Kanban, или защо японските автомобили са по-надеждни

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Kanban, или защо японските автомобили са по-надеждни

Мнение от lz2lps » 07 Юли 2009 08:34

Author: Seth Godin
Twenty years ago, Japanese car companies solved their quality control problem using a technique called Kanban. Instead of following the American technique of having plenty of spare parts on the assembly line (workers were told to just discard a screw if it didn’t fit right in), the Japanese adopted a fundamentally different strategy. They kept only one necessary part at a time on the assembly line. If the part wasn’t perfect, the entire assembly line stopped until a new part arrived.

The Americans said that this was insane. Everyone knew that keeping the assembly line moving was the only way to make a car efficiently. If a finished car wasn’t good enough, then you fixed it after it was assembled.

What Toyota and Honda understood was that the act of stopping the assembly line would send a powerful signal to every worker and to every supplier. Sure enough, the line didn’t have to stop very often. Every part improved in quality, because no one wanted to be responsible for shutting the operation down. As a result, better parts improved every car as well. With Kanban, very few cars left the assembly line in need of later reworking. It turned out to be cheaper and faster to build cars right the first time than it was to fix them later.
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

Аватар
ivobox
Мнения: 296
Регистриран на: 14 Ное 2007 21:43
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от ivobox » 07 Юли 2009 20:47

колега ако се интересуваш по подробно ти препоръчвам книжката "Пътят на тойота". там са опосани още доста от принципите на марката (общо 14) в процеса на приектиране и изграждане на автомобилите.
Avensis D-4D, 2005, 116hp, TOYOTA
Yaris T Sport, 2003, 106hp, TOYOTA

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Kanban, или защо японските автомобили са по-надеждни

Мнение от Japanese_fever » 07 Юли 2009 21:09

Това важи за всяка една работа - Направи го, както трябва от първия път, вместо да оставаш половинчати работи за по-късно напасване, обработване.
Иначе става - двойна работа. dry.gif
Обаче е всеизвестно, че американците винаги са залагали на количеството и размера, за сметка на качеството! cool.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта