Страница 1 от 2
Въпрос!!! Защо при силно натискане на спирачката ..
Публикувано на: 15 Юни 2009 14:40
от Wolfcho
Здравейте, простете невежеството ми но се случва понякога когато натисна рязко спирачката, да немога да вкюча на втора предавка докато не я пусна първо. Не ми прави проблем когато ги редувам първа втора трета и т.н. Нито да включвам на втора с по-висока скорост, но примерно влизам в завой, натискам рязко спирачката и втората скорост влиза трудно, пусна ли я абс. никакъв проблем. Не съм сигурен, че е проблем но да попитам (поне да науча нещо ново).
Благодаря предварително...

Публикувано на: 15 Юни 2009 14:57
от Petar
Nemi se viarva spira4kite da imat nehto obhto sys skorostite . Moje bi ako vkarvah vtora predavka pri visoka skorost moje da vliza po-trudno .
Публикувано на: 15 Юни 2009 15:10
от Wolfcho
И на мен,но не е от скороста. Пробвах на висока скорост, пак влиза без проблем. Докато съм натиснал спирачката също, но натисна ли я рязко и хърка когато я включвам.
Публикувано на: 15 Юни 2009 17:43
от K-A-N-U
Moje da ti e zaminal nqkoi ot tamponite na dvigatqlq i pri rqzko namalqne na skorostta dvigatelq da se naklanq napred pove4e ot normalnoto, koeto promenq i patekata na skorostite i zatova vliza po trudno....
Публикувано на: 15 Юни 2009 18:35
от Wolfcho
Vij tova veche e po-vuzmojno. Kak moje da se proveri :P

Публикувано на: 16 Юни 2009 04:20
от Wolfcho
Tamponite sa nared, moje li vupreki tova pak kogato se nakloni rqzko da ne moje da vkliu4va. Ako nqkoi ima drugi idei da kazva...otchaqn sum

ne e e golqma bolka no znaete kak glojdi kogato neshto ne e nared

Публикувано на: 16 Юни 2009 10:57
от xtreme
Ами теоритично, ако колата ти спира много добре

примерно 1G , има вроятност поради движение на тялото ти в предна посока да не можеш да преместиш ръката си назад и да включиш втора :P ........... шегичка
Публикувано на: 16 Юни 2009 11:05
от Wolfcho
Не е от това, аз да не карам F1

Моята скромна St-i не ги може тези натоварвания biggrin.gif biggrin.gif . Един колега от Хонда форума предположи, че може да е от скоростите защото са с лостчета.
Публикувано на: 16 Юни 2009 11:09
от slowtraveler
Няколко варианта:
1. Виж си центровката и луфтовете на привода към скоростната кутия.
Дори и малко усукване на скоростната кутия може да пречи на правилното включване (премествал съм с едно зъбче оста на привода на Астричка и всичко си заспа, а преди това дори плюеше понякога скорости).
2. Друго, което се сещам е да се опитваш при рязкото спиране да превключваш прекалено бързо, а синхронизаторите да са ти поизносени...
3. докато натискаш плътно спирачката да не натискаш плътно съединителя
4. Оборотите на двигателя да спадат повече от обикновено (при рязко натискане на спирачката се получава глъхнене на двигателя заради рязко постъпилия въздух от вакуум-усилвателя). При по-ниски обороти на синхронизаторите им трябва повече време и сработват по-трудно..
Публикувано на: 16 Юни 2009 11:25
от Wolfcho
Ами не е от синхронизатора защото я пробвах. На висока скорост и на високи обороти няма проблем да я включа, даже влиза по-лесно от другите скорости. Дори и да се движа бавно на 1000 оборота, като я натисна разко и забие предницата тогава хърка. Ще пробвам с центровката както казваш, но ще се ходи в сервиз защото нямам идея как да ги проверя. Благодаря колега за съвета, значи трябва да проверя тампоните, лостчетата на скоростите и кутията.
Публикувано на: 16 Юни 2009 11:35
от bambo
Хм, тая селика не е ли със жила от лоста до кутията ?
Публикувано на: 16 Юни 2009 11:53
от Wolfcho
bambo написа:Хм, тая селика не е ли със жила от лоста до кутията ?
Не лостчета са.
Публикувано на: 16 Юни 2009 16:50
от ugabuga
probvai da izravnish oborotite predi da vkluchish da vidim dali shte stane. ako vliza znachi moje neshto sinhronizatori ama malko veroiatno
Публикувано на: 16 Юни 2009 16:53
от Wolfcho
Mne ne e tova, i da se dvija s 10 km. kato natisna spira4kata rqzko pak ne iska mai e neshto ottejesta.
Публикувано на: 16 Юни 2009 17:24
от slowtraveler
Лостчетата се настройват горе-долу лесно....
Не знам точно как са лостовете на твоята кола но бих предприел следното:
Обикновено лостовете имат 'стяги', които ги фиксират в едно положение към лостовете на скоростната кутия.
Бележиш с марка(маркер, чук и т.н.) в какво точно положение са (за да можеш при нужда да ги върнеш в същото положение.
Включваш на 2-ра скорост.
Разхлабваш леко лостчетата (или едно по едно, ако си с 2 лостчета).
Хващаш дръжката на скоростния лост и се опитваш да я избуташ към по-нормално място - например малко отдалечено от крайния упор. (ако си разхлабил 'стягите', ще усетиш, кога те приплъзват и се променя положението).
След това притягаш стягите и пробваш включването на всички скорости.
Ако някоя не включва лесно - повтаряш процедурата.
Ако всичко е ОК - затягаш ги окончателно.
По принцип мисля, че в техническата документация има точна инструкция с посочени заводски маркери/ориентири, които да следваш, но по моя начин съм си настройвал лоста и проблема бе решен идеално......