), но имах предвид буксата в която се включва по принцип. Сигурно може да се провери в другия край, ама като не знам къде е той? На схемата изглежда лесно, ама на живо къде е?

Изглежда, така както съм го намислил, няма да стане, затова вече търся професионалисти (официални и неофициални сервизи), но за частна поръчка, щото в ТМА отказаха.

Публикувано на: 08 Авг 2009 10:50
от ceko26
Колко писане и разискване.Откачаш акумолатора и сваляш еърбега после и волана.Теглиш си жици от буксата и слагаш волана и еърбега така, че да минават жиците м/у волана и еърбега за да пробваш в движение.
Специалния ключ е стандартен ключ и нещо като скоба за лагери, но става и с дърпане с ръце от ляво и отдясно да освпбоди конуса .Преди това си направи белег или изправи волана с гумите направо. Работа за 10 мин. не се плаши.

Публикувано на: 08 Авг 2009 11:47
от Рошко
Колега, а откъде купи лостчето и кабела ако не е тайна. Иначе не са само ТМ Ауто. Аз имах същата идея за Ауриса, но в Тиксим отказаха под предлог, че не слагали нищо, което Тойота вече не били сложили. Лостчето мисля да си го купя от ebay за $30, a пластмасата под волана с дупката за лостчето ще я купя от някой дилър в БГ - Тиксим ми обявиха 70 лева за нея.

Публикувано на: 08 Авг 2009 21:35
от Bass_Man
Rudy написа: Не бе Басс, знам, че кабела има два края (то и тоягата има два...), но имах предвид буксата в която се включва по принцип. Сигурно може да се провери в другия край, ама като не знам къде е той? На схемата изглежда лесно, ама на живо къде е?

Изглежда, така както съм го намислил, няма да стане, затова вече търся професионалисти (официални и неофициални сервизи), но за частна поръчка, щото в ТМА отказаха.
Аве колега в мануала са ти дадени всички букси къде са просто трябва да ги намериш ! Ти половината работа я свърши и баш на края се шашна !
И не виждам никакъв смисъл да се сваля волан за проба !

Публикувано на: 09 Авг 2009 08:58
от Rudy
Bass_Man написа:Ти половината работа я свърши и баш на края се шашна ! И не виждам никакъв смисъл да се сваля волан за проба !
Не съм се шашнал, нито съм се отказал, когато реших да потърся помощ тук във форума (щото според мен идеята на форума е да си помагаме - аз поне се опитвам да помагам) ударих на камък.

Сега ще пробвам сам (с един приятел, който има гараж, но за съжаление нищо не разбира от тойоти).

ПП. Намерих и официалната документация за смяна на обикновен волан с кожен, според която буксата не е зад планката волана, а само зад еърбег-а - така че за пробата няма да се сваля волана. Но пак изкочи въпрос - ако закача акумулатора при свален еърбег, ще отчете грешка, която трябва да изчистя после? Защото тук четох, че чистенето на грешки става с откачане на акумулатора за по дълго от 2 минути.

Ето картинките:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

ППП:
Картинка 2 - как да разбера кода на радиото?
Картинка 8 - ето къде е буксата в която се включва кабела от лостчето

Публикувано на: 09 Авг 2009 09:14
от martod
Rudy написа: Картинка 2 - как да разбера кода на радиото?
Най добре се помни, когато си записваш... biggrin.gif
Виж по капаците на радиото, може да е записан кода, по някой от стикерите...

Публикувано на: 09 Авг 2009 15:44
от Bass_Man
Rudy написа: ударих на камък.
Щом така мислиш ОК :thumbsup: !

Публикувано на: 10 Авг 2009 10:12
от shtephan
С откачането на клемата се губят само настройките на радиото и климатика,а при включване на буксите на лостчето и включен контакт би трябвало да светне индикацията на таблото т.е. лампата.Има и един малко груб начин - твърдо не го препоръчвам но знам,че го правят за да проверят ще светне ли лампичката.Окъсяват два от кабелите в щекера на волана така ,че маса от кафявия да отиде на белия и на таблото светва лампата за круиза,мисля ,че това ще стане и само с включване на лостчето.Абе всички казват ,че кабелите би трябвало да са пуснати,свалете го този волан и вижте дали буксата е там - какво да гадаем сега на карти.

Публикувано на: 10 Авг 2009 12:54
от ceko26
Къде намери тази литература за волана?